aye håller med till 100%. En spelare är väl som vilken arbetare som helst egentligen och de flesta har en familj att tänka på. Kan finnas tusen olika orsaker varför spelaren väljer att lämna och behöver inte alls ha med pengar att göra.Greato skrev:Spelare kommer och går, men Djurgårn består!
Tycker vi kan lägga ner allt snack om dem som lämnar, oavsett om de lämnar snyggt eller inte.
Lägg hellre energi på de spelare som nu har kommit till laget och de som möjligtvis kan komma.
Jag tycker att det är sorgligt att vissa kallar spelare/tränare för Judas osv bara för att de har valt andra alternativ. Visst kan man tycka att de har valt fel, men va fan vi är människor allihop och misstag lär man sig av. Och de som lär sig ska alltid känna sig välkomna tillbaka om bara DIF:s ledning är intresserade. Skulle DIF vilja ha tillbaka Mackan för att man tror på honom och han vill tillbaka så ställer jag mig bakom det beslutet. För att jag tror på DIF.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det drar sannerligen ut på tiden angående Kristofer Ottosson. Hoppas verkligen att det löser sig, en mer gedigen och professionell spelare får vi leta ett bra tag efter, förmodligen utan att hitta någon.
Det jag själv börjar undra är om vi letar en annan spelare utifrån om det inte blir något med Otto eller om vi kanske nöjer oss där?
Det känns som att en spelare till behövs i forwardsuppsättningen.
Det jag själv börjar undra är om vi letar en annan spelare utifrån om det inte blir något med Otto eller om vi kanske nöjer oss där?
Det känns som att en spelare till behövs i forwardsuppsättningen.
Om vi alla bara är människor så måste jag få känna hat och ilska ett tag mot en spelare som jag anser har svikit det som betyder mest för mig.Greato skrev:Spelare kommer och går, men Djurgårn består!
Tycker vi kan lägga ner allt snack om dem som lämnar, oavsett om de lämnar snyggt eller inte.
Lägg hellre energi på de spelare som nu har kommit till laget och de som möjligtvis kan komma.
Jag tycker att det är sorgligt att vissa kallar spelare/tränare för Judas osv bara för att de har valt andra alternativ. Visst kan man tycka att de har valt fel, men va fan vi är människor allihop och misstag lär man sig av. Och de som lär sig ska alltid känna sig välkomna tillbaka om bara DIF:s ledning är intresserade. Skulle DIF vilja ha tillbaka Mackan för att man tror på honom och han vill tillbaka så ställer jag mig bakom det beslutet. För att jag tror på DIF.
Så trött på allt snack om att man får inte säga si eller så, men också påstår att "alla är människor". Om proffsen får fela får jag fela!
Håller helt med!Heaty skrev:Om vi alla bara är människor så måste jag få känna hat och ilska ett tag mot en spelare som jag anser har svikit det som betyder mest för mig.Greato skrev:Spelare kommer och går, men Djurgårn består!
Så trött på allt snack om att man får inte säga si eller så, men också påstår att "alla är människor". Om proffsen får fela får jag fela!
Ett gäng låtsas supporters som skriver sina kommentarer om att man har familj o etc. Klarar sig inte familjen på 100-150k i månaden en säsong? Lägg ner fy fan ni kallar er supporters. En supporter reagerar o har känslor för sitt lag o dess spelare. Det är fan pinsamt o läsa dom senaste 10 kommentarerna.
Tycker att vi kan släppa alla spelare som drar, visst är det trist att plånboken talar för många spelare, men så är det och så kommer det antagligen alltid vara.
När en klubb trillar ur ES så försvinner en stor del, även om de uttalar sig i media att de har hjärta här och hjärta där.
Det jag menar är skit i DT, Mackan, MT, Wesslau. Alla vet att om de hade ett stort hjärta som de påstår , då skulle de säkert kunna sänka sin lön en säsong utan problem. Var istället tacksam för att det finns ett fåtal spelare med hjärta för klubbarna där ute kvar.
Ölvestad, Fimpen. Bremberg som trots att Timrå höll sig kvar så kom han hem. Var tacksam för spelare som Timmy Pettersson som kommer hem trots att vi spelar i en lägre division. Även Otto om han nu signar som har stannat lojalt i så många år att det är konstigt att han inte redan har ett kontrakt som sträcker sig så länge han vill.
Jag förstår er också som tycker att man har ett ansvar att spela upp DIF igen när man har underpresterat något enormt. Att man ska ha en revansch lust i sig, att man vill visa vad man går för. Tyvärr så ser inte verkligheten ut så och tacka fan för det, jag hade varit grymt missnöjd om vi hade ställt upp med Mackan, DT och MT i AS när de egentligen inget annat vill än få ut sin lön och glider omkring omotiverade.
