Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Mattias_87 »

Henke_F skrev:(Men våra derby-rivaler bör nog stanna i ES också för att hockeyn i huvudstaden skall vara högintressant).
Jag tror nog det är bäst så också. Hockeyn fick ett helt nytt liv i Stockholm när det blev derbyn igen. Och kostnader såklart (Jävla poliskostnad).
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Andy »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Nu kommer jag säkert få en massa kritik, men det får jag ta.

Har precis satt in 300 kr, men det var långtifrån ett självklart val.

Är något fundersam inför denna insättning.
Tanken bakom insamlingen är mycket god och ett fint initiativ. Men att skänka pengar till en förening som missköter sin ekonomi år efter år känns sådär.

Hur kan man fortsätta visa miljonförluster efter denna säsong?
Man blev av med Boumedienne, fick spela 5 kvalseriematcher, bra med publik hela säsongen, ändå ett ekonomiskt fiasko.
Köper inte riktigt de förklaringar som man går ut med. Att vi åkte ur borde ju rimligen hamna på kommande års resultat, eller?
Hur många svarta hål finns det egentligen i denna förening?
Verkar bara uppstå nya oförberedda utgifter år efter år.

Sedan att DIF jobbar i motvind som huvudstadslag är ju förjävligt, men utifrån sina förutsättningar borde man ju kunna hålla budgeten.

Vågar man hoppas på bättring med den nya ordföranden?
Det visar sig med tiden.

Att jag till slut valde att bidra är främst av följande anledning:
Lyckas detta projekt och Otto spelar så kan det vara pusselbiten som blir avgörande kommande säsong.
Ser detta som vår överlägset största chans att ta oss tillbaka. Vill inte ens tänka tanken på vad som händer om vi inte går upp med denna satsning som vi faktiskt gör med årets trupp. Vi ställer ett mycket intressant manskap på isen som har alla chanser att bli ett bra kvalserielag till våren.
I stort delar jag allt du känner och skriver.

Jag är också fundersam, förvånad och kritisk till hur mycket i vår förening har skötts.

De senaste dygnen har jag satsat stenhårt på "Rädda Otto". För mig handlar kampanjen om så mycket mer än Otto. Den handlar om hela DIF och oss alla.

Jag såg en chans att vara med och kanalisera det engagemang som finns bland oss suportrar och göra något positivt av det.

Jag var så trött på allt gnäll, alla krav på avgångar (även om jag själv delade grunduppfattningen), allt fingerpekande och så vidare.

Jag tänke att - nu får det vara nog med gnäll - kavla i stället upp ärmarna och gör något för föreningen i stället. Med backspegeln i hand känns det som ett riktigt förhållningsätt.

Visst finns det mycket som kan skötas bättrei föreningen, men inget absolut inget blir bättre av att vi gräver graven än djupare. Jag kan ärligt talat inte förstå de grupperingar och individer som står vid sidan av - föreningen sitter rejäl i skiten och det finns två sätt att förhålla sig till det antingen gör vi något åt det eller så häller vi bensin på elden.

För min egen del sträcker sig detta långt bortom Otto - självfallet har det massor av goda konsekvenser även för Linkan och kanslipersonalen att vi samlar in stora summor pengar och skänker till föreningen.

Att vara Djurgårdare (suporter eller spelare) och mot insamlingen "Rädda Otto" är ungefär lika begåvat som om Daniel Sjölund eller Sebastian Rajalakos skulle vara mot insamlingen till den nya inomhushallen i Hjorthagen (till vilken man samlat in 450.000 SEK).

Mitt engagemang kommer också i tid att sträcka sig bortom "Rädda Otto". Jag har efter degraderingen lovat mig själv att inte stå och se på när föreningen sjunker djupare ner. Jag vill att mina barn skall kunna njuta såsom jag i 30-år njutit av Djurgården på Hovet och i Globen. Jag vill att min son en gång ska få vakta DIF:s kasse i Elitserien. Jag vill att vi skall ta ännu ett SM-guld.

Jag har bestämt mig för att stötta alla goda krafter som vill DIF väl (har pratat med Magnuz och cc. från DIF Dokumentären för att se vad jag kan göra. Nu stöttar jag "Rädda Otto").

Hur mitt framtida engagemang kommer att se ut vet jag inte - allt jag vet är att jag ställer mig till förfogande för att tjäna alla goda krafter som vill föreningen väl.

BomBom >>> Du är en av de klokaste och mest engagerade skribenterna här inne. Jag blir extra glad att just du sällat dig till vår skara och vill vara med och hjälpa till trots att du brottas med samma svåra motstridiga känslor som många av oss andra. Tack!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

--> @Andy

Mycket välskrivet ovan. Detta är större än Otto. Otto är en del i det hela. Vi stöttar för att vi inte förmår att handla annorlunda. Vi är Djurgårdare.

