Men faller inte Brodin in i kategorin av spelare som skulle kosta en hel del med tanke på vad han har uträttat och eventuell konkurrens på marknaden men samtidigt förmodligen inte bidra med spets?pulverapa skrev:Självklart behöver vi alltid spets. Men vi behöver också spelare för alla kedjor. Rimligtvis blir vi av med en del spelare, typ spelare som Saviano, Alvarez, (Guter), Fleury, Heinerö, Ahlén etc. Många av spelarna vi tappar tillhör ju inte Topp 6 och måste ersättas. Där är Brodin en av de bättre i serien.
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Expert.
Bara jag som är sugen på Andreas Holmqvist?
- SirDIFalot
Svår. Hur mycket har han kvar att ge?Mattebo skrev:Bara jag som är sugen på Andreas Holmqvist?
Jag tycker det är viktigt att vi har en stomme djurgårdare, gärna egenfostrade. Därav väldigt öppen att ta tillbaka Cehlin, Norman, Brodin etc. Men spelarna som har sina bästa år bakom sig skulle jag nog akta mig för lite. Så länge det inte är garanterad toppklass som Engqvist och Kronwall.
Expert.
-
Andreas bästa år är bakom honom och kommer förmodligen vara rätt dyr också. Kommer kosta mer än de smakar.SirDIFalot skrev:Svår. Hur mycket har han kvar att ge?Mattebo skrev:Bara jag som är sugen på Andreas Holmqvist?
Jag tycker det är viktigt att vi har en stomme djurgårdare, gärna egenfostrade. Därav väldigt öppen att ta tillbaka Cehlin, Norman, Brodin etc. Men spelarna som har sina bästa år bakom sig skulle jag nog akta mig för lite. Så länge det inte är garanterad toppklass som Engqvist och Kronwall.
Ne en stomme djurgårdare med en del utomstående spets hade varit perfekt. Både Cehlin och Brodin hade varit perfekt där, inga första kedjelirare men kommer göra enorm nytta ändå. Tror även Norman skulle få ett lyft om han kom hem.
Säkerligen är det gamla minnen som spökar. Poängproduktionen har dalat och vet inte hur han är på isen. Har sett någon enstaka slutspelsmatch därifrån förra säsongen men inget i år. Jag ser honom i så fall som ett byte rakt av mot Nordlund. Men vi kanske inte är i behov av en sådan back överhuvudtaget.SirDIFalot skrev:Svår. Hur mycket har han kvar att ge?Mattebo skrev:Bara jag som är sugen på Andreas Holmqvist?
Det kan nog vara vist att passa sig för att ta hem för mycket hemvändare, bortsett från högsta klass. Hemvändare har på något sätt varit otursdrabbade eller misslyckade i DIF på senare år. Exempelvis Fernholm, Ekman, D. Tjärnqvist.
Jag tror jag och en del andra ställer sig frågade till om Cehlin, Norman och Bordin är den spelartyp som vi ska ge oss efter. Känslan är att vi har spelare för en checkingline, som är billiga och villiga att blöda för laget, samt spelare för mellanskicket. Det vore tungt om vi hamnade i en situation som 11/12 där vi hade en obefintlig andraformation och för svagt mellanskick i truppen.
Ta centersidan exempelvis. Jag tar för givet att vi landar ett toppnamn som förstacenter. Jocke slutar. Honken gnuggar på i en fjärdeline. Vi har Ljungh, Rundqvist, Hage och så plockar vi in Norman. Brett och bra, javisst, men vad händer om ingen av alla dessa klarar att bära upp en andrakedja?
På tal om backar så är väl Ahnelöv fortfarande mumma. Modos debacle får gärna fortsätta.
Nja, tror inte han är överdrivet dyr. Marknaden styr. Är det så att Brynäs vill punga ut med 150k/mån så får de göra det, då får vi självklart avstå. Men jag tror inte Brodin är så där extremt dyr.SirDIFalot skrev:Men faller inte Brodin in i kategorin av spelare som skulle kosta en hel del med tanke på vad han har uträttat och eventuell konkurrens på marknaden men samtidigt förmodligen inte bidra med spets?pulverapa skrev:Självklart behöver vi alltid spets. Men vi behöver också spelare för alla kedjor. Rimligtvis blir vi av med en del spelare, typ spelare som Saviano, Alvarez, (Guter), Fleury, Heinerö, Ahlén etc. Många av spelarna vi tappar tillhör ju inte Topp 6 och måste ersättas. Där är Brodin en av de bättre i serien.
- SirDIFalot
Norman tror jag tyvärr är orealistiskt. Han har kontrakt med Skellefteå. Ett kontrakt vi förmodligen kan "ta över" om han uttrycker en önskan om att lämna och få större roll någon annanstans. Men vem fan vill lämna Skellefteå.Mattebo skrev:Säkerligen är det gamla minnen som spökar. Poängproduktionen har dalat och vet inte hur han är på isen. Har sett någon enstaka slutspelsmatch därifrån förra säsongen men inget i år. Jag ser honom i så fall som ett byte rakt av mot Nordlund. Men vi kanske inte är i behov av en sådan back överhuvudtaget.SirDIFalot skrev:Svår. Hur mycket har han kvar att ge?Mattebo skrev:Bara jag som är sugen på Andreas Holmqvist?
