Säsongen 19/20

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Donkels-2.0
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Donkels-2.0 »

Bra då vet man vad en spelare hos oss skulle få för straff - 10 matcher enligt den korrupta Elos straffskala
Senast redigerad av Donkels-2.0 den 2020-02-26 15:11:32, redigerad totalt 1 gånger.
Ceterum censeo Solna esse delendam
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Förstår inte vad det är meningen att vi ska få ut av alla dessa jävla extrastraff i slutändan. Så farligt var det inte, folk är så otroligt känsliga idag. Han fick ju lämna isen, räcker inte det?

Som jag alltid har sagt, i slutändan är det vi hockeyfans som får lida då det blir allt mer lobotomerat spel utan något som helst mänskligt tävlingsbeteende.

Då står vi som fån med tomma arenor och undrar vad fan som hände.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det ska självklart vara noll tolerans och stränga straff över att fysiskt gå till angrepp mot en domare, även om det bara rör sig om en knuff.

Läste den här artikeln igår... Man blir ju mörkrädd.
https://www.fotbollskanalen.se/sverige/ ... titet-for/
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev: Läste den här artikeln igår... Man blir ju mörkrädd.
https://www.fotbollskanalen.se/sverige/ ... titet-for/
Ja, det är förjävligt. Men vad har det med saken att göra menar du?
Användarvisningsbild
Harmageddon

Inlägg av Harmageddon »

sensei skrev:Förstår inte vad det är meningen att vi ska få ut av alla dessa jävla extrastraff i slutändan. Så farligt var det inte, folk är så otroligt känsliga idag. Han fick ju lämna isen, räcker inte det?

Som jag alltid har sagt, i slutändan är det vi hockeyfans som får lida då det blir allt mer lobotomerat spel utan något som helst mänskligt tävlingsbeteende.

Det är ju glasklart att man inte vill se såna förseelser på isen. Det är därför man tilldelar såna extrastraff. Jag vill tamefan inte se spelare som puttar/knuffar på domare när domarna försöker lugna ner ”situationen”. Däremot kan jag köpa att man gnabbas med motståndarna.

Finns bra många andra sätt att visa sitt tävlingsbeteende på än att ha fysisk aktivitet med en domare. Inte direkt så jag springer till arenan för se sånt.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Harmageddon skrev:
sensei skrev:Förstår inte vad det är meningen att vi ska få ut av alla dessa jävla extrastraff i slutändan. Så farligt var det inte, folk är så otroligt känsliga idag. Han fick ju lämna isen, räcker inte det?

Det är ju glasklart att man inte vill se såna förseelser på isen. Det är därför man tilldelar såna extrastraff. Jag vill tamefan inte se spelare som puttar/knuffar på domare när domarna försöker lugna ner ”situationen”. Däremot kan jag köpa att man gnabbas med motståndarna.

Finns bra många andra sätt att visa sitt tävlingsbeteende på än att ha fysisk aktivitet med en domare. Inte direkt så jag springer till arenan för se sånt.
1. Han fick lämna isen, det är jag fine med.
2. Ser ut för mig som han försöker bryta sig loss ur domarens grepp, tycker inte det är så jävla farligt.

Jag kan absolut ändra mig, men att använda överdrivna ord eller hysteriska jämförelser är inte direkt övertygande.
Användarvisningsbild
Harmageddon

Inlägg av Harmageddon »

sensei skrev:
Harmageddon skrev:

1. Han fick lämna isen, det är jag fine med.
2. Ser ut för mig som han försöker bryta sig loss ur domarens grepp, tycker inte det är så jävla farligt.

Jag kan absolut ändra mig, men att använda överdrivna ord eller hysteriska jämförelser är inte direkt övertygande.
Oavsett vilket grepp domaren har så är det inte acceptabelt.
Hade han varit lite streetsmart kunde han backat bakåt för att komma bort från greppet. Tyckte domaren knappt höll i honom.

Skulle man byta ut domaren mot en medspelare i den situationen, då är det tveksamt att han skulle putta/knuffa för att komma loss. Även om man inte gillar domarens alla beslut så måste man ändå ha lite respekt för dem.

Naturligtvis ska det finnas känslor i en hockeymatch men det finns gränser. Förstår om inte alla håller med mig men så känner jag iaf.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jag kanske är NHL-skadad men spelare försöker slingra sig loss från domares grepp är typ vardagsmat, och det var det som det såg ut som i när jag såg klippet.

Jag blev inte minsta förfärad av det.

Skulle däremot en spelare "ge sig på" en domare så hade jag lätt kunna hoppa in på isen för att hjälpa till att hålla ordning, så det är inga problem med var mina sympatier för ordning och reda finns.

Det större problemet är dock alla dessa avstängningar som är som ett gift i vår sport. Föreningar värvar stjärnor som fansen vill se, men några trötta och extremt media-ängsliga individer gör sitt bästa för att godhetssignalera för minsta lilla petitess med avstängningar. Är meningen att man ska sitta och gotta sig över att en viss motspelare inte får vara med?! Jag vågar påstå att det är dåligt för vår sport i det större perspektivet.