För Hjärta och själ, för Djurgårdens väl... Så enkelt är det.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Andy skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Nu kommer jag säkert få en massa kritik, men det får jag ta.

Har precis satt in 300 kr, men det var långtifrån ett självklart val.

Är något fundersam inför denna insättning.
Tanken bakom insamlingen är mycket god och ett fint initiativ. Men att skänka pengar till en förening som missköter sin ekonomi år efter år känns sådär.

Hur kan man fortsätta visa miljonförluster efter denna säsong?
Man blev av med Boumedienne, fick spela 5 kvalseriematcher, bra med publik hela säsongen, ändå ett ekonomiskt fiasko.
Köper inte riktigt de förklaringar som man går ut med. Att vi åkte ur borde ju rimligen hamna på kommande års resultat, eller?
Hur många svarta hål finns det egentligen i denna förening?
Verkar bara uppstå nya oförberedda utgifter år efter år.

Sedan att DIF jobbar i motvind som huvudstadslag är ju förjävligt, men utifrån sina förutsättningar borde man ju kunna hålla budgeten.

Vågar man hoppas på bättring med den nya ordföranden?
Det visar sig med tiden.

Att jag till slut valde att bidra är främst av följande anledning:
Lyckas detta projekt och Otto spelar så kan det vara pusselbiten som blir avgörande kommande säsong.
Ser detta som vår överlägset största chans att ta oss tillbaka. Vill inte ens tänka tanken på vad som händer om vi inte går upp med denna satsning som vi faktiskt gör med årets trupp. Vi ställer ett mycket intressant manskap på isen som har alla chanser att bli ett bra kvalserielag till våren.
I stort delar jag allt du känner och skriver.

Jag är också fundersam, förvånad och kritisk till hur mycket i vår förening har skötts.

De senaste dygnen har jag satsat stenhårt på "Rädda Otto". För mig handlar kampanjen om så mycket mer än Otto. Den handlar om hela DIF och oss alla.

Jag såg en chans att vara med och kanalisera det engagemang som finns bland oss suportrar och göra något positivt av det.

Jag var så trött på allt gnäll, alla krav på avgångar (även om jag själv delade grunduppfattningen), allt fingerpekande och så vidare.

Jag tänke att - nu får det vara nog med gnäll - kavla i stället upp ärmarna och gör något för föreningen i stället. Med backspegeln i hand känns det som ett riktigt förhållningsätt.

Visst finns det mycket som kan skötas bättrei föreningen, men inget absolut inget blir bättre av att vi gräver graven än djupare. Jag kan ärligt talat inte förstå de grupperingar och individer som står vid sidan av - föreningen sitter rejäl i skiten och det finns två sätt att förhålla sig till det antingen gör vi något åt det eller så häller vi bensin på elden.

För min egen del sträcker sig detta långt bortom Otto - självfallet har det massor av goda konsekvenser även för Linkan och kanslipersonalen att vi samlar in stora summor pengar och skänker till föreningen.

Att vara Djurgårdare (suporter eller spelare) och mot insamlingen "Rädda Otto" är ungefär lika begåvat som om Daniel Sjölund eller Sebastian Rajalakos skulle vara mot insamlingen till den nya inomhushallen i Hjorthagen (till vilken man samlat in 450.000 SEK).

Mitt engagemang kommer också i tid att sträcka sig bortom "Rädda Otto". Jag har efter degraderingen lovat mig själv att inte stå och se på när föreningen sjunker djupare ner. Jag vill att mina barn skall kunna njuta såsom jag i 30-år njutit av Djurgården på Hovet och i Globen. Jag vill att min son en gång ska få vakta DIF:s kasse i Elitserien. Jag vill att vi skall ta ännu ett SM-guld.

Jag har bestämt mig för att stötta alla goda krafter som vill DIF väl (har pratat med Magnuz och cc. från DIF Dokumentären för att se vad jag kan göra. Nu stöttar jag "Rädda Otto").

Hur mitt framtida engagemang kommer att se ut vet jag inte - allt jag vet är att jag ställer mig till förfogande för att tjäna alla goda krafter som vill föreningen väl.

