Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Står fast vid att jag inte skulle gilla detta alls.
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... djurgarden
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... djurgarden
Expert.
Skulle också föredra om vi kunde undvika att återvinna tränare...
Kan vi vara med där? eller är det helt uteslutet?
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... rieklubbar
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
- Jim Morrison
Skulle precis posta samma. Kan ledningen ha fattat vinken att vi behöver någon som kan göra skillnad i powerplay? Någon som kan göra POÄNG?Billx skrev:Kan vi vara med där? eller är det helt uteslutet?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Weee neeed aaaa målgörare.
-
Titta bara på SAIK. Var nära att göra på mig varje gång Holloway/Möller fick pucken. Precis som med Vampola mot TIK, Videll mot AIK, Davidsson mot Hv, Wallin mot F... eller nja..., Kallio/Iggulden mot Växjö, etc. Vår bästa kedja? Jimpa, Brodin och Almtorp. Wow.
Ja, men eller hur? Säg upp kontraktet med fanskapet.AMMC skrev:Väldigt random att en kanadensisk hockeyskribent drar till med just DIF i sånt där snack. Med den backbrist vi har nu så skulle man ju inte tacka nej dock. Så kan vi skicka Bom-Bom till Schweiz eller nåt...
- SirDIFalot
Nicky D gjorde fyra poäng idag... Snälla Dubbelfyran kom hem!!
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det som är positivt är att Järlan åtminstone verkar leta efter en etablerad center, och inte ytterligare ett utfyllnadsfanskap.SirDIFalot skrev:Jag frågade om man skulle inhandla ersättare till Honken och sedan tipsade jag om Arnason. Dock frågade jag om Honken innan jag fått prognosen om honom, nu var givetvis svaret att ingen ersättare skulle in.android skrev:Kul, var det Arnason? Vad sa han, om du fick hans tillåtelse att årerberätta såklart.SirDIFalot skrev:Wow, fick ett svar från Järlan på mailen när jag tipsade om en spelare... Aldrig hänt förut. Roligt att få höra hans resonemang kring en spelare man föreslår.
Skulle gärna fått svar på tidigare mail dock, de gånger jag bett honom kontakta Oscar Möller och tidigt etablera kontakt inför 10/11 säsongen då det kändes som att han skulle komma hem. Men men, man kan inte få allt.
Svaret kring Arnason blev..
"Tyler har en brokig karriär bakom sig där hans karaktär varit ett problem i många klubbar. Min första känsla är att jag tror inte han skulle passa in i vår trupp och hos oss i DIF, det är en väldigt viktig faktor för lagets prestation. Men, ska kolla honom ännu mer med mina kontakter."
Känns inte aktuellt? Det där sista känns som ett standarduttalande för att hålla folk nöjda. Men kul med svar i alla fall.
- DIF_Soldier
Han är inte center, men Steve Kariya (tidigare i Frölunda) är ledig och en spelartyp vi behöver. Har även ryktats tillbaka till Elitserien.
Säg den glädje som varar
- -daniel-
Fast frågan är liksom hur låsta man är vid en center? Tror faktiskt att det nästan helt säkert letas efter en spelare som skall kunna spela center som allra minst...DIF_Soldier skrev:Han är inte center, men Steve Kariya (tidigare i Frölunda) är ledig och en spelartyp vi behöver. Har även ryktats tillbaka till Elitserien.
- DIF_Soldier
Mmm, då skulle jag plocka Kariya redan nu. Nu. Inte i november. Skriv korttidskontrakt om det är så.
Säg den glädje som varar
- Christopher J
Lägg ner, kommer inte hända.SirDIFalot skrev:Nicky D gjorde fyra poäng idag... Snälla Dubbelfyran kom hem!!
Tänker fortsätta skriva att vi behöver Linkan i ett sportsligt, ekonomiskt och i ett publikt perspektiv.
Och vad fan tror du att du får ut av det? Det är inte direkt så att Järlan sitter här och tittar vad supportrarna tycker. Inte Hardy för den delen heller.Christopher J skrev:Lägg ner, kommer inte hända.SirDIFalot skrev:Nicky D gjorde fyra poäng idag... Snälla Dubbelfyran kom hem!!
Tänker fortsätta skriva att vi behöver Linkan i ett sportsligt, ekonomiskt och i ett publikt perspektiv.
+10000SirDIFalot skrev:Nicky D gjorde fyra poäng idag... Snälla Dubbelfyran kom hem!!
- SirDIFalot
Haha bara för att jag skrev samma sak till dig i Linkan-tråden? Lite skillnad på situationerna. Linkan är 38 år och Järlan har klart och tydligt gått ut och sagt att han inte kommer värvas. Med tanke på åldern så kommer han förmodligen inte få fler chanser att återvända. Punkt slut. Dubbelfyran däremot uttryckte alltid en stor kärlek till DIF och sitter på utgående kontrakt i en klubb som kanske skulle kunna åka ur eller missa slutspel och #44 kanske är sugen på en återkomst.Christopher J skrev:Lägg ner, kommer inte hända.SirDIFalot skrev:Nicky D gjorde fyra poäng idag... Snälla Dubbelfyran kom hem!!
Expert.