Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Snazzi »

DIF_Soldier skrev:
Snazzi skrev:
DIF_Soldier skrev:...och VARFÖR kör man gnagets ramsa och gör om den?! "Vi é Djurgårdsgrabbar"...
Så jävla fel!

Kan motvilligt erkänna att gnaget fått till en riktigt bra ramsa, sen snor vi den och har samtidigt mage att anklaga bönder för stöld.

Hyckleri.
Det är väl inte den publikvänligaste ramsan direkt, men DFG sjöng ju i alla fall, vilket 50% av klacken inte gjorde. AIK hets behövs!
Så "Vi é Djurgårdsgrabbar" är tillåtet medan "Björnens vrål" är pinsam stöld?

Vad i helvete är det här?! Dubbelmoralmaffian?
Kanske dags för folk som stör sig att tala om det på matcherna, det ämnar jag göra när jag återvänder till Hovet.

Skamligt jävla beteende. Vem vill stå enad med ett patetiskt gäng prepubertala muppar som sjunger knullsånger när hälften förmodligen har oskulden i tryggt förvar?
Jag sa till de som störde mig, allt jag kan göra...
Du har rätt, helt rätt. :)
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
BIBO

Inlägg av BIBO »

Gnaget tog den från bajen, vi tar den från gnaget? pinsamt!

Sjung den mot gnhiet, annars låt bli...

Dommartrion urusel, hyfsad stämning hyfsat spel
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Att påstå att dfg tog "Almänna, idrottsklubben horungar" från gnaget är löjligt.
Hammarby var långt före aik med den, så dfg snodde den av Bajen, inte av aik.
Denna ramsa ska för övrigt inte sjungas inne på Hovet. Känns så fruktansvärt onödigt, för vem fan bryr sig egentligen om ryssarna från Solna?
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

sthlm_dif skrev:Att påstå att dfg tog "Almänna, idrottsklubben horungar" från gnaget är löjligt.
Denna ramsa ska för övrigt inte sjungas inne på Hovet. Känns så fruktansvärt onödigt, för vem fan bryr sig egentligen om ryssarna från Solna?

Ursäkta mig men jag fick spel när jag såg ditt inlägg, dfg har inte "snott" någon ramsa både från Bajen eller Aik, takten kommer från Westham som gnaget har tagit och gjort om texten. Och vi dfg var nere och kollade en match som vi alltid gör på somrarna och då förklarade vi till ICF att dom hade gjort om texten på den, då kom dom på idén att sjunga något ont om dom, så dom kom på idéer på engelska som vi sedan översatte till svenska, och då kom vi fram till den texten. Så att påstå att Djurgården har "snott" någon ramsa av någon så är det totalt fel. Det är takter man tar och gör om texten det gör nästan alla lag och det är så det är uppenbarligen.
M.Göte

Inlägg av M.Göte »

4sure skrev:
sthlm_dif skrev:Att påstå att dfg tog "Almänna, idrottsklubben horungar" från gnaget är löjligt.
Ursäkta mig men jag fick spel när jag såg ditt inlägg, dfg har inte "snott" någon ramsa både från Bajen eller Aik, takten kommer från Westham som gnaget har tagit och gjort om texten. Och vi dfg var nere och kollade en match som vi alltid gör på somrarna och då förklarade vi till ICF att dom hade gjort om texten på den, då kom dom på idén att sjunga något ont om dom, så dom kom på idéer på engelska som vi sedan översatte till svenska, och då kom vi fram till den texten. Så att påstå att Djurgården har "snott" någon ramsa av någon så är det totalt fel. Det är takter man tar och gör om texten det gör nästan alla lag och det är så det är uppenbarligen.
Det känns märkligt att Magnus Ugglas "Hand i hand" skulle hamna på en läktare i England...
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

M.Göte skrev:
4sure skrev:
Det känns märkligt att Magnus Ugglas "Hand i hand" skulle hamna på en läktare i England...

ojoj grabben märks att du inte har varit med många år, "pay tribute to our team" kom till 1895 då Westham gubbarna drog igång den i en pub, och aik fick inspiration av takten på den ramsan då gjorde dom om den, inge jävla Magnus Uggla, "Hand i hand"
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

4sure skrev: ojoj grabben märks att du inte har varit med många år, "pay tribute to our team" kom till 1895
Oj, du måste vara en gammal sate som var med på den gamla goda tiden på 1890-talet. Imponerande datorvana bland världens åldringar.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

4sure skrev: Ursäkta mig men jag fick spel när jag såg ditt inlägg, dfg har inte "snott" någon ramsa både från Bajen eller Aik, takten kommer från Westham som gnaget har tagit och gjort om texten. Och vi dfg var nere och kollade en match som vi alltid gör på somrarna och då förklarade vi till ICF att dom hade gjort om texten på den, då kom dom på idén att sjunga något ont om dom, så dom kom på idéer på engelska som vi sedan översatte till svenska, och då kom vi fram till den texten. Så att påstå att Djurgården har "snott" någon ramsa av någon så är det totalt fel. Det är takter man tar och gör om texten det gör nästan alla lag och det är så det är uppenbarligen.
Du är ju pinsam.
Sluta bete dig som en aikare.
Hammarbyare och Djurgårdare hånar Solna packet för att dom snor från DIF och Bajen utan att kunna erkänna det.
Hammarby var först i Sverige med melodin, och om du förnekar det gör du bara bort dig.

