Jag må vara en bitter jävel men jag håller helt med. All lycka till Broc men snubben kan väl nästan klassas som en Hobbit med sina 70 pannor +/-. Kommer bli krossad av ES-backar.sensei skrev:Att ens en sådan här spelare är aktuell. Jag blir så trött.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
- Jim Morrison
http://vlt.se/sport/ishockey/1.1578982- ... elitserien
Little lämnar Västerås för elitserien. Bekräftat alltså.
Little lämnar Västerås för elitserien. Bekräftat alltså.
Väntar tills Djurgården klarar sig i elitserien?- Det kommer med högsta sannolikhet att bli en klubb i elitserien nästa säsong. Vilken det blir lär du få se inom kort.
Har du skrivit på för någon klubb ännu?
- Nej, det kan jag ärligt säga att jag inte har gjort.
Välinitierade källor till VLT bekräftar den uppgiften. Little ska inte ha skrivit på något kontrakt med någon klubb ännu.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Enl. AIK-sponsor är WK klar för AIK till nästa säsong, och Broc ska ha signat kontrakt samtidigt men oklart om det är för AIK eller DIF... Men WK ska själv ha sagt detta. Om AIK, får inte McDonell förnyat. Kanske Kent för DIF istället isåfall? Själv tror jag att det kanske kan vara DIF ändå, sägs att Challe varit mycket ihärdigare än Gozzi i kontakterna med både Brocs agent och Broc själv.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
- SirDIFalot
Little verkar ju helt klart vara en av Challe och Järlans "prime targets" inför nästa säsong. Hört att Järlan och Challe var i full gång med att diskutera nästa års lagbygge innan Challe klev in som tränare.
Nu ska vi inte måla fan på väggen bara för att Järlan är med. Jag tror att de jobbar betydligt tightare som ett team nuförtiden, med att få in de spelarna de vill ha. På Hardys tid var det nog svårare och mycket hamnade på Järlans bord.
Nu ska vi inte måla fan på väggen bara för att Järlan är med. Jag tror att de jobbar betydligt tightare som ett team nuförtiden, med att få in de spelarna de vill ha. På Hardys tid var det nog svårare och mycket hamnade på Järlans bord.
Expert.
- SirDIFalot
Men kan folk sluta nämna horungarnas spelare som potentiella DIF-värvningar?Avery skrev:Enl. AIK-sponsor är WK klar för AIK till nästa säsong, och Broc ska ha signat kontrakt samtidigt men oklart om det är för AIK eller DIF... Men WK ska själv ha sagt detta. Om AIK, får inte McDonell förnyat. Kanske Kent för DIF istället isåfall? Själv tror jag att det kanske kan vara DIF ändå, sägs att Challe varit mycket ihärdigare än Gozzi i kontakterna med både Brocs agent och Broc själv.
Expert.
Nja beror väl på vem och hur det ser ut med kontrakt och skit.SirDIFalot skrev:Men kan folk sluta nämna horungarnas spelare som potentiella DIF-värvningar?Avery skrev:Enl. AIK-sponsor är WK klar för AIK till nästa säsong, och Broc ska ha signat kontrakt samtidigt men oklart om det är för AIK eller DIF... Men WK ska själv ha sagt detta. Om AIK, får inte McDonell förnyat. Kanske Kent för DIF istället isåfall? Själv tror jag att det kanske kan vara DIF ändå, sägs att Challe varit mycket ihärdigare än Gozzi i kontakterna med både Brocs agent och Broc själv.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- SkönaDjurgårn
Håller med. De har skills!kaminor skrev:Huh? Varför skulle inte Allsvenskans bäste poängplockare vara aktuell?sensei skrev:Att ens en sådan här spelare är aktuell. Jag blir så trött.Jim Morrison skrev: Little har väl spelat på kanten under hela säsongen i Västerås? William Karlsson har varit hans center.
Av det jag sett skulle det vara en välkommen värvning, synd bara att William Karlsson inte följer med på köpet.
- DIF_Soldier
Tyvärr bidrar ju inte Little med det jag eftersöker - tyngd. Vi skulle behöva en Byron Ritchie-typ.
Å andra sidan har han något vi också saknar - målsinne och spelförståelse...
Är bara rädd att han väger för lätt i Elitsammanhang.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
Jag har inget emot Little. Förutom att han tar upp den sista icke-EU platsen och då stänger dörren till andra sidan pölen helt.DIF_Soldier skrev:Tyvärr bidrar ju inte Little med det jag eftersöker - tyngd. Vi skulle behöva en Byron Ritchie-typ.
Jag är nöjd om vi får in Engqvist på centersidan. Han känns som en sån där "tung" Sundin-center. På den här nivån...
Expert.
- DIF_Soldier
Som jag skrev innan så tror jag inte att det blir något med Ante om man signar Little, så länge man inte gör sig av med Almtorp vilket inte kommer hända.SirDIFalot skrev:Jag har inget emot Little. Förutom att han tar upp den sista icke-EU platsen och då stänger dörren till andra sidan pölen helt.DIF_Soldier skrev:Tyvärr bidrar ju inte Little med det jag eftersöker - tyngd. Vi skulle behöva en Byron Ritchie-typ.
