Då ber jag om ursäkt, men tror att även Tjärnqvist kan nyttjas till hans fördel under en annan ledning. Med Challe som är fostrad med ett äkta järnkamins tänk så tror jag att många av de äldre spelarna kommer att lyfta sig.Jag tror att Challe som har upplevt den riktiga järnkamins eran vill på något sätt återskapa detta, tyvärr finns det ingen Thomas Eriksson (Tillsammans med Håkan Södergren räknas han som en av 80-talets största profiler i Stockholmsklubben, och även i elitserien, där han även tillhör de mest utvisade spelarna i historien. Eriksson har fyra SM-guld med Djurgården, 1983, samt 89-91 där han var lagkapten och stor härförare. Eriksson spelade större delen av sin karriär med nummer 27 på ryggen, och räknas också som en av DIF:s största kaptener genom tiderna.)Vi kan ju hoppas att Challe kan hitta en light variant av detta via Daniel Tjärnqvist, för tyvärr tror jag inte att vi kommer att få uppleva denna underbara känslan av skräcken våra motståndare kände när dem mötte det gamla underbara järnkamins teamet.-daniel- skrev:Jag tror Heaty pratar om Tjärnqvist, och du verkar diskutera Carlsson.emilin skrev:Jag tror o vet att med rätt styrning när det gäller Mattias så kan han skapa underverk (hans skridsko åkning är det garanterat inget fel på, han har ett sjujävla bett i skrillerna) Det viktiga när det gäller Mattias är att INTE göra honom till en skön lirare utan låt honom kriga, och vara ett jävla störnings moment. Tror att Challe kan se hans potential och kommer att utnyttja detta.Heaty skrev:För att kunna åka in och kriga måste man kunna åka skridskor, och det är något Sirap verkligen inte kan. Trögare ishockeyspelare får man fan leta efter.h
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Jaså, haha. Fan vad pinsamt det där blev. Jag avgår med omedelbar verkan.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Att Carlsson ska gå från totalt generalusel till att göra underverk bara för att Challe tränar måste ju ses som ganska så otroligt. Sådana spelare som Mattias har vi tyvärr inte råd med.emilin skrev:Då ber jag om ursäkt, men tror att även Tjärnqvist kan nyttjas till hans fördel under en annan ledning. Med Challe som är fostrad med ett äkta järnkamins tänk så tror jag att många av de äldre spelarna kommer att lyfta sig.Jag tror att Challe som har upplevt den riktiga järnkamins eran vill på något sätt återskapa detta, tyvärr finns det ingen Thomas Eriksson (Tillsammans med Håkan Södergren räknas han som en av 80-talets största profiler i Stockholmsklubben, och även i elitserien, där han även tillhör de mest utvisade spelarna i historien. Eriksson har fyra SM-guld med Djurgården, 1983, samt 89-91 där han var lagkapten och stor härförare. Eriksson spelade större delen av sin karriär med nummer 27 på ryggen, och räknas också som en av DIF:s största kaptener genom tiderna.)Vi kan ju hoppas att Challe kan hitta en light variant av detta via Daniel Tjärnqvist, för tyvärr tror jag inte att vi kommer att få uppleva denna underbara känslan av skräcken våra motståndare kände när dem mötte det gamla underbara järnkamins teamet.-daniel- skrev:Jag tror Heaty pratar om Tjärnqvist, och du verkar diskutera Carlsson.emilin skrev:Jag tror o vet att med rätt styrning när det gäller Mattias så kan han skapa underverk (hans skridsko åkning är det garanterat inget fel på, han har ett sjujävla bett i skrillerna) Det viktiga när det gäller Mattias är att INTE göra honom till en skön lirare utan låt honom kriga, och vara ett jävla störnings moment. Tror att Challe kan se hans potential och kommer att utnyttja detta.Heaty skrev:För att kunna åka in och kriga måste man kunna åka skridskor, och det är något Sirap verkligen inte kan. Trögare ishockeyspelare får man fan leta efter.h
Angående hans smula så sprang jag också runt i en DIF-mössa och lekte stjärna. Inte fan hjälpte det.
Tror inte att Challe kan skapa underverk men att han kanske kan utnyttja Mattias kunskaper bättre än föregående tränare. priset på Mattias vet jag ej. Angående mössan så tror jag naturligt vis inte att han blir en bättre hockey spelare för det, men det jag menar är att det finns ett litet DIF hjärta i Mattias.Harold Camping skrev:Att Carlsson ska gå från totalt generalusel till att göra underverk bara för att Challe tränar måste ju ses som ganska så otroligt. Sådana spelare som Mattias har vi tyvärr inte råd med.emilin skrev:Då ber jag om ursäkt, men tror att även Tjärnqvist kan nyttjas till hans fördel under en annan ledning. Med Challe som är fostrad med ett äkta järnkamins tänk så tror jag att många av de äldre spelarna kommer att lyfta sig.Jag tror att Challe som har upplevt den riktiga järnkamins eran vill på något sätt återskapa detta, tyvärr finns det ingen Thomas Eriksson (Tillsammans med Håkan Södergren räknas han som en av 80-talets största profiler i Stockholmsklubben, och även i elitserien, där han även tillhör de mest utvisade spelarna i historien. Eriksson har fyra SM-guld med Djurgården, 1983, samt 89-91 där han var lagkapten och stor härförare. Eriksson spelade större delen av sin karriär med nummer 27 på ryggen, och räknas också som en av DIF:s största kaptener genom tiderna.)Vi kan ju hoppas att Challe kan hitta en light variant av detta via Daniel Tjärnqvist, för tyvärr tror jag inte att vi kommer att få uppleva denna underbara känslan av skräcken våra motståndare kände när dem mötte det gamla underbara järnkamins teamet.-daniel- skrev:Jag tror Heaty pratar om Tjärnqvist, och du verkar diskutera Carlsson.emilin skrev:Jag tror o vet att med rätt styrning när det gäller Mattias så kan han skapa underverk (hans skridsko åkning är det garanterat inget fel på, han har ett sjujävla bett i skrillerna) Det viktiga när det gäller Mattias är att INTE göra honom till en skön lirare utan låt honom kriga, och vara ett jävla störnings moment. Tror att Challe kan se hans potential och kommer att utnyttja detta.Heaty skrev:För att kunna åka in och kriga måste man kunna åka skridskor, och det är något Sirap verkligen inte kan. Trögare ishockeyspelare får man fan leta efter.h
Angående hans smula så sprang jag också runt i en DIF-mössa och lekte stjärna. Inte fan hjälpte det.