Där är den första versionen av den ramsan i Sverige.
4sure skrev:Och vi dfg var nere och kollade en match som vi alltid gör på somrarna
DIF Forumet är till för supportrar som älskar sitt lag.
Inte för dom som förstör för det laget som påstår sig älska.
Om du seriöst är med i dfg vill jag bara be dig om en sak: försvinn!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

sthlm_dif skrev:
4sure skrev:
4sure skrev:Och vi dfg var nere och kollade en match som vi alltid gör på somrarna
DIF Forumet är till för supportrar som älskar sitt lag.
Inte för dom som förstör för det laget som påstår sig älska.
Om du seriöst är med i dfg vill jag bara be dig om en sak: försvinn!
Han älskar nog sitt lag lika mycket som du och oss andra här gör. Dock förstör gruppen för Djurgården bra mycket mer än vad vi tjänar på deras support.
Bara kolla senast, nu har jag ingen fakta men jag kan tänka mig att det är tack vare några från gruppen vi kommer få spela inför tomma läktare mot Helsingborg, och 200.000 i böter.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Snazzi skrev:Han älskar nog sitt lag lika mycket som du och oss andra här gör. Dock förstör gruppen för Djurgården bra mycket mer än vad vi tjänar på deras support.
Bara kolla senast, nu har jag ingen fakta men jag kan tänka mig att det är tack vare några från gruppen vi kommer få spela inför tomma läktare mot Helsingborg, och 200.000 i böter.
Om han är med i dfg älskar han inte DIF.
Samtliga medlemmar i dfg och andra firmor är ett gäng idioter som inte har något liv.
Dom smutsar ner sitt lag, för att dom måste ta ut sin ilska för att deras liv suger. Majoriteten av de som bråkar har haft en dålig uppväxt, dom har en dålig utbildning och därför heller inga möjligheter att lyckas i livet (Nej, jag har inte fakta på detta, men man behöver inte vara allt för smart för att inse detta).
Om man förstör för sitt lag, så älskar man det inte.
Det sistnämnda exemplet som du tar upp talar sitt tydliga språk. Om man gör så att klubben förlorar miljontals kronor är man inget annat än en aikare.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

sthlm_dif skrev:
Snazzi skrev:Han älskar nog sitt lag lika mycket som du och oss andra här gör. Dock förstör gruppen för Djurgården bra mycket mer än vad vi tjänar på deras support.
Om han är med i dfg älskar han inte DIF.
Samtliga medlemmar i dfg och andra firmor är ett gäng idioter som inte har något liv.
Dom smutsar ner sitt lag, för att dom måste ta ut sin ilska för att deras liv suger. Majoriteten av de som bråkar har haft en dålig uppväxt, dom har en dålig utbildning och därför heller inga möjligheter att lyckas i livet (Nej, jag har inte fakta på detta, men man behöver inte vara allt för smart för att inse detta).
Om man förstör för sitt lag, så älskar man det inte.
Det sistnämnda exemplet som du tar upp talar sitt tydliga språk. Om man gör så att klubben förlorar miljontals kronor är man inget annat än en aikare.
Håll din käft, uttala dig inte om saker du inte har en aning om. Det finns dom som gått och tittat på DIF innan du var född, dom lever för DIF. Gnäll du på att det är dåligt drag på läktarna men sitt inte här och smutskasta folk du inte känner.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

sthlm_dif skrev:Om han är med i dfg älskar han inte DIF. .
Är du efterbliven?
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Caveman skrev:Håll din käft, uttala dig inte om saker du inte har en aning om. Det finns dom som gått och tittat på DIF innan du var född, dom lever för DIF. Gnäll du på att det är dåligt drag på läktarna men sitt inte här och smutskasta folk du inte känner.
Jag smutskastar folk som pissar på DIF. Det jag skrev har jag som sagt ingen fakta på, men det är väl förbannat jävla uppenbart att allt inte står rätt till om man gillar att slå andra människor blodiga i ansiktet.
Om du uppskattar deras verk, och alla de enorma bötessummorna som DIF tvingas betala pga dessa idioter är det upp till dig.
Jag bryr mig inte om dessa människor slår varandra gula och blå, så länge som dom inte slåss under namnet Djurgården.
Huliganismen bidrar inte till något positivt, det sänker bara publiksiffrorna och smutskastar klubbarna.

Du påstår att många av dom följt DIF länge än vad jag har gjort, och det nekar jag inte. Men jag har bidragit så fruktansvärt mycket mer till DIF än vad dessa huliganer har gjort, så kom inte och snacka skit.
Du är en av de bättre skribenterna här på forumet, och det är alltid varit kul att läsa dina genomtänkta och välskrivna inlägg, så jag tycker att det är jävligt synd att du kommer dragande med inlägg i den här stilen. Deras beteende är inte försvarbart.
Snazzi skrev:
Är du efterbliven?
Så du uppskattar också dfgs verk...
Visst är det kul att DIF får spela inför tomma läktare mot Helsingborg i hemmapremiären? Kommer ju vara ett jävla drag när spelarna går in på plan inför ett tomt Stockholms Stadion. Sånt värmer nog deras hjärtan.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Snazzi skrev:
Är du efterbliven?
Så du uppskattar också dfgs verk...
Visst är det kul att DIF får spela inför tomma läktare mot Helsingborg i hemmapremiären? Kommer ju vara ett jävla drag när spelarna går in på plan inför ett tomt Stockholms Stadion. Sånt värmer nog deras hjärtan.[/quote]

Låt mig citera mig själv för några poster sedan.
"Dock förstör gruppen för Djurgården bra mycket mer än vad vi tjänar på deras support."

Jag gillar verkligen inte sådant de gör, men de är fortfarande Djurgårdare.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Snazzi skrev:Låt mig citera mig själv för några poster sedan.
"Dock förstör gruppen för Djurgården bra mycket mer än vad vi tjänar på deras support."

Jag gillar verkligen inte sådant de gör, men de är fortfarande Djurgårdare.
Okej, vi tycker olika helt enkelt.
Skönt att höra att du inte uppskattar deras bedrifter i alla fall.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Skriv svar