Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Caveman »

sthlm_dif skrev:
jensa85 skrev:Vad sägs om att aldrig mer sjunga den? Det enda den påminner om är Brynäs mål-ramsa dom hade när vi mötte dom.
Haha, men det var ju trots allt dom som tog den av oss :wink:
Nä, men jag förstår vad du menar. Den är verkligen inte bra, det håller jag med dig om. Känns väldigt löjligt att sjunga den.
Helt riktigt!

Den sjöng vi hela fotbollssäsongen, när det är många som sjunger den så blir det ett härligt drag. Men det bästa draget brukar det bli på puben när den ramsan körs.

Vad brynäs har för mål-ramsa skiter vi fullständigt i.

sthlm_DIF

Du har stora krav på klacken du...... klacken fick mycket beröm av canal +, Lasse Granqvist & Leffe Boork hyllade draget på Hovet igår.

Tänk vilket privilegium DIFs spelare har som får spela sina hemmamatcher på Hovet med den publiken, spelarna måste ju längta till varje hemmamatch likt ett barn som längtar till julafton!
Användarvisningsbild
season
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av season »

Snazzi skrev: Trevligt med den "nya" ramsan "Kämpa - Djurgården", när ståplats sjöng Kämpa och sittplats och Fabriken sjöng Djurgården. Vi fick grymt drag i några minuter där MEN, dra inte igång den när vi leder med 3-2. Det är ju en "ligga under ramsa" enligt mig.

Slutligen, bra jobbat idag! Både på isen och på läktaren.
Håller med om att det är en ligga under ramsa. Men det har inget med resultatet att göra utan spelet. Igår började knattarna med flaggorna att tysta folk i en andra vända när den drogs igång. Antagligen såg de inget för alla flaggor, men i den spelsekvensen hade brynäs pressat tillbaka oss ända in i nätmaskorna och att då tysta "kämpa" är banne mig tjänstefel. 3-2 eller ej, men där kunde vi haft en kvittering och mentalt låg vi tillfälligt definitivt under.

Klacken var grym men flaggpojkarnas tystade av andra i klacken kan vi leva utan.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

Jag och ett par polare stod nästan bakom UCS och fabriken, bra drag när den där kämpa/djurgården kom , men ni skall inte sjunga när vi leder, den sången är till när vi ska peppa dom att komma igen. Och UCS och fabriken snälla jag var fan tvungen att säga till er att akta när ni vevar med flaggorna, träffade en liten flicka som var 8 bast i ögat. Jag säger inte att ni ska fimpa flaggorna men kolla var ni vevar, men ni lyssnade iaf när jag sa till.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Caveman skrev:sthlm_DIF

Du har stora krav på klacken du...... klacken fick mycket beröm av canal +, Lasse Granqvist & Leffe Boork hyllade draget på Hovet igår.
Sportjournalister/kommentatorer hyllar även Frölundas publik, så det säger väl det mesta om dom.
Jag har sett samtliga matcher i år på plats (står i klacken), och den första perioden var nog den näst mest sömniga perioden för i år. Matchen Rögle tidigare den här säsongen håller en klass för sig själv, och den toppar min lista som klackens sämsta insats.
Men det ska nämnas att den sista halvtimmen innehöll en riktigt fin stämning. Från och med att "Kämpa - Djurgården" sjöngs, så var det i princip aldrig mer tyst igen inne på Hovet.
Så om Boork och Granqvist syftar på slutet av matchen så håller jag med dem till 100%.
Men sett över hela matchen så var inte klackens insats mer än godkänd.

Jag ställer kanske höga krav, det är mycket möjligt. Men jag anser att en klack på 750-1000 personer ska kunna prestera mycket bättre än vad vi har gjort än så länge i år. Vi är långt ifrån toppen. Matchen mot Färjestad visade dock att vi är på väg uppåt, och jag hoppas att vi ska kunna erbjuda våra spelare den stämningen i varje hemmamatch i framtiden, när grundserien närmar sig de sista omgångarna.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Se hit!
Nu bjuder DIF Hockey alla som tecknar medlemskap i Järnkaminerna 10 på biljett till DIF-Rögle. Att se hur mycket dom gör för oss är underbart och det är inte första gången DIF hockey ställer upp på oss. Tycker alla gör rätt i att köpa detta packet och på så sätt gynna både Järnkaminerna och DIF Hockey.
http://www.jarnkaminerna.se/artikel/jk/ ... -dif-rogle
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

sthlm_dif skrev:
Caveman skrev:sthlm_DIF

Sportjournalister/kommentatorer hyllar även Frölundas publik, så det säger väl det mesta om dom.
Jag har sett samtliga matcher i år på plats (står i klacken), och den första perioden var nog den näst mest sömniga perioden för i år. Matchen Rögle tidigare den här säsongen håller en klass för sig själv, och den toppar min lista som klackens sämsta insats.
Men det ska nämnas att den sista halvtimmen innehöll en riktigt fin stämning. Från och med att "Kämpa - Djurgården" sjöngs, så var det i princip aldrig mer tyst igen inne på Hovet.
Så om Boork och Granqvist syftar på slutet av matchen så håller jag med dem till 100%.
Men sett över hela matchen så var inte klackens insats mer än godkänd.

