Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg
http://www.hockeysverige.se/2017/04/27/ ... ar-zurich/
Thoresen och Rundblad lämnar Zurich, dags att be till hockeygudarna att första namnet är intressant för oss iallafall?
Thoresen och Rundblad lämnar Zurich, dags att be till hockeygudarna att första namnet är intressant för oss iallafall?
-
Hej!
En liten fundering....
Om ett lag åker ur i play-in förra säsongen och sedan tar bort 3-4 av sina bästa spelare och ersätter med sämre spelare samt behåller resten...HUR I HELA HELVETE ska det kunna bli bättre nästa säsong?
Åka ur i play-in är ett misslyckande och då ska minst halva truppen bytas ut på ett eller annat sätt.
Alla som vill ha in Matt Andersson kan ju inte sett matcherna mot Fbk eller? Sämst när det gäller funkar inte om vi ska framåt.
En liten fundering....
Om ett lag åker ur i play-in förra säsongen och sedan tar bort 3-4 av sina bästa spelare och ersätter med sämre spelare samt behåller resten...HUR I HELA HELVETE ska det kunna bli bättre nästa säsong?
Åka ur i play-in är ett misslyckande och då ska minst halva truppen bytas ut på ett eller annat sätt.
Alla som vill ha in Matt Andersson kan ju inte sett matcherna mot Fbk eller? Sämst när det gäller funkar inte om vi ska framåt.
-
Tror det är större chans att vi får Rundblad.DIFtomppa skrev:http://www.hockeysverige.se/2017/04/27/ ... ar-zurich/
Självförtroende, spelarutveckling, taktik, lagkemi osv osv osv...Steelmountain skrev:Hej!
En liten fundering....
It's easier to be an asshole to words than to people
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
OM det nu skulle ligga ngt i det som Sanny skriver så vore det ju helt fantastisk.
Thoresen skulle ge oss precis det vi saknar, en toppspelare som verkligen har kapaciteten att vända en match på egen hand och höja omgivningen.
Skulle den här laguppställningen bli verkligehet så känns det inte så illa...
Joacim Eriksson
Reideborn
Högström - Nilsson
Fagerudd - Pettersson
Bernhardt - Urbom
Falk
Bergfors - Thoresen - Ridderwall
Possler - LJ - Lundh
Davidsson - Ljungh - Davidsson
Engvall - Vejdemo - Ahlen
Jonsson-Fjällby
Thoresen skulle ge oss precis det vi saknar, en toppspelare som verkligen har kapaciteten att vända en match på egen hand och höja omgivningen.
Joacim Eriksson
Reideborn
Högström - Nilsson
Fagerudd - Pettersson
Bernhardt - Urbom
Falk
Possler - LJ - Lundh
Jonsson-Fjällby
Thore är dock inte center, men att spela:Stavhoppet skrev:OM det nu skulle ligga ngt i det som Sanny skriver så vore det ju helt fantastisk.
Joacim Eriksson
Reideborn
Högström - Nilsson
Fagerudd - Pettersson
Bernhardt - Urbom
Falk
Possler - LJ - Lundh
Jonsson-Fjällby
Thore- Ante - Bergfors
Hade varit magiskt
Annars Thore - Linus J - Bergfors
Och sen leta efter en center för 4:de som komplement för Brodin
Thore vs Ny topp-center
Hur hade ni prioriterat?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Skulle nog kunna säga att Thore inte kommer spela mer för oss.
Skickat från min F8331 via Tapatalk
Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Thoresen skulle nog välja mellan DIF, Schweiz och flytta hem till Norge. Är han färdig med Schweiz tror jag han är sugen, men vi har väl redan bränt pengarna på att värva Tambellini 2.0
Avgå Jocke.
Om jag ändå hade ca 5 mille över. #41. Om jag får se Thoresen i en annan SHL-tröja än DIF så kommer sorgen aldrig gå över.
-
Malmö ersätter alltså Filppula med Andy Miele, kanonvärvning på papperet men måste varit snordyr. Malmö kör om oss redan efter två säsonger trots en evighet i allsvenskan.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Efter många år med säsongskort är jag faktiskt mindre taggad än vad jag brukar vara. Det känns som att vi inte kommer någonstans framåt medans andra klubbar gör det. Även klubbar som inte har det särskilt mycket bättre ekonomiskt än vad vi har.
Avskaffa tre mot tre.
Jag är myyycket oroligare inför årets säsong än förra säsongen och vi såg hur det gick. Den här backuppsättningen är verkligen skitdålig på alla sett och vis förutom ekonomiskt. Någon som har info från Tjocke hur fan de tänker kring just denna lagdelen, ska vi spela med 6 backar + kanske Urbom? Må mig vara skeptisk.
Då kommer du missa bröderna Davidssons riktiga genombrott!!!Mattias_87 skrev:Efter många år med säsongskort är jag faktiskt mindre taggad än vad jag brukar vara. Det känns som att vi inte kommer någonstans framåt medans andra klubbar gör det. Även klubbar som inte har det särskilt mycket bättre ekonomiskt än vad vi har.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Det är just sådant man faktiskt vill se. Men det kan jag göra med lösbiljetter också. Draget i klacken sjunker och min dröm om att se bucklan lyftas i Hovet/Globen finns inte längre. Det finns inget som tyder på att det ska hända det närmaste decenniet.mb81 skrev:Då kommer du missa bröderna Davidssons riktiga genombrott!!!Mattias_87 skrev:Efter många år med säsongskort är jag faktiskt mindre taggad än vad jag brukar vara. Det känns som att vi inte kommer någonstans framåt medans andra klubbar gör det. Även klubbar som inte har det särskilt mycket bättre ekonomiskt än vad vi har.
Avskaffa tre mot tre.
Men det kan vända snabbt. Det är förra årets nia mot tia i final nu till exempel. HV värvade dessutom knappt någonting inför denna säsong.Mattias_87 skrev:Det är just sådant man faktiskt vill se. Men det kan jag göra med lösbiljetter också. Draget i klacken sjunker och min dröm om att se bucklan lyftas i Hovet/Globen finns inte längre. Det finns inget som tyder på att det ska hända det närmaste decenniet.mb81 skrev:Då kommer du missa bröderna Davidssons riktiga genombrott!!!Mattias_87 skrev:Efter många år med säsongskort är jag faktiskt mindre taggad än vad jag brukar vara. Det känns som att vi inte kommer någonstans framåt medans andra klubbar gör det. Även klubbar som inte har det särskilt mycket bättre ekonomiskt än vad vi har.