Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- Jim Morrison
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Men alla ni som klagar på ledningen. Det är väl klart som in i helvete att man vill ha in Ottosson? Men finns det inte pengar så finns det inte, så enkelt är det. Speciellt när man precis blivit nedgraderade och gått fem miljoner back. Jag tror att varenda själ i ledningen vill ha in Kristofer, men det är tyvärr omöjligt att ordna just nu. Det är bara att hoppas att han är villig att gå ned i lön - typ som med Daniel Tjärnqvist.
Men tro inte att man nobbar Ottosson bara för att.
Men tro inte att man nobbar Ottosson bara för att.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
9:an ska upp i taket iaf. Inget snack!
Otto och Falken borde vara de mest givna att få sin tröjor hissade.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tycker allt man ska vänta 4-5 år efter pensionen när man fått bättre perspektiv på deras karriärer.bastis7 skrev:Otto och Falken borde vara de mest givna att få sin tröjor hissade.
Expert.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Tror att du är inne på helt rätt spår här...SirDIFalot skrev:Asså Challe säger ju att han vill ha in honom sportsligt men att det inte finns pengar kvar. Undra om Challe hade prioriterat annorlunda om han fick börja om från början. Jag gissar på att Ottosson funderade för länge på om han skulle fortsätta med hockeyn eller ej. Och när han hade bestämt sig fanns det för lite kvar i budgeten.
2014-04-07, vad hände?
- Jim Morrison
Glöm inte bort detta;
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3119614.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3119614.ab
Djurgårdens supportrar har drömt om Daniel Tjärnqvist.
Men nu kan de sluta hoppas.
Klubben har dragit sig ur förhandlingarna.
– Vi kunde inte gå med på de anspråk som han hade, säger klubbdirektören Tommy Engström.
Skillnaden är väl att man inte sa att truppen var spikad...– Ja, jag ringde honom nu i förmiddags och berättade hur det låg till. Vi har varit så väldigt långt ifrån varandra i de ekonomiska diskussionerna och vi kände att vi kommer nog inte att komma varandra närmare sedan heller. Då dök Kyle upp och då kände vi att vi kan disponera de medel vi har där istället, säger klubbdirektören Tommy Engström till Marie Hallmans blogg.
Istället kommer Djurgården nu att värva en annan back.
– Det finns ett antal namn som figurerar, säger Engström.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ska Ottos karriär sluta såhär? Den allra mest ödmjuke och blygsamme hjälte i klubbens historia. Och min stora, stora favorit. Ska hans sista dagar i DIF vara dem då han brände öppen kasse mot Örebro och fick stå till svars för degraderingen när världens mest bajsnödiga kapten kröp in i mörkret och gömde sig?
It can not be...
It can not be...
Säg den glädje som varar
Om Challe säger att det inte finns några pengar så finns det inga pengar. Punkt. Men jag tycker att någon kunde gå in och sponsra med ett någon miljon..
Det enda VI kan göra är väl att starta en Otto-fond? Vi lägger in pengar i fonden och det betalar hela Otto's lön/mellanskillnaden som saknas från DIF's bud.
- SirDIFalot
DIF har försökt leta externa pengar har jag hört. Förgäves.
Fansinsamling som SSK gjorde vore smutt....
Fansinsamling som SSK gjorde vore smutt....
Expert.
Det vore intressant att få veta vilket bud DIF lade fram till Otto. Vilka pengar handlade det om? Hur mycket har han tjänat tidigare?
- SirDIFalot
Alla trotjänarna i DIF har haft lite extra pröjs. Tror han låg i kategorin 150-200k.Kentta skrev:Det vore intressant att få veta vilket bud DIF lade fram till Otto. Vilka pengar handlade det om? Hur mycket har han tjänat tidigare?
Det är mer intressant att veta vad hans krav är nu och hur mycket DIF kunde lägga... Mellanskillnaden. Kan en fans-insamling göra skillnad?
Expert.
Skulle lätt kunna lägga en del av semesterkassan på en insamling till #9
- SirDIFalot
Jag tömmer ungarnas konton! #9Bresse skrev:Skulle lätt kunna lägga en del av semesterkassan på en insamling till #9

Expert.
Det svåra är väl hur mycke pengar som skulle krävas, DIF lär väl inte gå ut med några siffror kan jag tänka mig.SirDIFalot skrev:Jag tömmer ungarnas konton! #9Bresse skrev:Skulle lätt kunna lägga en del av semesterkassan på en insamling till #9