Jag ställer kanske höga krav, det är mycket möjligt. Men jag anser att en klack på 750-1000 personer ska kunna prestera mycket bättre än vad vi har gjort än så länge i år. Vi är långt ifrån toppen. Matchen mot Färjestad visade dock att vi är på väg uppåt, och jag hoppas att vi ska kunna erbjuda våra spelare den stämningen i varje hemmamatch i framtiden, när grundserien närmar sig de sista omgångarna.
Lasse Granqvist bruka kommentera fotboll också så han vet vad han pratar om, han nämde trycket i hallen flera gånger än bara efter matchen. Han och Danielsson var imponerade av stödet DIF fick trors underläge. DIF klacken gjorde verkligen sitt och på så sätt hjälpte vi DIF till segern.
JAg hör hemma på Aktiv Sittplats och tycker att klacken var riktigt bra, något som andra klubbar bara kan drömma om.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Caveman skrev:Han och Danielsson var imponerade av stödet DIF fick trors underläge. DIF klacken gjorde verkligen sitt och på så sätt hjälpte vi DIF till segern.
Absolut. Stödet innan 2-2 målet som dom fick var galet bra, inget snack om den saken.
Men första perioden var fullkomligt bedrövlig. Det kan ingen säga emot. Men i övrigt så gjorde klacken i helhet en bra insats.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

En klackbiljett mot att förnya sitt medlemskap i Järkaminerna är helt rätt väg att gå. Mycket, mycket, mycket smartare än att låta Synsam eller Bauhaus dela ut biljetter till sina kunder.

Det enda som kanske ur en försäljningssynpunkt hade varit smartare kanske hade varit att låta biljetten gälla en match som spelas eftr jul då förldrar kunde nappa på att ge medlemskap plus biljetten som en julklapp. Å andra sidan kan det vara så att matcherna direkt efter Jul är så heta att de säljer slut i alla fall.

Hoppa på en uppföljning så vi får se hur många kort som säljs på detta vis.
addeman1

Inlägg av addeman1 »

Storsatsning i år?

Färjestad 2 jan eller skellefteå 5 jan?

Någon som har koll på det
Mot17
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

addeman1 skrev:Storsatsning i år?

Färjestad 2jan eller skellefteå 5 jan?

Någon som har koll på det
Läser du forumet innan du frågar ? Det är den 2/1 som gäller och match mot Färjestad
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

De två senaste matcherna har det varit FÖR MYCKET bonderamsor! Visst kan vi köra t.ex Vi älskar Djurgårn-Vi hatar **** - Alla vi som älskar DIF klappar nu och liknande ramsor någon gång ibland, men de körs för ofta. Jag kanske bara är ensam om att tycka det.
Sedan, visst är den nygamla ramsan Kämpa/Djurgården bra och så, men jag tyckte den kördes för mycket idag.
Kanske bara jag som tycker såhär, men vi kan bättre i vilket fall som helst!

Tycker endast den högra delen(övre delen) av klacken som får godkänt idag mot MoDo.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

...och VARFÖR kör man gnagets ramsa och gör om den?! "Vi é Djurgårdsgrabbar"...
Så jävla fel!

Kan motvilligt erkänna att gnaget fått till en riktigt bra ramsa, sen snor vi den och har samtidigt mage att anklaga bönder för stöld.

Hyckleri.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
eliaus

Inlägg av eliaus »

DIF_Soldier skrev:...och VARFÖR kör man gnagets ramsa och gör om den?! "Vi é Djurgårdsgrabbar"...
Så jävla fel!

Kan motvilligt erkänna att gnaget fått till en riktigt bra ramsa, sen snor vi den och har samtidigt mage att anklaga bönder för stöld.

Hyckleri.

Det är från början en pubramsa som ett hån mot ajk.

Det är skamligt att den sjungs på läktaren!
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

DIF_Soldier skrev:...och VARFÖR kör man gnagets ramsa och gör om den?! "Vi é Djurgårdsgrabbar"...
Så jävla fel!

Hyckleri.
Det är väl inte den publikvänligaste ramsan direkt, men DFG sjöng ju i alla fall, vilket 50% av klacken inte gjorde. AIK hets behövs!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Snazzi skrev:
Så jävla fel!

Hyckleri.
Det är väl inte den publikvänligaste ramsan direkt, men DFG sjöng ju i alla fall, vilket 50% av klacken inte gjorde. AIK hets behövs!
Så "Vi é Djurgårdsgrabbar" är tillåtet medan "Björnens vrål" är pinsam stöld?

Vad i helvete är det här?! Dubbelmoralmaffian?
Kanske dags för folk som stör sig att tala om det på matcherna, det ämnar jag göra när jag återvänder till Hovet.

Skamligt jävla beteende. Vem vill stå enad med ett patetiskt gäng prepubertala muppar som sjunger knullsånger när hälften förmodligen har oskulden i tryggt förvar?
Säg den glädje som varar
Skriv svar