-
Challe berättade i 08-hockey att det finns många spelare som kan skjuta hårt och åka fort, men att de fortfarande inte är till någon nytta om de inte vet hur man ska ligga i banan (läs: saknar spelförståelse). Mattias Carlsson är precis en sån spelare. Därför ska vi göra allt vi kan för att bli av med honom.
Edit: Angående Tellan. Jag har inte sett mycket av honom, men mot SAIK var han briljant! Fortsätter han så kan jag tänka mig att ha honom hos oss nästa säsong.
Edit: Angående Tellan. Jag har inte sett mycket av honom, men mot SAIK var han briljant! Fortsätter han så kan jag tänka mig att ha honom hos oss nästa säsong.
Jag har haft lite mailkontakt med MrMadhawk angående Broc Little och inledningsvis uttryckte han kort och gott att Djurgår'n var intresserade men så var även gnagarna och kanske även Frölunda men nu fick jag ett oväntat mail där han säger följande: "Jag har hört att DIF är jättesugna. Det lär bli dom om de håller sig kvar."
- Jim Morrison
Kul att läsa! Känns som att Challe har sett jävligt mycket av honom under säsongen som kommentator och det är nog han som pushar hårdast.Abinadi skrev:Jag har haft lite mailkontakt med MrMadhawk angående Broc Little och inledningsvis uttryckte han kort och gott att Djurgår'n var intresserade men så var även gnagarna och kanske även Frölunda men nu fick jag ett oväntat mail där han säger följande: "Jag har hört att DIF är jättesugna. Det lär bli dom om de håller sig kvar."
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Hoppas fan att han är välscoutad om han kommer hit. Har sett bra ut dom matcher jag har sett, men är ju skillnad på AS och ES.
Född till sportchef.
När var senast vi tog en spelare från allsvenskan som lyckades?
i
Gustaf Wesslauisolerad skrev:När var senast vi tog en spelare från allsvenskan som lyckades?

- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Har sett ett par matcher och visst är han duktig. Men senast då jag såg Västerås-Rögle ställde han till det för sig själv och tappade pucken runt blå.android skrev:Hoppas fan att han är välscoutad om han kommer hit. Har sett bra ut dom matcher jag har sett, men är ju skillnad på AS och ES.
Dessutom la han en lam "Kempe-straff" (stoppfint+backhand) som inte gick hem.
Jag är skeptisk eftersom han väger lite för lätt. Realistiskt sätt blir han ju förstacenter, om man inte gör sig av med Almtorp.
Little in minskar dessvärre chanserna för både Ante och Norman skulle jag tro, om man inte tänker sig Little som vinge.
Little
Otto
Almtorp
Fimpen
Weigel
Säg den glädje som varar
- Jim Morrison
Little har väl spelat på kanten under hela säsongen i Västerås? William Karlsson har varit hans center.DIF_Soldier skrev:Har sett ett par matcher och visst är han duktig. Men senast då jag såg Västerås-Rögle ställde han till det för sig själv och tappade pucken runt blå.android skrev:Hoppas fan att han är välscoutad om han kommer hit. Har sett bra ut dom matcher jag har sett, men är ju skillnad på AS och ES.
Dessutom la han en lam "Kempe-straff" (stoppfint+backhand) som inte gick hem.
Jag är skeptisk eftersom han väger lite för lätt. Realistiskt sätt blir han ju förstacenter, om man inte gör sig av med Almtorp.
Little in minskar dessvärre chanserna för både Ante och Norman skulle jag tro, om man inte tänker sig Little som vinge.
Little
Otto
Almtorp
Fimpen
Weigel
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Att ens en sådan här spelare är aktuell. Jag blir så trött.Jim Morrison skrev: Little har väl spelat på kanten under hela säsongen i Västerås? William Karlsson har varit hans center.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Huh? Varför skulle inte Allsvenskans bäste poängplockare vara aktuell?sensei skrev:Att ens en sådan här spelare är aktuell. Jag blir så trött.Jim Morrison skrev: Little har väl spelat på kanten under hela säsongen i Västerås? William Karlsson har varit hans center.
Av det jag sett skulle det vara en välkommen värvning, synd bara att William Karlsson inte följer med på köpet.