Mm... Och kommer betalas därefter.Riktnr08 skrev:Brodin saknar man varje gång vi mött Brynäs. Han och Anton Rödin sticker ut lite extra i Brynäs.
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Jim Morrison
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Johan Svensson ?@MrMadhawk 2m2 minutes agoJim Morrison skrev:Jag skulle kunna tänka mig Emil Pettersson från Timrå. Men ja, lyfter allra helst upp juniorer.
Modo och Skellefteå vill ha Timrås Emil Pettersson. Redan nu, om det blir konkurs.
Expert.
-
- SirDIFalot
Hehe jaha, nu lär man inte höra något annat namn i den här tråden närmaste halvåret.Benjamin L. Willard skrev:http://www.hockeysverige.se/2015/01/23/ ... um=twitter
Patrick Thoresen öppnar för spel i Sverige
Expert.
- Jim Morrison
Får vi radarparet Mårtensson - Thoresen dock...SirDIFalot skrev:Hehe jaha, nu lär man inte höra något annat namn i den här tråden närmaste halvåret.Benjamin L. Willard skrev:http://www.hockeysverige.se/2015/01/23/ ... um=twitter
Patrick Thoresen öppnar för spel i Sverige
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Thoresen och Mårtensson från SKA St. Petersburg vore ju en jävla dröm.
Förstalinan:
Thoresen - Mårtensson - Sörensen
Förstalinan:
Thoresen - Mårtensson - Sörensen
- SirDIFalot
Känns sjukt långsökt att vi ens ska kunna vara med och buda för en spelare som Thoresen. Lönerna i KHL har gått ner och det är numera Schweiz man ska spela i, tror inte det är svårare än så. Inte konstigt att han tittar dit.
Expert.
Förutsatt att Fleury fortsätter spela bra och vi stannar kvar i SHL, finns det någon chans att vi har råd att behålla honom?
Jag vet att många tycker det är viktigt att spelarna som plockas är DIF-fostrade, men vi får inte glömma året vi åkte ner. Jag skiter faktiskt i om spelarna är fostrade i Djurgården, vi behöver spelare för att gå till slutspel nästa år, inte för att de är familjära.
Ser gärna några importer, bara att kolla på årets skytteliga.
Poängliga:
Jeff Taffe
Erik Christensen
Broc Little
Skytteliga:
Broc Little
Martin Johansson
Liam Reddox
Senast jag såg mål per nationalitet i SHL låg svenskarna först på 3e plats. In med lite noga scoutade kanadicker som bombar på mål.
Jag vet att många tycker det är viktigt att spelarna som plockas är DIF-fostrade, men vi får inte glömma året vi åkte ner. Jag skiter faktiskt i om spelarna är fostrade i Djurgården, vi behöver spelare för att gå till slutspel nästa år, inte för att de är familjära.
Ser gärna några importer, bara att kolla på årets skytteliga.
Poängliga:
Jeff Taffe
Erik Christensen
Broc Little
Skytteliga:
Broc Little
Martin Johansson
Liam Reddox
Senast jag såg mål per nationalitet i SHL låg svenskarna först på 3e plats. In med lite noga scoutade kanadicker som bombar på mål.
- Jim Morrison
Ja, alltså, om det bara gäller högst lönecheck för Thoresen så kan man glömma den värvningen direkt. Om andra saker spelar in, då kanske man kan börja hoppas. Men Schweiz är absolut frontrunners i detta nu.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2015-01-23 11:02:18, redigerad totalt 1 gånger.
- SirDIFalot
Hänger nog på om det blir något med den spelaren vi hade tänkt på hans position nästa år. Det var ju därför vi bara ville skriva säsongen ut med honom. Fleury kan säkert ses som ett bra fallback-option.Lynxlynx skrev:Förutsatt att Fleury fortsätter spela bra och vi stannar kvar i SHL, finns det någon chans att vi har råd att behålla honom?
Legoknektar som kommer hit och dominerar lockar förstås, men har vi scoutingen för att hitta rätt? Tvivlar.
Expert.
Om Samme väljer att avsluta sin karriär efter den här säsongen så skulle väl Fleury vara ett alternativ?
Hur tror ni de ligger i lön? Är det samma nivå, eller ligger någon mycket högre?
Nu när han har korttidskontrakt så är det ju självklart att han ligger högre. Men vad hade Samme erbjudits om han hade fått ett korttids?
Hur tror ni de ligger i lön? Är det samma nivå, eller ligger någon mycket högre?
Nu när han har korttidskontrakt så är det ju självklart att han ligger högre. Men vad hade Samme erbjudits om han hade fått ett korttids?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- Jim Morrison
Hade hellre sett "inga kommentarer". Då hade han varit klar. När KG säger att vi är intresserade brukar det sluta med ett antiklimax. Nåja en förstakedja med Sörensen - Mårtensson - Thoresen nästa säsong. Hade varit rätt ok.Jim Morrison skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -thoresen/
Bekräftat intresse för Thoresen. Kul!
Född till sportchef.
-
Utan att veta helt säkert så ligger väll samme på runt 250 000 i månaden(tror den uppskattningen har varit uppe på forumet tidigare) och Fleury kan väll omöjligt matcha det? sen beror det ju också på om han avslutar starkt i DIF i år så kan ju lönen trissas upp, men tvivlar på att den kan gå upp i samma nivå. Inte en chans att han kan få ut mer än 150 000/månaden.Andspe skrev:Om Samme väljer att avsluta sin karriär efter den här säsongen så skulle väl Fleury vara ett alternativ?
Skickas från min iPhone via Tapatalk
1891
- SirDIFalot
Vi vet ju att Fleury kostar strax under miljonen för säsongen ut, tre månader.AlexanderDIF skrev:Utan att veta helt säkert så ligger väll samme på runt 250 000 i månaden(tror den uppskattningen har varit uppe på forumet tidigare) och Fleury kan väll omöjligt matcha det? sen beror det ju också på om han avslutar starkt i DIF i år så kan ju lönen trissas upp, men tvivlar på att den kan gå upp i samma nivå. Inte en chans att han kan få ut mer än 150 000/månaden.Andspe skrev:Om Samme väljer att avsluta sin karriär efter den här säsongen så skulle väl Fleury vara ett alternativ?
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Expert.