Ge mig Johner, Ljungh, Bremberg, Pettersson, Grantah, Ölvestad, Otto, Åberg etc. Ett lag där de flesta brinner för DIF och ett lag där man fan inte viker ner sig och glider omkring. Ett lag som är sugna på att slå alla och se till att våra anrika förening kommer upp till ES där vi hör hemma!
När en klubb trillar ur ES så försvinner en stor del, även om de uttalar sig i media att de har hjärta här och hjärta där.
Det jag menar är skit i DT, Mackan, MT, Wesslau. Alla vet att om de hade ett stort hjärta som de påstår , då skulle de säkert kunna sänka sin lön en säsong utan problem. Var istället tacksam för att det finns ett fåtal spelare med hjärta för klubbarna där ute kvar.
Ölvestad, Fimpen. Bremberg som trots att Timrå höll sig kvar så kom han hem. Var tacksam för spelare som Timmy Pettersson som kommer hem trots att vi spelar i en lägre division. Även Otto om han nu signar som har stannat lojalt i så många år att det är konstigt att han inte redan har ett kontrakt som sträcker sig så länge han vill.
Jag förstår er också som tycker att man har ett ansvar att spela upp DIF igen när man har underpresterat något enormt. Att man ska ha en revansch lust i sig, att man vill visa vad man går för. Tyvärr så ser inte verkligheten ut så och tacka fan för det, jag hade varit grymt missnöjd om vi hade ställt upp med Mackan, DT och MT i AS när de egentligen inget annat vill än få ut sin lön och glider omkring omotiverade.
Ge mig Johner, Ljungh, Bremberg, Pettersson, Grantah, Ölvestad, Otto, Åberg etc. Ett lag där de flesta brinner för DIF och ett lag där man fan inte viker ner sig och glider omkring. Ett lag som är sugna på att slå alla och se till att våra anrika förening kommer upp till ES där vi hör hemma!
Jag säger inget om att visa känslor, negativa som positiva. Men det jag tycker inte hör hemma är detta hat. Djurgårdens IF står för "lite finare, lite bättre", då ska vi fan i mig också agera därefter. Föregå med gott exempel. Visa känslor, men skippa hatet.gaspo skrev:Håller helt med!Heaty skrev:Om vi alla bara är människor så måste jag få känna hat och ilska ett tag mot en spelare som jag anser har svikit det som betyder mest för mig.Greato skrev:Spelare kommer och går, men Djurgårn består!
Ett gäng låtsas supporters som skriver sina kommentarer om att man har familj o etc. Klarar sig inte familjen på 100-150k i månaden en säsong? Lägg ner fy fan ni kallar er supporters. En supporter reagerar o har känslor för sitt lag o dess spelare. Det är fan pinsamt o läsa dom senaste 10 kommentarerna.
Hat hör inte hemma i vår förening!
- BaronVonDif
Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Älskad av Gaspo och lågavlönad eller hatad av Gaspo och rik som ett troll är ett av de tunga beslut spelare måste fatta i DIF, eller kan det vara så att spelare har ett liv och fattar beslut efter vad dom själva tycker passar deras liv bäst och ger blanka fan i vad åsikterna är i ett forum?Greato skrev:Jag säger inget om att visa känslor, negativa som positiva. Men det jag tycker inte hör hemma är detta hat. Djurgårdens IF står för "lite finare, lite bättre", då ska vi fan i mig också agera därefter. Föregå med gott exempel. Visa känslor, men skippa hatet.gaspo skrev:Håller helt med!Heaty skrev:Om vi alla bara är människor så måste jag få känna hat och ilska ett tag mot en spelare som jag anser har svikit det som betyder mest för mig.Greato skrev:Spelare kommer och går, men Djurgårn består!
Hat hör inte hemma i vår förening!
Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Har man haft en lön på 200-350k i månaden så har man antagligen utgifter eller framtidsplaner därefter. Om jobbet man gör är värt 350k i månaden så är det nog inte så jävla populärt att sitta på 100k i månaden för att kunderna vill att du ska vara kvar.gaspo skrev:Håller helt med!Heaty skrev:Om vi alla bara är människor så måste jag få känna hat och ilska ett tag mot en spelare som jag anser har svikit det som betyder mest för mig.Greato skrev:Spelare kommer och går, men Djurgårn består!
Nu skyddar jag ingen speciell, speciellt inte Nilson, detta är dock ett återkommande problem vad gäller alla spelare. Det folk inte tänker på är att det är vanliga människor det handlar om, skillnaden är att de vill tjäna så pass bra som möjligt tills de lägger av, vilket är långt innan pensionsålder.
