Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Daniel942 »

Vad händer med Dick? Förläng please
DIF!
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

Vad tycker forum om nästa års trupp då? Vore kul att höra. Vi utgår från att ingen av bemström, alsing, lilja eller adam lämnar och dicken får förlängt (vilket jag har en känsla av att han får).
ciirree

Inlägg av ciirree »

Josefson
Strandberg
Wandell
Haga/Östman får ses som väldigt stabil centersida.

Hedman <> Brodin
Wandell <> Mackan enligt Jocke alltså.

Verkar ju vara spelare påväg in också, eftersom han i videon nämner Haga.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

ciirree skrev:Josefson
Strandberg
Wandell

Hedman <> Brodin

Precis, en ersättare till Dicken är inte klar. Så känslan är att vi antingen behåller honom eller tar in en ny vinge med spetsegenskaper.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Riktigt nöjd med Hedman, synd att vi samtidigt tappar Brodinen. Alltid är det nått :lol:

Backsidan, Högström tillbaks. Lite samma där, samdidigt tappar vi Urbom vilket är en personlig favorit i grunden, även om han blivit på tok för snäll senaste åren.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Bruce Garrioch @SunGarrioch
The #Sens have signed Swedish defenceman Olie Alsing to a two-year deal. Lots of teams were after him.
4:35 PM - 10 May 2019
Expert.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Mkt förväntat men skönt att det är spikat nu. Enda som är lite trist är att det inte var nån skräll/bubblare som man inte såg komma samt att man ska ha hjärtat i halsgropen ang Högga tills 15:e juni.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

SirDIFalot skrev:Bruce Garrioch @SunGarrioch
The #Sens have signed Swedish defenceman Olie Alsing to a two-year deal. Lots of teams were after him.
Just Sens har inte den bredaste D-sidan om man säger så, så "risken" är nog stor att de kommer låta honom spela några NHL-matcher. Kul för honom men tråkigt för oss!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Och utlåning till DIF då.
DIF!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Daniel942 skrev:
Och utlåning till DIF då.
Kanske. Men sämsta möjliga lag för vår del, i och med att dom är ligans sämsta lag har han förmodligen bäst chans att ta en plats där, eller hållas kvar så länge som möjligt.
Expert.
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

Momentumet skrev:
peter johansson skrev:
DRC skrev:Ang. ärkesopan Zabel. Sune Bergman är, ska vi säga, inte helt imponerad av dennes kompetens:

Ett namn som nämnts flitigare än andra är Tony Zabel.
— Nej, det tror jag inte ett skit på, säger han till Norrköpings tidningar och fortsätter:
— Han har inte lyckats någonstans och blivit sparkad som andratränare när han var i Västerås. Det är unikt. Det vet jag att spelarna som haft honom också tycker. Tar de honom så har de inte kollat upp honom någonting.
Å sur Sune har aldrig fått sparken heller eller ??? Han skulle definitivt jag INTE vilja ha i mitt lag han är ju bara sur och bitter !!
Oj här var det visst någon som tände till! Faktum kvarstår, Tony Zabel bär på en loser-aura. Vilket i för övrigt även gäller hans tidigare vapendragare Tomas Montén.
Jag hoppas att vi aldrig behöver se någon av dessa herrar i vårt bås igen. Sune B har ju i alla fall gått under namnet ”Kung-Sune” och har SM-guld på sin meritlista. Det är mer än vad Zabel kan skryta med.

Visst Nyman har gjort otroligt mycket bra för föreningen, och har gjort hela resan från träsket. Fått till en fin utveckling på flera av våra spelare. Men det går ju inte att komma ifrån att försvarsspelet alldeles för ofta sett ut som en hönsgård, att spelet i BP var en gigantisk anledning till att fisk tog hem guldet, matchningen av våra backar har i perioder varit smått märklig. Nyman bör väl även haft en del att säga till om när det gäller vilka backar som värvas, kontrakt som förlängs osv.

Det låter ju här inne som att vi haft ett försvar av världsklass som kommer rasa ihop som ett korthus för att Nyman går. Men det är ändå ett ordentligt tapp och att ersätta med ytterligare en kompis till Jocke stinker.

VARFÖR ska det vara så svårt att rekrytera någon som kan komma med lite fräscha idéer utifrån? Tänk på det när ni föreslår nyförvärv, uppfylls inte minst ett av följande krav är det bara att glömma:
Spelat med Jocke?
Verkat i SSK?
Stockholmsanknytning?
Pantern?

Jag är rädd att Bemström blir en flopp. I alla fall så länge Musse finns kvar i båset. Bort med Musse och in med någon med dokumenterad skicklighet, som dessutom kan hjälpa RO att aktivt coacha under matcherna.
Var väl jag som tände till men man blir så jävla trött på allt klagande och sedan tar man in ett skitet uttalande från surgubben Bergman som argument patetiskt om du frågar mig Zabel kanske inte var en jättesucce men man behöver ju kasta en massa skit på honom för det men det gör man ju även med nuvarande ledare Jocke ska avgå Robban med Håkansson med och Bemström är ju inget vidare jag menar vi ska väl stötta vårat lag vi var ju ändå ganska nära eller hur ?! Ge ledare och nya spelare chansen innan vi börjar å kapa Dif brukar kunna uträtta ganska bra grejor med lite medel visst vill man ha häftiga nämn det vill väl alla men det är inte alltid det är bra heller alla gånger. Det klagas på det mesta inför alla säsonger vilket är otroligt tråkigt och det är som de flesta säger att vi är de bästa supportrarna ja men visa det då genom att stötta i stället för att kapa !! Jag tror förresten att Kalle Östman kommer att bli ett riktigt utropstecken kommande säsong en ny Sebastian Strandberg :D
mb81

Inlägg av mb81 »

Btw, känns vår kommunikationssida oerhört slö denna postsäsong.
5 värvningar presenteras(eller 4 plus en som nämns bara i förbifarten) alla samtidigt.
Rätt trötta tråkiga intervjuer som är gjorda för över en vecka sen.
Ingen hype innan i sociala medier. Jag tycker Luleå och Brynäs är riktigt bra. Luleå kör LHF-live där man kan ställa frågor till sportchef och spelare.

Varför inte sprida ut alla fem värvningar på olika dagar för maximal mediatid? Hypa för fan upp att man värvat tillbaka en av seriens bästa backar de senaste åren och en supporterfavorit.

Fortfarande ingen info om förlängningar på säsongskort. Rid på intresset från finalen innan folk glömmer bort det.
Alla som köpt slutspelsbiljetter borde redan ha fått erbjudande om säsongskort nu.

Har alla tagit semester efter match 6? Oerhört få uppdateringar överhuvudtaget sen dess. Måste upp i nivån där nu!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Varför får vi inte reda på längden på kontrakten, skärpning.
Spela fult
mb81

Inlägg av mb81 »

diftobbe89 skrev:Varför får vi inte reda på längden på kontrakten, skärpning.
Verkligen. Jag brukar tycka kommunikationsavdelningen och Jocke är bra men detta är så jävla uselt!
JiWe

Inlägg av JiWe »

ciirree skrev:Josefson
Strandberg
Wandell

Hedman <> Brodin

Tycker också det ser stabilt ut. Tror Hedman ersätter Brodda fint sett till fysiken och den aspekten av spelet. Kan se honom göra nytta framför kassen i PP.

Wandell blir helt perfekt som ersättare för Wirtanen - ett steg upp till och med! Haga, givet att han centrar, täcker nog utan problem upp för Davidsson. Något riktigt spetsigt på en forwardsplats hade varit fint oavsett om Dicken förlänger.
Låst