Jag är nöjd om vi får in Engqvist på centersidan. Han känns som en sån där "tung" Sundin-center. På den här nivån...
Sedan vet vi ju att DIF försöker förlänga med Norman. Med Little på det lär det förmodligen bli
Little
Otto
Norman
Almtorp
Fimpen
Weigel
Någon måste ut om Ante ska få plats. Jag vill INTE släppa Norman.
Byter gärna William Karlsson mot Cehlin dock.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
Och vi vet inte hur länge Otto är sugen på att köra. Eller Fimpen.
Brukar inte Little spela ytter?
Med tanke på William Karlsson lagsympatier så tror jag det är rätt liten chans att vi får in honom. Men man vet ju aldrig.
Brukar inte Little spela ytter?
Med tanke på William Karlsson lagsympatier så tror jag det är rätt liten chans att vi får in honom. Men man vet ju aldrig.
Expert.
- SirDIFalot
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4515231.ab
Så Tellqvist har fått beskedet att han inte är önskvärd i Modo och DIF har hört av sig.
Så Tellqvist har fått beskedet att han inte är önskvärd i Modo och DIF har hört av sig.
Expert.
Förbryllande... Förut pratades det om att vi har alldeles för många brunkare och inga artister med känsliga handleder. Och så när Broc Little kommer på tal, nej då är det inte alls den spelartypen vi söker utan Djurgården behöver tyngd? Har vi inte tillräckligt många hårda spelare som Brodin, Carlsson, Fimpen m.fl.? Vi behöver målskyttar och då har ju faktiskt Little visat att han kan leverera och för den som snackar om att han kommer mosas i Elitserien så finns det faktiskt levande bevis på att storlek inte alltid behövs: http://eliteprospects.com/player.php?player=9326
Vad menar du beviset är? Att han individuellt har gjort många poäng i allsvenskan kan jag inte ta som intäkt för att DIF som lagmaskin kommer att bli framgångsrika.Abinadi skrev:Förbryllande... Förut pratades det om att vi har alldeles för många brunkare och inga artister med känsliga handleder. Och så när Broc Little kommer på tal, nej då är det inte alls den spelartypen vi söker utan Djurgården behöver tyngd? Har vi inte tillräckligt många hårda spelare som Brodin, Carlsson, Fimpen m.fl.? Vi behöver målskyttar och då har ju faktiskt Little visat att han kan leverera och för den som snackar om att han kommer mosas i Elitserien så finns det faktiskt levande bevis på att storlek inte alltid behövs: http://eliteprospects.com/player.php?player=9326
Det beror på vilken filosofi man har. Hur vinner man matcher? Enligt mig vinns matcher genom att ha en fungerande och lojal lagmaskin bestående av tunga, snabba och tacklingsvilliga vinnarskallar som fundament. Spelare som inte räds att gå på mål och fånga upp obekväma returer.
Sådana fungerande lagmaskiner vinner matcher.
Varje pjäs som inte bidrar i detta lagarbete är en belastning för maskinen, som kräver att en kollega gör dubbelt jobb. För att detta skall gå hem, måste denna spelare isåfall vara något väldigt speciellt eller ha någon annan egenskap som är synnerligen värdefull.
Idag räcker det inte med att vara en utpräglad rollspelare, vare sig vi pratar om fysiska monster som "bara slåss", eller finurliga lirare som "bara lirar".
Slutligen -- de spelare som du räknar upp som "hårda", har verkligen inte vart det. Årets misslyckande beror på att lagkänsla, vinnarmentalitet och team spirit helt har uteblivit.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Är Brodin, Carlsson och Fimpen hårda, skämtar du? Om de är de som ska kategorisera sig hårda i DIF så är vi elitseriens i särklass tunnaste lag. Ölvestad är för mig inte heller hård. Tackla och hårdhet är en helt annan sak, de ovannämnda förlorar troligtvis 90% av samtliga fighter mot konkurrenters hårdingar.Abinadi skrev:Förbryllande... Förut pratades det om att vi har alldeles för många brunkare och inga artister med känsliga handleder. Och så när Broc Little kommer på tal, nej då är det inte alls den spelartypen vi söker utan Djurgården behöver tyngd? Har vi inte tillräckligt många hårda spelare som Brodin, Carlsson, Fimpen m.fl.? Vi behöver målskyttar och då har ju faktiskt Little visat att han kan leverera och för den som snackar om att han kommer mosas i Elitserien så finns det faktiskt levande bevis på att storlek inte alltid behövs: http://eliteprospects.com/player.php?player=9326
För er som såg Skellefteå igår och tränarn efter med snacket med Wikegård förstår hur man bygger ett lag och roller. Skapligt bra han lägger upp en roll för samtliga spelare. Björnen fick inte slåss mot nån som är sämre än han själv. Klasstränare!