Jag instämmer till 100 %. De enda lag som man rimligen kan räkna med försvagat motstånd från är Västerås och AIK: Dock är ju steget långt till det här scenariot, då vi först måste slå ett ännu inte kvalificerat Örebro ikväll.jool08 skrev:coden skrev:Ja om vi VINNER ikväll så är ju 2p till Rövle att föredra då vi är tre pinnar före bägge dansklagen inför omg 9 och i SÄMSTA fall kan vara något(några) måls marginal ifrån andraplatsen inför sista om vi torskar Malmö borta.
Fy faan vad nervös jag är nu
Att vara vara utanför topp 2 med några måls marginal inför sista ser jag som ett mycket dåligt scenario eftersom rögle möter aik i sista omgången. Jag tror att aik kommer att läcka i det läget.
Nej, för mig är nog det bästa scenariot att vi vinner ikväll och att malmö tar 2 poäng, för då blir vi definitivt av med rögle (som har det absolut lättaste programmet i de sista 2 omgångarna). Om så blir fallet åker vi till malmö med följande förutsättningar:
3 p: SHL
2 p: I princip SHL (om vi inte stortorskar mot vik samtidigt som malmö krossar örebro)
1 p: SHL om vinner mot VIK
0 p: SHL om vi vinner mot VIK samtidigt som malmö tar max 2p i örebro.
Jag tycker att det känns som ett riktigt bra läge. Alternativet (om rögle tar 2p ikväll) är att vi åker till malmö och vet att en förlust med största sannolikhet innebär att det är kört. Visst kan man spekulera i ett något mindre taggat malmö-motstånd, men jag tror inte på det. De spelar årets sista hemmamatch och har fortfarande en rimlig SHL-chans med 2 omgångar kvar. Matchen i malmö blir svår oavsett vad som händer ikväll.
Kvalserien 2014
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Kvalserien 2014
Re: Sv: Kvalserien 2014
Såja, nu kan vi prata om det där igen. (inget agg, ingen kaxighet. Vill bara höra vad du/ni har för tankar nu)ciirree skrev:Ge dig nu. Att jag hoppar fram och tillbaka har inget med själva utgången att göra, det är bara mina tankar.mb81 skrev:
Förstår hur du tänker men du har fel!![]()
Du hoppar mycket fram och tillbaka om det är bra med en eller två platser att spela om.
Men visst.
Vi får se sista omgången
Kom ihåg det jag sa bara.
Jag skulle iaf inte vilja spela om EN plats sista omgången och Malmö har fördel när dem möter redan klara Örebro.
Hade vi vunnit idag så hade det alltså varit vidöppet: Örebro 16p, DIF 15p, Rögle 13p, Malmö 11p.
Då hade vi, med två omgångar kvar, spelat för två platser.
Nu har Rögle, Västerås och AIK.
Vi har, Malmö och Västerås.
Nu har vi inte längre allt i egna händer och dessutom så har Rögle den "lätta" matchen först medans vi har den "svåra" vilket gör att dem kan gå vidare redan nästa omgång.
Jag hoppade mycket fram och tillbaka mellan en eller två platser. Men det hade varit glasklart med två platser att spela om istället för den ynka som är kvar nu.
---
Troligt scenario med två omgångar kvar. Vinst nästa omgång för DIF/Rögle samtidigt som AIK tar poäng mot Örebro så att deras dröm "lever" skulle kunna ge följande. Rögle 16p, Djurgården 15p, AIK 13p. DÅ har inte Rögle en enkel match i sista omgången längre.
Drömresultat nästa omgång Rögle-VIK 2, Malmö-DIF 2.
(jag väljer att undvika scenariot med att Malmö tar 3p i nästa omgång. Vill inte deppa i två dagar).
- minalman
Finns det inte en regel som säger att man bara kan gå upp från playoff en gång under en femårsperiod?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Riktiga skitresultat idag. Jag kan inte se hur detta ska lösa sig tyvärr. Vi behöver flyt nu.
Re: Sv: Kvalserien 2014
Borde finnasminalman skrev:Finns det inte en regel som säger att man bara kan gå upp från playoff en gång under en femårsperiod?

