Don_T skrev:35 pinnar är ju inte så värst bra i NHL. Verkar mer vara en spelartyp som vi har.
Jävlar vilka krav du hastigt och lustigt börjar ställa på spelare. Hunter gjorde trots allt 35 pinnar i NHL förra säsongen. Hur många spelare hade vi som gjorde så många pinnar förra säsongen och kanske än viktigare hur många av dem har vi kvar? ( Svaret på frågan är en. )
Att Hunter dessutom är högerskytt, stor och tung gör ju inte saken mindre intressant. Nordamerikaner brukar gå rakt på mål och skjuta på allt som rör sig. Har vi så många forwards som skjuter ofta och gärna? I mitt tycke har vi i alla fall inte det.
Dock tror jag bara vi kan glömma spelare av den kalibern till DIF i alla fall, man nog skulle den killen gå rakt in i vår första eller andra kedja. Skulle inte vara helt fel att kunna sätta in en sådan kille tillsammans med Ottosson och Umicevic.
15 pinnar i Allsvenskan. Förstår inte att denne spelare haussas!
Visst saknar vi högerskyttar, men det får inte gå till överdrift.
En ointresserad nordamerikan som mest lallade runt i Sverige och lyfte lite lön. Tror nog det är smartast att se hur han producerade i Nordamerika då han verkligen var tänd på uppgiften. Hur tänd tror ni att en NHL-spelare är på att lalla runt i Allsvenskan? Jag tror mesat han åkte över för att ha lite kul och titta på söta svenska flickor!
Lite märklig uppfattning du har ibland om spelare. Lindman skall visst vara en klassvärvning trots att han endast gjort en bra säsong för x-antal säsonger sedan.
Själv tycker jag att det är lite intressant att vi dels pratar om någon som inte är intressant, ur ekonomisk synvinkel. Och varför skulle han vilja byta NHL till ett i dagsläget medelmåttigt elitserielag i kalla Sverige?
"Truppen spikad" vill man ju inte tro, allra minst v.g. anfallet. Någon som har koll på vad Håkan Södergren har för sig i Vålerengen? Han har ju bistått sin gamla klubb förr och har kanske mer av intresse. Jag har fortfarande väldigt svårt att tro att Dif inte kommer värva mer innan säsongsstart, jag tror det kommer dyka upp kanske 1-3 namn till. Vilken kvalitet dessa kommer ha vågar jag ju inte sia om men som alltid kommer folk att bli över från andra trupper eller råka i dispyt om pengar / speltid / annat. Och nånstans på högre nivå vill dessa ju också spela. Jag tror på fler nyförvärv.
Erik I skrev:"Truppen spikad" vill man ju inte tro, allra minst v.g. anfallet. Någon som har koll på vad Håkan Södergren har för sig i Vålerengen? Han har ju bistått sin gamla klubb förr och har kanske mer av intresse. Jag har fortfarande väldigt svårt att tro att Dif inte kommer värva mer innan säsongsstart, jag tror det kommer dyka upp kanske 1-3 namn till. Vilken kvalitet dessa kommer ha vågar jag ju inte sia om men som alltid kommer folk att bli över från andra trupper eller råka i dispyt om pengar / speltid / annat. Och nånstans på högre nivå vill dessa ju också spela. Jag tror på fler nyförvärv.
Södergren är väl med i DIF's sportkommitée?
1-3 spelare till.. nån spelare till kanske men glöm inte att vi har 9 backar och 14 forwards i truppen redan. Visseligen är två av forwardsen och en av backarna juniorer under sk. sommarkontrakt, men även utan dessa så är ju truppen i princip full.
jag vill ha in minst 3 st forward så e jag nöjd med laget....och en av dom är Per Eklund sen två nya killar....jag vill ju då att per eklund ska stanna i dif ett par säsonger till
Micke Nylander skrev:Vi fans kanske ska börja gå på hockey och hjälpa DIF få bättre ekonomi innan vi kan kräva av DIF att skaffa spelare som inte ekonomin tillåter?
Är det en bra tanke kanske?
Haha, det är faktiskt nästan så att jag håller med dig för en gång skull!