Avstängningar skall finnas som verktyg, men bara när det verkligen behövs, eg Fernholm osv.
Användarvisningsbild
Harmageddon

Inlägg av Harmageddon »

sensei skrev:Jag kanske är NHL-skadad men spelare försöker slingra sig loss från domares grepp är typ vardagsmat, och det var det som det såg ut som i när jag såg klippet.

Jag blev inte minsta förfärad av det.

Skulle däremot en spelare "ge sig på" en domare så hade jag lätt kunna hoppa in på isen för att hjälpa till att hålla ordning, så det är inga problem med var mina sympatier för ordning och reda finns.

Det större problemet är dock alla dessa avstängningar som är som ett gift i vår sport. Föreningar värvar stjärnor som fansen vill se, men några trötta och extremt media-ängsliga individer gör sitt bästa för att godhetssignalera för minsta lilla petitess med avstängningar. Är meningen att man ska sitta och gotta sig över att en viss motspelare inte får vara med?! Jag vågar påstå att det är dåligt för vår sport i det större perspektivet.

Avstängningar skall finnas som verktyg, men bara när det verkligen behövs, eg Fernholm osv.

https://www.espn.com/nhl/story/_/id/277 ... k-official

0:37 i Youtube klippet så skulle Kane slasha motståndaren men även domaren fick smaka av den. Därav domarens reaktion mot Kane lite senare och knuffen/puffen påminner om det som diskuteras. Ska tilläggas att detta var en försäsongs match också

Edit:
Ni som inte orkar läsa så fick Evander Kane matchstraff + tre matchers avstängning för att knuffat domaren. Det var inte för själva slashingen

40.4 Automatic Suspension - Category III: Any player who, by his actions, physically demeans an official or physically threatens an official by (but not limited to) throwing a stick or any other piece of equipment or object at or in the general direction of an official, shooting the puck at or in the general direction of an official, spitting at or in the general direction of an official, or who deliberately applies physical force to an official solely for the purpose of getting free of such an official during or immediately following an altercation shall be suspended for not less than three (3) games.
Senast redigerad av Harmageddon den 2020-02-27 14:21:26, redigerad totalt 3 gång.
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

På tal om avstängningar så är det fortfarande en rättsskandal att poetfjollan inte blev avstängd resten av säsongen för sitt mvidriga agerande men det är klart gamla luleflensosten storbölade i media att alla var emot kvänerna från norr
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

6 matcher kvar innan slutspel.

(H) Oskarshamn - 3 poäng ska bara in på kontot.
(B) Linköping - 1 poäng med lite medstuds.
(H) Luleå - 0p.
(B) Färjestad - 0p.
(H) Rögle - 2 poäng och tillbaka på vinnarspåret hemma.
(B) Frölunda - 0p

Det ger oss i snitt en poäng per match och en totalsumma på 83 pinnar.
Klarar vi top 6 på det? Tveksamt. Matchen mot Frölunda kan bli helt avgörande då dom för tillfället flåsar oss i nacken.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

MarcusDaze skrev:6 matcher kvar innan slutspel.

(H) Luleå - 0p.
(B) Färjestad - 0p.
(B) Frölunda - 0p

Klarar vi top 6 på det? Tveksamt. Matchen mot Frölunda kan bli helt avgörande då dom för tillfället flåsar oss i nacken.
Sköna avslutande 4 matcher :mrgreen:

Eftersom vi inte kan spela på bortais 2020 så måste ju Hovet fortsatt vara vår borg.
Full pott där är ett måste och kanske 1-2p borta mot Lhc.
Så 10-11p, då utmanar vi om topp 4

(nu kämpar jag dödskampen, ett sista försök)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

Lee Harvey Oswald skrev:
MarcusDaze skrev:6 matcher kvar innan slutspel.

(H) Luleå - 0p.
(B) Färjestad - 0p.
(B) Frölunda - 0p

Sköna avslutande 4 matcher :mrgreen:

Eftersom vi inte kan spela på bortais 2020 så måste ju Hovet fortsatt vara vår borg.
Full pott där är ett måste och kanske 1-2p borta mot Lhc.
Så 10-11p, då utmanar vi om topp 4

(nu kämpar jag dödskampen, ett sista försök)
LHO har du konverterat till optimism?
Sainte

Inlägg av Sainte »

Tycker ändå vi kan känna oss rätt så hoppfulla. Det är uppenbart att alla kan slå alla och jag är inte säker på att vare sig SAIK eller Rögle slår oss i bäst av 7.

Upp med hoppet nu!!
mb81

Inlägg av mb81 »

Börjar känna mig rätt uppgiven med att klara topp-4 så bi får en extra hemma i kvarten. Men topp-6 är.fortfarande stor chans att vi klarar. Fyra lag(HV, vi,Frölunda och Örebro) slåss om två platser. Då Frölunda och Örebro har färre poäng än oss så borde chansen vara lite mer än 50%. Men lär krävas typ 87-88 poäng(ovanligt höga) för klara topp-6. Vi kom fyra med 86 poäng ifjol. Med tanke på ifjol så ligger vi 3 poäng före förra årets poängskörd. Så rent poängmässigt gör vi än så länge en bättre säsong.
Skriv svar