Dem får helt enkelt öppna en egen liga mitt emellan eller stänga verksamheten

- Daniel942
Tack, det var kul sålänge det varade. Det sjukaste är att det känns som att solna har större chans än oss att gå upp nu.
DIF!
Vi har vunnit 4/5 mot Malmö i år och det finns en anledning till det.
3p där så skulle vi kunna möta Skellefteå i sista omgången jag hade ändå krävt fullt ös och en perfekt avslutning på säsongen.
3p där så skulle vi kunna möta Skellefteå i sista omgången jag hade ändå krävt fullt ös och en perfekt avslutning på säsongen.
-
Ja. Det sjuka är att Solna har guldläge om de slår redan klara Örebro.
Synd att vi inte ens gav det chansen ikväll. Det här lager behöver ha energi från läktaren. Idag var det ju helt avslaget.
Synd att vi inte ens gav det chansen ikväll. Det här lager behöver ha energi från läktaren. Idag var det ju helt avslaget.
- Lee Harvey Oswald
Orkar inte ladda om denna gång.
Men anta att DIF, aik och Rbk tar 3p i nästa omgång.
Så i sista omgången får vi några tidiga enkla mål mot VIk och det rinner på, i det läget ska alltså aik låtsas om att det blir kul att spöa rbk ändå och komma 3:a i KS?
Haha....suck.
Vår chans är i så fall att hålla oavgjort så länge som möjligt (för att aik ska vilja gå för fullt mot Rbk) för att sedan avgöra i sista minuten
Gärna då dra ut på det hela så aik:s match är klar redan och dom väntar på vårat poängtapp, som aldrig kommer
Haha, vilket totalt osannolikt scenario, kommer inte att hända helt enkelt.
Tack DIF för en fin avslutning, den var dock värd ett något bättre slut
Så i sista omgången får vi några tidiga enkla mål mot VIk och det rinner på, i det läget ska alltså aik låtsas om att det blir kul att spöa rbk ändå och komma 3:a i KS?
Haha....suck.
Vår chans är i så fall att hålla oavgjort så länge som möjligt (för att aik ska vilja gå för fullt mot Rbk) för att sedan avgöra i sista minuten

Gärna då dra ut på det hela så aik:s match är klar redan och dom väntar på vårat poängtapp, som aldrig kommer
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jag tror vi tar de sex sista poängen, men det kommer såklart inte göra någon skillnad då Rögle aldrig under inga omständigheter kommer förlora sina matcher.
-
Vore ett minst sagt spännande scenario. Undra om man faktiskt skulle ha en taktik att inte vilja avgöra tidigt så att man håller aiks hopp uppe? Det skulle sin tur innebära att vi riskerar att se aik gå upp om vik istället snubblar in en puck i slutet...Lee Harvey Oswald skrev:Orkar inte ladda om denna gång.
Haha....suck.
Vår chans är i så fall att hålla oavgjort så länge som möjligt (för att aik ska vilja gå för fullt mot Rbk) för att sedan avgöra i sista minuten![]()
Ja det är helt omöjligt att Rögle tappar poäng. DET KAN DOM ALDRIG GÖRA. Inte en chans. Dom går rent.Staten skrev:Jag tror vi tar de sex sista poängen, men det kommer såklart inte göra någon skillnad då Rögle aldrig under inga omständigheter kommer förlora sina matcher.
-
Jag tror Solna har en jättechans. De möter ju Rögle i sista när pressen är på hemmalaget. Innan dess möter de Örebro som ska vara ute och kröka hela natten.
-
Rögle har Lilja trasig iallafall. Turen i oturen.
Finns det en jävla gud, någonstans, så låt då DIF ta steget. För Myggan.
Finns det en jävla gud, någonstans, så låt då DIF ta steget. För Myggan.
25/4-2025