Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jerka
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jerka »

Tycker personligen att Cehlin känns som Figren ungefär. Gjorde inte mängder med poäng när han var här men man ser tydligt hur mycket hockey som finns i honom. Båda testade några år i AHL för att sedan titta tillbaka till Sverige. Cehlin kommer antagligen inte göra 30+ poäng på 55 matcher första säsongen tillbaka i SHL, men på sikt? definitivt! Det tror jag inte att Guter skulle lyckats med.
Användarvisningsbild
DRC
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DRC »

Sjöwall skrev:
Ja det finns ju i alla fall en högerskytt i brunkarkedjan han skulle peta direkt.
Jo jag har sett att du nämnt det i ett par hundra inlägg. Jag har också förstått att egenskaper som att tugga taggtråd inte är din kopp te.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

DRC skrev:
Sjöwall skrev:
Ja det finns ju i alla fall en högerskytt i brunkarkedjan han skulle peta direkt.
Jo jag har sett att du nämnt det i ett par hundra inlägg. Jag har också förstått att egenskaper som att tugga taggtråd inte är din kopp te.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Han gillar ju Hank?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

På längre sikt är naturligtvis Sillen en intressant spelare, men ser man på denna säsong så tycker jag man chansar lite väl mycket om man skulle ta in honom.
Jag är inte arg, och inte besviken.
olympusPr1me

Inlägg av olympusPr1me »

Klaudius21 skrev:
AlexanderDIF skrev:Kan Patrick thoresen möjlig att få till Djurgården nästa säsong? ( nu när Landeskog ändå var på tapeten)
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3419

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Vore en dröm att få hem honom! Vet dock inte hur stora möjligheterna är. Är egentligen sån spets vi har någon chans att få, med förflutet i denna föreningen.
Precis men det förblir nog en dröm tyvärr, och om han skulle komma så är blir det jävligt dyrt(även om Samuelsson förmodligen gör sin sista säsong). Frågan är ju också om han spelar mest center eller LW?
Rix

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
Morwin skrev:Ni som höjer Cehlin till skyarna, vad är det igentligen ni ser i honom? För vi har redan så mycket bredd i laget, så varför signa en till som bara breddar? vänta något år och ta hem vettiga spelare som kruger, landeskog och kronwall istället för att köpa en skadebenägen forward.

Skickat från min D6603 via Tapatalk
Skämtar du eller? Krüger och Landeskog?
och Kronwall!
Kronwall kan ju ta med Datsyuk också, han är ju ändå 33 nu och säkert trött på NHL ;), då har vi ju en bra första center och en bra back iaf!
Steef

Inlägg av Steef »

Rix skrev:
SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
Morwin skrev:Ni som höjer Cehlin till skyarna, vad är det igentligen ni ser i honom? För vi har redan så mycket bredd i laget, så varför signa en till som bara breddar? vänta något år och ta hem vettiga spelare som kruger, landeskog och kronwall istället för att köpa en skadebenägen forward.

Skickat från min D6603 via Tapatalk
Skämtar du eller? Krüger och Landeskog?
och Kronwall!
Kronwall kan ju ta med Datsyuk också, han är ju ändå 33 nu och säkert trött på NHL ;), då har vi ju en bra första center och en bra back iaf!
Han är ju för liten ;)
""Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård "
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Rix

Inlägg av Rix »

Fan då, men visst var väl det där ifrån när Wikegård var i Malmö? Någon som har koll.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Rix skrev:Fan då, men visst var väl det där ifrån när Wikegård var i Malmö? Någon som har koll.
Jo, har för mig det!
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Luleå är sugna på Rödin och Brodin, två Stockholms killar. Hoppas stoppel också visat intresse!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Benjamin L. Willard skrev:Luleå är sugna på Rödin och Brodin, två Stockholms killar. Hoppas stoppel också visat intresse!
Satan vad Luleå läcker i rykten alltså. Varje säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81

Inlägg av mb81 »

Benjamin L. Willard skrev:Luleå är sugna på Rödin och Brodin, två Stockholms killar. Hoppas stoppel också visat intresse!
Hur bred trupp ska de ha nästa säsong?
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Vi måste få tillbaka Daniel Brodin till nästa säsong. En perfekt spelare för tredjekedjan som kan vikariera i andrakedjan. Den ultimata värvningen nästa säsong.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:Vi måste få tillbaka Daniel Brodin till nästa säsong. En perfekt spelare för tredjekedjan som kan vikariera i andrakedjan. Den ultimata värvningen nästa säsong.
Jag är rädd att prislappen förmodligen är lite för dyr med tanke på vad han presterat i Brynäs. Jag håller nog Cehlin lite högre sportsligt. Men skulle gladeligen ta båda två om dom vill gå hit.

Skrev inte någon nyss att Luleå ryckte i Brodin?
Expert.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

SirDIFalot skrev:
pulverapa skrev:Vi måste få tillbaka Daniel Brodin till nästa säsong. En perfekt spelare för tredjekedjan som kan vikariera i andrakedjan. Den ultimata värvningen nästa säsong.
Jag är rädd att prislappen förmodligen är lite för dyr med tanke på vad han presterat i Brynäs. Jag håller nog Cehlin lite högre sportsligt. Men skulle gladeligen ta båda två om dom vill gå hit.

Skrev inte någon nyss att Luleå ryckte i Brodin?
Jag har också hört Luleå, men det baserades mest på att Brodins flickvän spelar fotboll i Piteå och hade signat upp sig för ett år till där uppe. Alltså inte att Luleå uttalat sig om en rekrytering. Jag har dock ingen aning om det stämmer eller inte.
Född till sportchef.
Låst