Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- Jim Morrison
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Vill bara ha någon jävla superlirare som öser in poäng, helst center. Och nej, jag skojar inte, vill ha någon man kan lita på att han gör poäng i varje förbannat powerplay typ.
(bara för att man är en s.k "superlirare" behöver man inte vara lat, heller)
(bara för att man är en s.k "superlirare" behöver man inte vara lat, heller)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Håller inte med. Vi har nog av skridskoåkare och tacklare. Vi behöver en poängspruta, som helst har riktigt bra spelsinne och bra känsla i handlederna.NorpaN skrev:Tycker inte att man ska ta in linkan. Han är verkligen inte den spelaren som vi behöver. En spelare med bra skott (som också skjuter ofta), bra fart på skridskorna och som spelar ganska fysiskt är det vi behöver.Hortgahr skrev:Ta bara hem Linkan för helvete. Skandal om man inte tar hem honom.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Nu är det ju främst center som det letas så förstår inte Linkan fortfarande vevas; det kommer aldrig hända.
Vill ha in någon härligt frejdig amerikan / kanadensare istället för Zibanejad (om han blir kvar). Nu är ju inte han center men jag är riktigt imponerad över Iggulden i Växjö...riktigt grym spelare som inte tvekar en sekund när han klipper till. Grymt stark, duktig i defensiven, bra skott och skön speluppfattning. En av ES bästa värvningar den här säsongen skulle jag vilja påstå. Tänk om man kunde hitta något liknande på centersidan.... Lagom troligt, dock.
Vill ha in någon härligt frejdig amerikan / kanadensare istället för Zibanejad (om han blir kvar). Nu är ju inte han center men jag är riktigt imponerad över Iggulden i Växjö...riktigt grym spelare som inte tvekar en sekund när han klipper till. Grymt stark, duktig i defensiven, bra skott och skön speluppfattning. En av ES bästa värvningar den här säsongen skulle jag vilja påstå. Tänk om man kunde hitta något liknande på centersidan.... Lagom troligt, dock.
Vi har total samsyn. Kan bara be till DIF-gudarna att ledningen resonerar i liknande banor.-daniel- skrev:Nu är det ju främst center som det letas så förstår inte Linkan fortfarande vevas; det kommer aldrig hända.
Jag har f.ö. hört att man maximalt får ha fem utomeuropeiska spelare i ES. Om stämmer så är det så typiskt tråksvenskt. Hade jag bestämt så hade jag omedelbart ändrat till att alla lag minst måste ha fem nordamerikaner i laget.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SkönaDjurgårn
Helt klart ett bra alternativ!kaminor skrev:Ta in Jeff Hamilton på tryout-kontrakt.
http://eliteprospects.com/player.php?player=10191
Dif ska vänta på Zibbe får räkna med ett beslut i slutet av Oktober !
Jag såg Iggulden nu mot Brynäs. Definitivt en kraft att räkna med framåt, men han ligger ju för fan och fiskar och lämnar sina medspelare ensamma i egen zon hela tiden. Poäng gör han dock.-daniel- skrev:Nu är det ju främst center som det letas så förstår inte Linkan fortfarande vevas; det kommer aldrig hända.
- -daniel-
Ja, ibland har han de tendenserna men han jobbar jävligt hårt i egen zon då det ges läge till det.Jokester skrev:Jag såg Iggulden nu mot Brynäs. Definitivt en kraft att räkna med framåt, men han ligger ju för fan och fiskar och lämnar sina medspelare ensamma i egen zon hela tiden. Poäng gör han dock.-daniel- skrev:Nu är det ju främst center som det letas så förstår inte Linkan fortfarande vevas; det kommer aldrig hända.
- -daniel-
Fast det skulle ju inte direkt främja svensk hockey och dess utveckling.sensei skrev: Jag har f.ö. hört att man maximalt får ha fem utomeuropeiska spelare i ES. Om stämmer så är det så typiskt tråksvenskt. Hade jag bestämt så hade jag omedelbart ändrat till att alla lag minst måste ha fem nordamerikaner i laget.
- SirDIFalot
Eller hur, kul för DIF i stockholmssatsningen osv om man måste MINST ha 5 nordamerikaner? Dom är ju inte direkt billiga i drift heller... Vad var det för förslag?-daniel- skrev:Fast det skulle ju inte direkt främja svensk hockey och dess utveckling.sensei skrev: Jag har f.ö. hört att man maximalt får ha fem utomeuropeiska spelare i ES. Om stämmer så är det så typiskt tråksvenskt. Hade jag bestämt så hade jag omedelbart ändrat till att alla lag minst måste ha fem nordamerikaner i laget.
Expert.
- Daniel942
Bra idé! Vi kan döpa om ligan också till AHL v2 när vi ändå håller på.sensei skrev: Jag har f.ö. hört att man maximalt får ha fem utomeuropeiska spelare i ES. Om stämmer så är det så typiskt tråksvenskt. Hade jag bestämt så hade jag omedelbart ändrat till att alla lag minst måste ha fem nordamerikaner i laget.
DIF!
Är det inte max två icke EU-spelare (Norge, Schweiz, Island m.fl. är typ EU) som gäller?Daniel942 skrev:Bra idé! Vi kan döpa om ligan också till AHL v2 när vi ändå håller på.sensei skrev: Jag har f.ö. hört att man maximalt får ha fem utomeuropeiska spelare i ES. Om stämmer så är det så typiskt tråksvenskt. Hade jag bestämt så hade jag omedelbart ändrat till att alla lag minst måste ha fem nordamerikaner i laget.
Gillar inte alls skillnaden på eu kontra icke euspelare.
Är av uppfattningen att vi borde tillåta 5 icke svenskar per lag och sedan borde det inte spela någon roll varifrån de kommer.
OM sedan EU har problem med detta kan de helt ärligt fara och åt helskotta. EU skall helt enkelt ge tusan i hur vi lägger upp vår idrott för det har de inte med att göra, så länge som de inte förbjuder danskarna att ha sin sk "expertskatt" i fotboll kan de inte heller enligt mig hävda att de kräver ett "lika för alla" system heller.
5 utänningar per lag är lagom, egentligen skulle jag föredra om det skrevs ner till 3 men det skulle nog inte fungera i praktiken.
Är av uppfattningen att vi borde tillåta 5 icke svenskar per lag och sedan borde det inte spela någon roll varifrån de kommer.
OM sedan EU har problem med detta kan de helt ärligt fara och åt helskotta. EU skall helt enkelt ge tusan i hur vi lägger upp vår idrott för det har de inte med att göra, så länge som de inte förbjuder danskarna att ha sin sk "expertskatt" i fotboll kan de inte heller enligt mig hävda att de kräver ett "lika för alla" system heller.
5 utänningar per lag är lagom, egentligen skulle jag föredra om det skrevs ner till 3 men det skulle nog inte fungera i praktiken.
-
"Har haft svårigheter med disciplinen och jämnheten under karriären. Hans motivation och vilja har också ifrågasatts." Om detta stämmer säger jag nej, rakt av.SirDIFalot skrev:Center
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4746
Eventuell kandidat till att ersätta Zibbe?
Jeff Hamilton verkar dock vara ett bra alternativ. Tyvärr brister han i skridskoåkningen enligt EP:s beskrivning, men man kan ju inte få allt.
Matthew Corrente? Eller vad säger du AMMC? 
Edit: Dock ej center, så ser inte vad vi ska med honom till. Säkert bullshit.

Edit: Dock ej center, så ser inte vad vi ska med honom till. Säkert bullshit.