Då Pens bara fick in 2 mål på 120+ skott så finns det givetvis många besvikelser i ett stjärnlag.. Den enskilt största besvikelsen för mig sett till hela slutspelet är nog Iginla som inte kom någon vart med varken målskytte eller fysiskt spel.
Det kändes inte som att Pens spelade sitt egna spel utan mest åkte runt och försökte vara disciplinerade, samtidigt som Boston spelade busigt, småfult och helt korrekt slutspelshockey. Fullt värdiga vinnare och en fröjd att se.
sensei skrev:Då Pens bara fick in 2 mål på 120+ skott så finns det givetvis många besvikelser i ett stjärnlag.. Den enskilt största besvikelsen för mig sett till hela slutspelet är nog Iginla som inte kom någon vart med varken målskytte eller fysiskt spel.
Det kändes inte som att Pens spelade sitt egna spel utan mest åkte runt och försökte vara disciplinerade, samtidigt som Boston spelade busigt, småfult och helt korrekt slutspelshockey. Fullt värdiga vinnare och en fröjd att se.
Jag har sett många som resonerat lite tvärtom. Pens gick in i serien och försökte vinna den fysiska matchen. Neal körde över Lucic i match ett bland annat. Kanske var det fel fokus? Man borde vetat om att den matchen vinner man inte mot Bruins och borde inte gjort det till en matchserie som handlade om det. De skulle nog fokuserat mer på sin offensiva talang och det spel som hade tagit dom dit istället för att göra som man gjorde. Jag tror det kan ligga något i det.
Wennberg gick som nr 14 till Columbus... trist lag (imo) men antar att vi får lite kulor för honom nu iom att han inte hunnit börja lira för fjollorna ännu? Eller hur funkar detta läget?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
captcash skrev:Wennberg gick som nr 14 till Columbus... trist lag (imo) men antar att vi får lite kulor för honom nu iom att han inte hunnit börja lira för fjollorna ännu? Eller hur funkar detta läget?
Om han gör 2 eller 3 säsonger i Frölunda så får vi inget tror jag. Gör han ett år får vi hälften var kanske.