Det kan nog vara vist att passa sig för att ta hem för mycket hemvändare, bortsett från högsta klass. Hemvändare har på något sätt varit otursdrabbade eller misslyckade i DIF på senare år. Exempelvis Fernholm, Ekman, D. Tjärnqvist.
Jag tror jag och en del andra ställer sig frågade till om Cehlin, Norman och Bordin är den spelartyp som vi ska ge oss efter. Känslan är att vi har spelare för en checkingline, som är billiga och villiga att blöda för laget, samt spelare för mellanskicket. Det vore tungt om vi hamnade i en situation som 11/12 där vi hade en obefintlig andraformation och för svagt mellanskick i truppen.
Ta centersidan exempelvis. Jag tar för givet att vi landar ett toppnamn som förstacenter. Jocke slutar. Honken gnuggar på i en fjärdeline. Vi har Ljungh, Rundqvist, Hage och så plockar vi in Norman. Brett och bra, javisst, men vad händer om ingen av alla dessa klarar att bära upp en andrakedja?
På tal om backar så är väl Ahnelöv fortfarande mumma. Modos debacle får gärna fortsätta.
Expert.
- SirDIFalot
Jag tror Brodin tjänar 150k eller mer redan idag. Minns när Sundlöv försökte värva honom redan 2011 och vårt bud "inte var i närheten" av vad Brynäs erbjöd honom.pulverapa skrev:Nja, tror inte han är överdrivet dyr. Marknaden styr. Är det så att Brynäs vill punga ut med 150k/mån så får de göra det, då får vi självklart avstå. Men jag tror inte Brodin är så där extremt dyr.SirDIFalot skrev:Men faller inte Brodin in i kategorin av spelare som skulle kosta en hel del med tanke på vad han har uträttat och eventuell konkurrens på marknaden men samtidigt förmodligen inte bidra med spets?pulverapa skrev:Självklart behöver vi alltid spets. Men vi behöver också spelare för alla kedjor. Rimligtvis blir vi av med en del spelare, typ spelare som Saviano, Alvarez, (Guter), Fleury, Heinerö, Ahlén etc. Många av spelarna vi tappar tillhör ju inte Topp 6 och måste ersättas. Där är Brodin en av de bättre i serien.
Expert.
-
Enda anledningen är väl att det är lätt att hamna i skuggan från andra spelare, och där faller väl Norman in. Han skulle garanterat få en större roll hos oss.SirDIFalot skrev:Norman tror jag tyvärr är orealistiskt. Han har kontrakt med Skellefteå. Ett kontrakt vi förmodligen kan "ta över" om han uttrycker en önskan om att lämna och få större roll någon annanstans. Men vem fan vill lämna Skellefteå.Mattebo skrev:Säkerligen är det gamla minnen som spökar. Poängproduktionen har dalat och vet inte hur han är på isen. Har sett någon enstaka slutspelsmatch därifrån förra säsongen men inget i år. Jag ser honom i så fall som ett byte rakt av mot Nordlund. Men vi kanske inte är i behov av en sådan back överhuvudtaget.SirDIFalot skrev:Svår. Hur mycket har han kvar att ge?Mattebo skrev:Bara jag som är sugen på Andreas Holmqvist?
Ja se där, han hade kontrakt. Noll koll. Nä, han vill nog inte lämna. Finns ingen anledning riktigt.SirDIFalot skrev: Norman tror jag tyvärr är orealistiskt. Han har kontrakt med Skellefteå. Ett kontrakt vi förmodligen kan "ta över" om han uttrycker en önskan om att lämna och få större roll någon annanstans. Men vem fan vill lämna Skellefteå.
Men hur ser du överlag på det kommande mellanskicket i laget? Med tanke på det Stoppel sa till dig, fyra spetsspelare ska helst in, alltså en toppfemma med Sören. Ska resten fyllas upp med nuvarande spelare + exempelvis Cehlin och Brodin? Jag ser gärna ett till namn som kan lyfta en hyfsad produktion i en line till med kanske Fällström och någon av gubbarna. Tror nog inte vi blir av med Lauritzen, Samuelsson och Nilson till nästa säsong.
Jaså? Vettefan. Har Brodin kanske fått böter någon gång de senaste året, i så fall kan man väl räkna ut hans lön baserat på bötesbeloppet...?SirDIFalot skrev:Jag tror Brodin tjänar 150k eller mer redan idag. Minns när Sundlöv försökte värva honom redan 2011 och vårt bud "inte var i närheten" av vad Brynäs erbjöd honom.pulverapa skrev:Nja, tror inte han är överdrivet dyr. Marknaden styr. Är det så att Brynäs vill punga ut med 150k/mån så får de göra det, då får vi självklart avstå. Men jag tror inte Brodin är så där extremt dyr.SirDIFalot skrev:Men faller inte Brodin in i kategorin av spelare som skulle kosta en hel del med tanke på vad han har uträttat och eventuell konkurrens på marknaden men samtidigt förmodligen inte bidra med spets?pulverapa skrev:Självklart behöver vi alltid spets. Men vi behöver också spelare för alla kedjor. Rimligtvis blir vi av med en del spelare, typ spelare som Saviano, Alvarez, (Guter), Fleury, Heinerö, Ahlén etc. Många av spelarna vi tappar tillhör ju inte Topp 6 och måste ersättas. Där är Brodin en av de bättre i serien.