BomBom >>> Du är en av de klokaste och mest engagerade skribenterna här inne. Jag blir extra glad att just du sällat dig till vår skara och vill vara med och hjälpa till trots att du brottas med samma svåra motstridiga känslor som många av oss andra. Tack!
Underbart skrivet. Tack för att du valde den positiva linjen. Du taggar ta mig tusan upp oss alla med ditt engagemang. Du representerar verkligen devisen "fråga inte vad Djurgården kan göra för dig utan fråga istället vad du kan göra för Djurgården"!! Jag är alltid stolt över att vara Djurgårdare, men idag känner jag mig fan ta mig ännu stoltare. Det känns som vi är på väg mot något riktigt stort och bra i vår historia. Jag är säker på att Tumba och Rolle och alla andra gamla Djurgårdare sitter i sin himmel och ler över vad vi just nu håller på med. :D
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Flyttaa gärna upp kontonumret under "mål" och glöm inte att länka till artikeln på difhockey.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
b9kish
Kontakt:

Inlägg av b9kish »

DIF_Soldier skrev:Flyttaa gärna upp kontonumret under "mål" och glöm inte att länka till artikeln på difhockey.
Exakt samma tanke som dig, och det är på G!

För att uppdatera vad jag gör just nu så är det en "Pie-Chart" som är på G!

http://piclair.com/data/g1q8j.jpg

Ska snyggas till lite innan release!
Alltid Oavsett, förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Jonas1891

Inlägg av Jonas1891 »

Var är Jenny? Det vore fint med en uppdatering på hur mycket vi har fått in på kontot!

Det bör ju vara över 300.000 iaf.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Jonas1891 skrev:Var är Jenny? Det vore fint med en uppdatering på hur mycket vi har fått in på kontot!

Det bör ju vara över 300.000 iaf.
jag tror och hoppas att vi nästa vecka når 500.000 SEK

problemet är just nu att alla som skulle kunna och vilja bidra inte känner till insamlingen.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Såja, pengarna insatta på kontot. Har aldrig känts så bra att spendera pengar förut:)
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Efterlysning: kampanjen är i stort behov av någon som kan och vill göra ledladdningsbara flyers och/eller affischer.

Texterna som nu ligger ute på hemsidan kan användas och klippas i om det behövs.

Tanken är att ta fram ett schysst material som alla kan ladda ner och använda fritt för att få lite fart på insamlingen. Sedan kan alla som vill dela ut flyers tex på Stadion.

Glöm inte att vi är en verklig gräsrotsrörelse utan stöd från stora, starka supportergrupperingar. Allt vi uppnått och allt vi kommer att uppnå beror enbart på att individer tagit egna initiativ och jobbat på mot ett gemensamt mål.

Med ett schysst material som alla kan hjälpa till att sprida tar vi ytterligare ett viktigt steg (med er hjälp) mot 2 miljoner SEK till Djurgårdens spelarbudget.

Vem kan? Vem vill?

Skicka PM eller kontakta någon av oss på annat sätt!
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Andy skrev:Efterlysning: kampanjen är i stort behov av någon som kan och vill göra ledladdningsbara flyers och/eller affischer.

Texterna som nu ligger ute på hemsidan kan användas och klippas i om det behövs.

Tanken är att ta fram ett schysst material som alla kan ladda ner och använda fritt för att få lite fart på insamlingen. Sedan kan alla som vill dela ut flyers tex på Stadion.

Glöm inte att vi är en verklig gräsrotsrörelse utan stöd från stora, starka supportergrupperingar. Allt vi uppnått och allt vi kommer att uppnå beror enbart på att individer tagit egna initiativ och jobbat på mot ett gemensamt mål.

Med ett schysst material som alla kan hjälpa till att sprida tar vi ytterligare ett viktigt steg (med er hjälp) mot 2 miljoner SEK till Djurgårdens spelarbudget.

Vem kan? Vem vill?

Snabbt Utdrag:
http://koppentertainment.com/otto/raddaotto.jpg

Är inget proffs men ändå :)
Är det nått att köra vidare på eller skrota och börja om?
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Äppelmos skrev:
Andy skrev:Efterlysning: kampanjen är i stort behov av någon som kan och vill göra ledladdningsbara flyers och/eller affischer.

Vem kan? Vem vill?

Snabbt Utdrag:
http://koppentertainment.com/otto/raddaotto.jpg

Är inget proffs men ändå :)
Är det nått att köra vidare på eller skrota och börja om?

Snyggt!

Hur mkt tror ni vi är uppe i nu?
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Hjälp oss sprida kampanjen också i de sociala medierna. In och likea, följ och skicka till alla era vänner! http://www.facebook.com/RaddaOtto
http://twitter.com/RaddaOtto
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
cCat

Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av cCat »

Hej alla som försökt nå mig idag.

Jag är grymt imponerad hur arbetet fortskrider utan att jag lägger mig i. ( kanske bättre så.. ;) )

Var tvungen att sticka iväg på en heldags tjänsteresa och så fyller min dotter 5 år idag! :D

Imorgon förmiddag kommer jag svara på samtliga mail och sms.

Håll lågan brinnande!

Mvh, Martin

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Magnutz

Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

Har följt och retweetat @RaddaOtto på twitter.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar