NHL

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Rix

Re: NHL

Inlägg av Rix »

Caveman skrev:Vilket fiasko han är Crosby......
Var slutade Devils i slutspelet nu igen? :wink:

Nej men Boston var värda vinnare, jag är mest besviken över att Detroit inte kunde stänga serien mot Chicago.

Tror starkt på Chicago - Boston i final.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Då Pens bara fick in 2 mål på 120+ skott så finns det givetvis många besvikelser i ett stjärnlag.. Den enskilt största besvikelsen för mig sett till hela slutspelet är nog Iginla som inte kom någon vart med varken målskytte eller fysiskt spel.

Det kändes inte som att Pens spelade sitt egna spel utan mest åkte runt och försökte vara disciplinerade, samtidigt som Boston spelade busigt, småfult och helt korrekt slutspelshockey. Fullt värdiga vinnare och en fröjd att se.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:Då Pens bara fick in 2 mål på 120+ skott så finns det givetvis många besvikelser i ett stjärnlag.. Den enskilt största besvikelsen för mig sett till hela slutspelet är nog Iginla som inte kom någon vart med varken målskytte eller fysiskt spel.

Det kändes inte som att Pens spelade sitt egna spel utan mest åkte runt och försökte vara disciplinerade, samtidigt som Boston spelade busigt, småfult och helt korrekt slutspelshockey. Fullt värdiga vinnare och en fröjd att se.
Jag har sett många som resonerat lite tvärtom. Pens gick in i serien och försökte vinna den fysiska matchen. Neal körde över Lucic i match ett bland annat. Kanske var det fel fokus? Man borde vetat om att den matchen vinner man inte mot Bruins och borde inte gjort det till en matchserie som handlade om det. De skulle nog fokuserat mer på sin offensiva talang och det spel som hade tagit dom dit istället för att göra som man gjorde. Jag tror det kan ligga något i det.
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

Problemet för penguins är att dem har inte haft en målvakt som kan kan vinna matcher åt dem.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Rix skrev:Problemet för penguins är att dem har inte haft en målvakt som kan kan vinna matcher åt dem.

Snarare att de helt sonika blev fullständigt inkapabla till att göra mål (känns bekant?).

Man vinner ingen slutspelsserie om man gör 2 mål på 4 matcher.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Marcus Krüger klar för Stanley Cup-final! Heja Blackhawks!!!
Användarvisningsbild
David1891

Sv: NHL

Inlägg av David1891 »

Fyfan, vilket jävla slut! Grattis Markus Krüger och Blackhawks!!! Nu är man glad! :D
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Fan vad mäktigt, kul för Krüger! Helt sjukt hur han i högsta grad är inblandad i avgörandet också!!!
Användarvisningsbild
seppuko
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

#87 skrev:Fan vad mäktigt, kul för Krüger! Helt sjukt hur han i högsta grad är inblandad i avgörandet också!!!
Fick han andraassist? Eller var det en styrning på Chicagospelare som tog bort andraassisten? Hur som haver, askul!
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

seppuko skrev:
#87 skrev:Fan vad mäktigt, kul för Krüger! Helt sjukt hur han i högsta grad är inblandad i avgörandet också!!!
Fick han andraassist? Eller var det en styrning på Chicagospelare som tog bort andraassisten? Hur som haver, askul!
Den blev borttagen pga Froliks styrning.
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

Sjukt kul för Marcus, en riktigt bra finalserie måste jag säga.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Fan vad jag unnar Marcus detta
Användarvisningsbild
captcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av captcash »

Wennberg gick som nr 14 till Columbus... trist lag (imo) men antar att vi får lite kulor för honom nu iom att han inte hunnit börja lira för fjollorna ännu? Eller hur funkar detta läget?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Rix

Inlägg av Rix »

captcash skrev:Wennberg gick som nr 14 till Columbus... trist lag (imo) men antar att vi får lite kulor för honom nu iom att han inte hunnit börja lira för fjollorna ännu? Eller hur funkar detta läget?
Om han gör 2 eller 3 säsonger i Frölunda så får vi inget tror jag. Gör han ett år får vi hälften var kanske.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Beror på när han signas. Hoppas han signar i sommar och lånas ut.
Expert.
Skriv svar