Säsongen 15/16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
gaspo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av gaspo »

-daniel- skrev:Tycker ändå Sallinen spelat något bättre senaste tiden, i slutet på serien var han ju helt jävla oduglig. Nu är han bara halvt oduglig!
Han är ju helt osynlig! Nej fel av mig fullkomligt osynlig.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

gaspo skrev:
-daniel- skrev:Tycker ändå Sallinen spelat något bättre senaste tiden, i slutet på serien var han ju helt jävla oduglig. Nu är han bara halvt oduglig!
Han är ju helt osynlig! Nej fel av mig fullkomligt osynlig.
Vem är det där Sallinen ni snackar om... är det han som säljer korv vid den där gula vagnen utanför Hovet?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Highwind

Inlägg av Highwind »

Tror vi kan få fart på Sallinen om han får spela med Lundberg och Brodin. Så får Alvarez, Vejdemo och Ljungh lira ihop igen.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Den som kan få fart på Sallinen är Sallinen själv. Jag hoppas att han hittar sin växelspak och petar i tvåan, trean, fyran och alla växlar han har för vi behöver 100% från varje gubbe.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

I brist på matchtråd för matchen 26 mars som naturligtvis kommer att bli av (vilken supermegajinx detta är av DIF) så måste jag fråga om fler än jag har fått biljett till Globen på Påskafton?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

Jajemen! Jag har fått mina biljetter också
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

OM det nu blir en hemmamatch till på Påskafton, varför i helvete lägger man den i Globen, det är inte direkt så att DIF dominerar när dom spelar där, trycket på läktaren blir också lidande i den där evenemangsarenan.

Det sportsliga måste gå först, DIF behöver alla möjliga fördelar om dom ska spela en 6:e kvartsfinal på hemmaplan, nu ger vi bort dessa fördelar.

OM......
gaspo

Inlägg av gaspo »

Herrejösses vi var ju inte i närheten idag! Vi har ju spelat jämnt i tre matcher sedan bara poff så tog energin slut. Förra matchen gav vi ju bort fyra mål. Men bortser man från det så har vi matchar Frölunda riktigt bra.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

gaspo skrev:Herrejösses vi var ju inte i närheten idag! Vi har ju spelat jämnt i tre matcher sedan bara poff så tog energin slut. Förra matchen gav vi ju bort fyra mål. Men bortser man från det så har vi matchar Frölunda riktigt bra.
Så är det, vi skulle tagit chansen i dom 2 första borta när vi hade den
gaspo

Inlägg av gaspo »

#10 skrev:
gaspo skrev:Herrejösses vi var ju inte i närheten idag! Vi har ju spelat jämnt i tre matcher sedan bara poff så tog energin slut. Förra matchen gav vi ju bort fyra mål. Men bortser man från det så har vi matchar Frölunda riktigt bra.
Så är det, vi skulle tagit chansen i dom 2 första borta när vi hade den
Ja tyvärr. Hoppas vi kan stå upp o avsluta snyggt iaf vilket jag tyvärr inte kommer klara av.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jaha. Inget mer på Hovet i år. Sista matchen i övermorgon på TV. Efter det någon veckas paus och sedan får vi fotbollen att gnälla på i stället. Även om vi är bäst kan vi inte vinna jämt.
Det är tryggt att vara Djurgårdare! :-)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

minalman skrev:Jaha. Inget mer på Hovet i år. Sista matchen i övermorgon på TV. Efter det någon veckas paus och sedan får vi fotbollen att gnälla på i stället. Även om vi är bäst kan vi inte vinna jämt.
Det är tryggt att vara Djurgårdare! :-)
Nä fyfan vad tragiskt, börjar snart gråta ju mer jag tänker på det...
gaspo

Inlägg av gaspo »

Ja o i fotbollen kan det gå precis hur som helst. Jävlar vad nervös jag e för denna säsong.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Tycker laget får ett starkt G för säsongen! De klarade målet att gå till slutspel och spelet har sett stundtals väldigt bra ut men tyvärr i för några matcher sen känns det som vi inte riktigt har orken kvar just nu. VG hade det varit om vi kom topp 6 och MVG om vi kommit till semi eller bättre såklart!

Skönt och spännande med ny tränare nästa säsong hade gärna bytt alla tre men det blir ändå en ny röst i båset med lite nyare tänk som passar den hockey vi vill spela.
vr6power

Inlägg av vr6power »

bastis7 skrev:Tycker laget får ett starkt G för säsongen! De klarade målet att gå till slutspel och spelet har sett stundtals väldigt bra ut men tyvärr i för några matcher sen känns det som vi inte riktigt har orken kvar just nu. VG hade det varit om vi kom topp 6 och MVG om vi kommit till semi eller bättre såklart!

Skönt och spännande med ny tränare nästa säsong hade gärna bytt alla tre men det blir ändå en ny röst i båset med lite nyare tänk som passar den hockey vi vill spela.
Med ny tränare kanske vi slutar tappa allt i 3e.
Säckens 2 periods hockey är förbi nästa säsong spelar vi 3 perioder varje match förhoppningsvis
Skriv svar