Kanske om Nilsson spelat i elitserien hela livet och "bara" tjänat några miljoner! Nu har tjänat runt30-60 millar och skulle kunna spelat gratis utan problem en säsong! Bara girigt. Sen att man inte har en utbildning(såg att det nämdes tidigare iaf) att falla tillbaka när man är färdig är bara lathet! Har man en karriär på säg 15 år mellan 20-35 så ska man lätt kunna läsa in en utbildning på 4 år på halvfart eller ännu slöare. De har ju trots allt bra mycket fritid om man jämför med de flesta studenter!Janzoo skrev:Har man haft en lön på 200-350k i månaden så har man antagligen utgifter eller framtidsplaner därefter. Om jobbet man gör är värt 350k i månaden så är det nog inte så jävla populärt att sitta på 100k i månaden för att kunderna vill att du ska vara kvar.gaspo skrev:Håller helt med!Heaty skrev:Om vi alla bara är människor så måste jag få känna hat och ilska ett tag mot en spelare som jag anser har svikit det som betyder mest för mig.Greato skrev:Spelare kommer och går, men Djurgårn består!
Nu skyddar jag ingen speciell, speciellt inte Nilson, detta är dock ett återkommande problem vad gäller alla spelare. Det folk inte tänker på är att det är vanliga människor det handlar om, skillnaden är att de vill tjäna så pass bra som möjligt tills de lägger av, vilket är långt innan pensionsålder.
För att åtminstone försöka komma tillbaka till ämnet; finns det några som helst alternativ till Ottosson på forwardssidan eftersom en eventuell förlängning av hans kontrakt som väntat dröjer?
Rent tekniskt sett så borde läget faktiskt se så ut eftersom jag har svårt att se att Challe skulle hållit Otto på halster så här pass länge om det inte hade funnits andra aktuella forwards på marknaden. Vad jag har förstått så verkar, åtminstone, den svenska marknaden vara stendöd kring alla positioner. Hur den internationella marknaden ser ut, vet jag inte. Förhoppningsvis finns det någon på detta forum som kan ha vänligheten att tala om för oss som undrar vilka/vilket eventuella/eventuellt nyförvärv Djurgården skulle kunna presentera istället för att oavbrutet diskutera kring herr Nilson som för övrigt har en helt egen tråd där ni mer än gärna kan få hålla till.
http://www.difhockey.se/forum/viewtopic.php?f=4&t=3928
Rent tekniskt sett så borde läget faktiskt se så ut eftersom jag har svårt att se att Challe skulle hållit Otto på halster så här pass länge om det inte hade funnits andra aktuella forwards på marknaden. Vad jag har förstått så verkar, åtminstone, den svenska marknaden vara stendöd kring alla positioner. Hur den internationella marknaden ser ut, vet jag inte. Förhoppningsvis finns det någon på detta forum som kan ha vänligheten att tala om för oss som undrar vilka/vilket eventuella/eventuellt nyförvärv Djurgården skulle kunna presentera istället för att oavbrutet diskutera kring herr Nilson som för övrigt har en helt egen tråd där ni mer än gärna kan få hålla till.
http://www.difhockey.se/forum/viewtopic.php?f=4&t=3928
Victory is sweetest when you've known defeat.
- Jim Morrison
Om Ottosson inte ansluter... Josh Soares? Inte center dock men en riktigt bra spelare på allsvensk nivå och ännu utan kontrakt inför nästa säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Vi behöver verkligen en center om det inte blir Otto. Kan inte se något annat scenario.
Expert.
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Ante vill till utlandet men hur länge väntar han på ett bud? Den intressanta frågan därefter är var han kan tänka sig att spela i Sverige?!? #trohoppkärlek
Har också tänkt på Soares flera gånger, hade gärna sett honom i truppen om det inte saknades en center. Men centerfrågan är viktig, jag menar visst Johner är en riktigt bra center men vad finns bakom honom? Ljungh möjligtvis men det känns ändå för tunt. Sen har vi ju Fimpen och Micke Holmqvist men de är inga centrar i en första eller andra kedja. Slutligen Wennberg och Weigel som är för unga. Nej nu vill jag se att Otto blir klar snart för det är inte bara en duktig center, han betyder så mycket mer.Jim Morrison skrev:Om Ottosson inte ansluter... Josh Soares? Inte center dock men en riktigt bra spelare på allsvensk nivå och ännu utan kontrakt inför nästa säsong.
- -daniel-
Det här känns inte speciellt sannolikt av flera olika anledningar men funderat lite på Morten Green som precis idag klargjorde att han inte blir kvar i Malmö. Förra säsongen var en rätt sorglig tillställning (slutade väl på -13 eller något som exempel) men har en historia av att vara en hårt arbetande, lojal spelare som skördat stora framgångar poängmässigt på HA nivå.
Otto vore så mycket bättre, dock... men ser bara över alternativen.
Otto vore så mycket bättre, dock... men ser bara över alternativen.