- SirDIFalot
Laurtizen blir jag mycket förvånad om han blir kvar. Antingen så blir han skadad och vi dissar honom eller så håller han sig frisk och får en annan prislapp till nästa säsong. Samuelsson tror jag lägger av. Nilson hoppas jag inte blir kvar.Mattebo skrev:Ja se där, han hade kontrakt. Noll koll. Nä, han vill nog inte lämna. Finns ingen anledning riktigt.SirDIFalot skrev: Norman tror jag tyvärr är orealistiskt. Han har kontrakt med Skellefteå. Ett kontrakt vi förmodligen kan "ta över" om han uttrycker en önskan om att lämna och få större roll någon annanstans. Men vem fan vill lämna Skellefteå.
Men hur ser du överlag på det kommande mellanskicket i laget? Med tanke på det Stoppel sa till dig, fyra spetsspelare ska helst in, alltså en toppfemma med Sören. Ska resten fyllas upp med nuvarande spelare + exempelvis Cehlin och Brodin? Jag ser gärna ett till namn som kan lyfta en hyfsad produktion i en line till med kanske Fällström och någon av gubbarna. Tror nog inte vi blir av med Lauritzen, Samuelsson och Nilson till nästa säsong.
Dröm?
Sörensen - Spets - Spets
Ny - Ljungh - Fällström
Ny - Rundqvist - Cehlin
Hank - Hage - Heinerö
Extra: Vejdemo, Bernhardt.
Bryt med Alvarez. Kan eventuellt tänka mig Saviano kvar i kedjan med Rundqvist.
Expert.
Jag tror att en spelare som Saviano blir kvar i DIF.
Han är knappast idiotdyr och gör det han skall.
Heinerö tror jag också blir kvar för övrigt i minst en säsong till.
Samuelsson, Honken och Jocke finns det väl stor risk för att de lägger av dock.
Skulle förvåna mig stort om Fleury blir kvar och det finns nog även en del frågetecken kring Alvarez.
Edit:
Håller sig Lauritzen frisk säsongen ut tror jag man ger han ett år till också. Uppsidan om han skulle hitta formen är för stor för att inte chansa.
Han är knappast idiotdyr och gör det han skall.
Heinerö tror jag också blir kvar för övrigt i minst en säsong till.
Samuelsson, Honken och Jocke finns det väl stor risk för att de lägger av dock.
Skulle förvåna mig stort om Fleury blir kvar och det finns nog även en del frågetecken kring Alvarez.
Edit:
Håller sig Lauritzen frisk säsongen ut tror jag man ger han ett år till också. Uppsidan om han skulle hitta formen är för stor för att inte chansa.
-
Kan inte Davidsson vara ett intressant namn från j20 också? Tror Ljung kommer växa ännu mer nästa säsong, skulle inte förvåna mig om han får chansen som första center under försäsongen. Skicka Alvarez och hämta Frederik Storm från Malmö istället, han har inte skrivit på nytt kontrakt.SirDIFalot skrev:Laurtizen blir jag mycket förvånad om han blir kvar. Antingen så blir han skadad och vi dissar honom eller så håller han sig frisk och får en annan prislapp till nästa säsong. Samuelsson tror jag lägger av. Nilson hoppas jag inte blir kvar.Mattebo skrev:Ja se där, han hade kontrakt. Noll koll. Nä, han vill nog inte lämna. Finns ingen anledning riktigt.SirDIFalot skrev: Norman tror jag tyvärr är orealistiskt. Han har kontrakt med Skellefteå. Ett kontrakt vi förmodligen kan "ta över" om han uttrycker en önskan om att lämna och få större roll någon annanstans. Men vem fan vill lämna Skellefteå.
Dröm?
Sörensen - Spets - Spets
Ny - Ljungh - Fällström
Ny - Rundqvist - Cehlin
Hank - Hage - Heinerö
Det ser realistiskt ut. Skulle vara tungt att inte förlänga med Honken för mig, men nådekontrakt är farliga.SirDIFalot skrev: Laurtizen blir jag mycket förvånad om han blir kvar. Antingen så blir han skadad och vi dissar honom eller så håller han sig frisk och får en annan prislapp till nästa säsong. Samuelsson tror jag lägger av. Nilson hoppas jag inte blir kvar.
Dröm?
Sörensen - Spets - Spets
Ny - Ljungh - Fällström
Ny - Rundqvist - Cehlin
Hank - Hage - Heinerö
En svår funderare blir om Samuelsson vill köra en säsong till.