Djurgårdshjälpen
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Djurgårdshjälpen
Vart har ni läst att det är 30.000 Euro för gruppsegrarna?
Enligt Wikipedia (jo jag vet. Wikipedia.)
"After the regulation round, the four division winners will receive €25 000 each, the four second-placed teams €20 000, and the third, fourth and fifth team of each division will receive €15 000, €10 000, and €5 000, respectively. Additionally, in the final of the Red Bulls Salute, the winning team receives €50 000, while the losing finalist gets €10 000. In total, €360 000 will be given out during the entire 2013 European Trophy tournament."
Enligt Wikipedia (jo jag vet. Wikipedia.)
"After the regulation round, the four division winners will receive €25 000 each, the four second-placed teams €20 000, and the third, fourth and fifth team of each division will receive €15 000, €10 000, and €5 000, respectively. Additionally, in the final of the Red Bulls Salute, the winning team receives €50 000, while the losing finalist gets €10 000. In total, €360 000 will be given out during the entire 2013 European Trophy tournament."
Det var Challe som sa 30k!
- MarcusDaze
Då hoppas vi att Challe har rättAxel_K skrev:Det var Challe som sa 30k!

Det hoppas vi verkligen! Går vi till final så har vi 10k till vid förlust, 50k vid vinst! 

Extremt bra jobbat! Hoppas ni orkar fortsätta även efter en spelare är signad. Skulle vara roligt om Djurgårdshjälpen fortsatte vidare varje säsong. Förstår om ni inte orkar lägga ner allt jobb året runt men säkert fler som vill hjälpa till i framtiden.Andy skrev:Visst är siffrorna fina, men nu måste vi alla hjälpas åt att lägga in en växel till.
Det handlar om Djurgårdens framtid och varje tia är betydelsefull.
Djurgårdshjälpen ger oss alla en möjlighet att vara med och bidra. Alla kan göra något!
Jag ber er alla som kan avvara en slant att skänka till vår insamling. Nu är vi på gång och har medvind. Ölen går bra, låten som kommer är bra och "En dag för DIF" kommer att ge ett stort bidrag det är dock de många små bidragen, hundingen här och tjugan där, som gör den stora skillnaden.
Alla som kan - skänk en slant och gör det nu så att bollen sätts i rullning. Sprid sedan ordet och hjälp till att få ut vårt budskap till alla Djurgårdare.
Nu finns ölen och där rullar stålarna in utan att så mycket energi behöver läggas ner. Snöbollen är i rullning.
Skulle gärna se att man kunde bli medlem i Djurgårdshjälpen eller nåt liknande där det kostar tex 100 kr/månaden. Inträde till djurgårdsdagen ingår och kanske nåt mer evenemang. Blir det 500 pers som blir medlem blir det 600 lax om året bara där.
Stort hyll och ser gärna Djurgårdshjälpen fortsätter. Kanske som en kombo med fotbollen där pengarna delas lika mellan sektionerna. Det skulle nog få med många mer också.
- Andy
- Säsongskort: Ja
Djurgårdshjälpen är en ideell förening och just nu en isamling till förmån för Djurgården Hockey.mb81 skrev:Extremt bra jobbat! Hoppas ni orkar fortsätta även efter en spelare är signad. Skulle vara roligt om Djurgårdshjälpen fortsatte vidare varje säsong. Förstår om ni inte orkar lägga ner allt jobb året runt men säkert fler som vill hjälpa till i framtiden.Andy skrev:Visst är siffrorna fina, men nu måste vi alla hjälpas åt att lägga in en växel till.
Det handlar om Djurgårdens framtid och varje tia är betydelsefull.
Djurgårdshjälpen ger oss alla en möjlighet att vara med och bidra. Alla kan göra något!
Jag ber er alla som kan avvara en slant att skänka till vår insamling. Nu är vi på gång och har medvind. Ölen går bra, låten som kommer är bra och "En dag för DIF" kommer att ge ett stort bidrag det är dock de många små bidragen, hundingen här och tjugan där, som gör den stora skillnaden.
Alla som kan - skänk en slant och gör det nu så att bollen sätts i rullning. Sprid sedan ordet och hjälp till att få ut vårt budskap till alla Djurgårdare.
Nu finns ölen och där rullar stålarna in utan att så mycket energi behöver läggas ner. Snöbollen är i rullning.
Skulle gärna se att man kunde bli medlem i Djurgårdshjälpen eller nåt liknande där det kostar tex 100 kr/månaden. Inträde till djurgårdsdagen ingår och kanske nåt mer evenemang. Blir det 500 pers som blir medlem blir det 600 lax om året bara där.
Stort hyll och ser gärna Djurgårdshjälpen fortsätter. Kanske som en kombo med fotbollen där pengarna delas lika mellan sektionerna. Det skulle nog få med många mer också.
När kampanjen är avslutad kommer föreningen att dra igång andra, stora och små, korta och långa, kampanjer till stöd för olika Djurgårds sektioner.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Sv: Djurgårdshjälpen
Okej samtliga.
Kort varsel, men vi behöver drivna människor som kan hjälpa till med ett par projekt inför 5:e oktober.
Vem vill?
Maila martin@djurgardshjalpen.com
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Kort varsel, men vi behöver drivna människor som kan hjälpa till med ett par projekt inför 5:e oktober.
Vem vill?
Maila martin@djurgardshjalpen.com
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Haha låten är jävligt skön faktiskt! Tummar upp! 

Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Vart hör man den?Godnoken skrev:Haha låten är jävligt skön faktiskt! Tummar upp!
https://itunes.apple.com/se/podcast/hoc ... 66140?l=en
Senaste avnsittet i Hockeytorsk. Några minuter in
Senaste avnsittet i Hockeytorsk. Några minuter in

Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Synd att den bara finns på iTunes. Mitt magsår och den allergiska reaktionen jag får av det programmet håller mig på säkert avstånd.
Jag antar att man får vänta tills den dyker upp på Spotify.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Eller så går man hit: http://podcast.hockeytorsk.se/Avsnitt/h ... 2_ep01.mp3Stulle skrev:Synd att den bara finns på iTunes. Mitt magsår och den allergiska reaktionen jag får av det programmet håller mig på säkert avstånd.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Arkju skrev:Eller så går man hit: http://podcast.hockeytorsk.se/Avsnitt/h ... 2_ep01.mp3

Jag är inte arg, och inte besviken.
Djurgårdshjälpen
Skön låt faktiskt, refrängen sätter sig på hjärnan.
Gillar leksandspiken.
Gillar leksandspiken.
2014-04-07, vad hände?
Hoppas låten dyker upp på andra ställen än Itunes i framtiden.
Betalar gärna för låten, men jag använder inget Apple alls....
Betalar gärna för låten, men jag använder inget Apple alls....