18DIF91 skrev:SkönaDjurgårn skrev:Undra vem det är som är idiot? Både Mika och Jacob är fantastiskt fina killar som sätter sin karriär i främsta rummet, och har dessutom redan fått resultat som bekräftar att de gjort rätt. Kan man inte unna dem den framgången är man en liten människa.
Du är inne på fel spår och sätter fokus på fel saker.
Ingen här har egentligen något emot Mikas framgångar, och även om folk är bittra så ligger inte bitterheten i deras framgångar, utan sättet de betett sig mot Djurgården. Förstår inte varför du konsekvent försöker vända det hela till att det är framgången folk opponerar sig emot.
Marcus Krüger tror jag inte det finns en enda själ här som inte önskar honom lycka till i sin karriär. Varför? Därför att han faktiskt stannade tiden ut med DIF. Han var också tydlig med att säga att han stannade kontraktet ut, men att nästa säsong så var det NHL som gällde.
Tack. Det är precis det jag eftersökte. Krüger skrev kontrakt med Djurgården och stod för det. Han klargjorde att han tänkte fullfölja sitt kontrakt och höll sitt ord. Andreas Engqvist likaså, och han väntade till och med några extra år.
Mika har vänt ändrat åsikt tre gånger under resans gång och försatt oss i en jobbig situation.
1. Gick ut och sa att det var ett år till som gällde med Djurgården oavsett vad.
2. Skulle vänta tills efter campen, tog han inte plats i Ottawa då blir det DIF.
3. Väntar fram till de 9 första omgångarna av NHL.
Under hela den här tiden har Mika vetat att han ingått i Djurgårdens plan, och således också vetat vilken ovisshet det för med sig varje gång beslutet skjuts upp.
Visst finns det ingen skriven regel som säger emot, men alla som är inblandade vet hur illa Djurgården behandlas. Bara för att en diktatur följer sina regler gör det inte automatiskt rätt.
Jag eftersöker någon slags etik och moral hos Ottawa och Mika men finner ingen.