kh31d4r skrev:Vi försökte väl dessutom värva honom inför denna säsongen?
Vi ska ha varit med i budgivningen ja.
Lär ju bli samma visa denna gång.
Lär väl snarare vara så att vi ej längre har råd att konkurrera om en sån spelare, nu när han är en "beprövad" legoknekt i SHL. Har gärna fel.
Det är klart det finns ekonomi till enskilda spetsspelare. Knappast så att Brynäs har en fantastiskt mycket bättre lönebudget och därför knep honom inför förra säsong.
Därmed inte sagt att man tex kan trycka till på Fasth, Calof, Pesonen, Shinimin, Rahimi och Welsh på samma gång.
EspenK skrev:Nej men nu hade det varit gott med lite spelarnyheter snart. Gärna lite sköna värvningar tack. Vad är det som dröjer med de redan klara?
Gissar på presskonferens efter långhelgen. Så kan vi ha spelare på plats. Blir mer uppmärksammat så tror jag. Brukar bli överst på båda de stora sportsajterna då. Det är bra exponering.
kh31d4r skrev:Vi försökte väl dessutom värva honom inför denna säsongen?
Vi ska ha varit med i budgivningen ja.
Lär ju bli samma visa denna gång.
Lär väl snarare vara så att vi ej längre har råd att konkurrera om en sån spelare, nu när han är en "beprövad" legoknekt i SHL. Har gärna fel.
Det är klart det finns ekonomi till enskilda spetsspelare. Knappast så att Brynäs har en fantastiskt mycket bättre lönebudget och därför knep honom inför förra säsong.
Därmed inte sagt att man tex kan trycka till på Fasth, Calof, Pesonen, Shinimin, Rahimi och Welsh på samma gång.
Brynäs borde snarare ha sämre chans om man ser just ekonomiskt. Tror de gör en förlust i år och var inte speciellt rika innan och har redan värvat flera riktigt dyra spelare som Kellman och Danielsson.
Förra året kom dock från en bra säsong och det lockar väl så kallade legoknektar att spela i topplag där det finns större chans att briljera. Nu har de inte det övertaget iaf. Hoppas Palushaj har mer känslor för Ante än han har för Brynäs.
koio skrev:Det blir timrå för AF. Ganska säker källa.
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
AF=Falk antar jag. Läste Axel Fjällby först och förstod ingenting. Haha!
Det låter som ett bra val! Då får han spela i en mindre klubb och får mer speltid och förtroende. Om två - tre säsonger kan han återvända och vara en stomspelare. Bra för alla!
PS. måste tillägga att jag är imponerad med hans slutspel!
Tack för allt, Alexander Falk. Alltid rätt inställning och nästan 250 matcher i A-laget redan vid 24 års ålder. Lycka till i Timrå, men missa gärna ett par markeringar mot oss.