Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Jag tror Timrå hänger kvar ifall de tar in honom. Annars... Leksand eller Malmö kanske?
Expert.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Redan postat.Caveman skrev:Djurgården nobbar Bremberg
”Kommer inte ta in honom”
Fredrik Bremberg är utan klubb.
Men laget där han tidigare gjort succé är inte intresserat av honom.
– Vi kommer inte ta in honom, slår sportchefen Jan Järlefelt fast.
Fredrik Bremberg, 38, har spelat 14 säsonger i Djurgården. Under nästan alla de säsongerna öste han in poäng. Så sent som 2008-09 gjorde han 57 poäng på 53 matcher för Stockholms-laget.
När HV71 i dag meddelade att de sparkar honom började det direkt att spekuleras. Ska "Linkan" återvända till Djurgården?
Så kommer det dock inte bli.
– Vi kommer inte att ta in honom i vårt lag, meddelar Djurgårdens sportchef Janne Järlefelt.
Saxat från Aftonbladet.
DIF!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Malmö har jag galet svårt att tro skall ta in Linkan efter hans fiaskosäsonger där.SirDIFalot skrev:Jag tror Timrå hänger kvar ifall de tar in honom. Annars... Leksand eller Malmö kanske?
Nä, jag hittade ingen likadan post i denna tråd.... TA´t lite lugnt va, innan jag blir riktigt jävla förbannad.Daniel942 skrev:Redan postat.Caveman skrev:Djurgården nobbar Bremberg
Fredrik Bremberg, 38, har spelat 14 säsonger i Djurgården. Under nästan alla de säsongerna öste han in poäng. Så sent som 2008-09 gjorde han 57 poäng på 53 matcher för Stockholms-laget.
När HV71 i dag meddelade att de sparkar honom började det direkt att spekuleras. Ska "Linkan" återvända till Djurgården?
– Vi kommer inte att ta in honom i vårt lag, meddelar Djurgårdens sportchef Janne Järlefelt.
Saxat från Aftonbladet.
Ta det lugnt, det är fredag! //Mod.
Modo kanske? Går ju i linje med deras filosofi att ta in DIF-rejects.-daniel- skrev:Malmö har jag galet svårt att tro skall ta in Linkan efter hans fiaskosäsonger där.SirDIFalot skrev:Jag tror Timrå hänger kvar ifall de tar in honom. Annars... Leksand eller Malmö kanske?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Jim Morrison
Besvikelse...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Bara att hoppas för Hardy och JJ att spelet blir vädligt mycket bättre väldigt fort annars kan deras beslut att inte plocka in Bremberg bli mycket kostsamt för dem.
Är själv helt övertygad om att Bremberg skulle göra mer pinnar än JJ stora offensiva värvningar denna sommar; Almtorp och Carlsson...
Är själv helt övertygad om att Bremberg skulle göra mer pinnar än JJ stora offensiva värvningar denna sommar; Almtorp och Carlsson...
- Lee Harvey Oswald
Caveman skrev:[
Nä, jag hittade ingen likadan post i denna tråd.... TA´t lite lugnt va, innan jag blir riktigt jävla förbannad.
Haha...

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Lee Harvey Oswald
Kall-El skrev:Bara att hoppas för Hardy och JJ att spelet blir vädligt mycket bättre väldigt fort annars kan deras beslut att inte plocka in Bremberg bli mycket kostsamt för dem.
Kan redan se scenariot framför mig då Bremberg i Modo:s mögliga tröja spelar bort DIF från 8:e platsen i näst sista omgången.
Dumdristigt att inte ens prata med Bremberg.
Men men, Ni Vara Boss vaah....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Att få en spelare som bremberg just nu hade varit helt jävla perfekt. Powerplay, 4mot4, ett sent avgörande, you name it. Killen är helt jävla underbar och att man tackar nej till honom efter allt killen gjort är pinsamt. Låt han avsluta i dif och göra det på ett bra sätt.
Håller du med mig om att vi knappast har plats för en till helt ofysisk pucktrollare som inte hjälper till med malandet etc? Om ja, vem utav våra nuvarande spelare skall Linkan ersätta? Tim?Kall-El skrev:Bara att hoppas för Hardy och JJ att spelet blir vädligt mycket bättre väldigt fort annars kan deras beslut att inte plocka in Bremberg bli mycket kostsamt för dem.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
Jag tycker det är skamligt att klubbledningen visar noll intresse för Bremberg då avsaknaden av en kreatör i anfallslinjen är total. Vårt power play är deprimerande stereotypt och därför hade Bremberg varit den ultimata lösningen.
Men nej då, i svensk hockey är det numera grovjobbaren som är den stora stjärnan. Ärligt talat, det vimlar ju inte av så kallade artister i ligan. Bremberg tillhör en utdöende art. Jag minns i mitten av 2000-talet då Linkan bar hela klubben på sina axlar. Vi hade definitivt varit i allsvenskan utan honom.
Och jag är helt övertygad om att det skulle bli succé att ta in honom igen. Men med Hardy i båset lär det väl inte bli så. Den mest sevärda forwarden i dagens lag är ju Tim Eriksson - och i tre år har jag nu suckat över dennes magra istid i match efter match.
Men nej då, i svensk hockey är det numera grovjobbaren som är den stora stjärnan. Ärligt talat, det vimlar ju inte av så kallade artister i ligan. Bremberg tillhör en utdöende art. Jag minns i mitten av 2000-talet då Linkan bar hela klubben på sina axlar. Vi hade definitivt varit i allsvenskan utan honom.
Och jag är helt övertygad om att det skulle bli succé att ta in honom igen. Men med Hardy i båset lär det väl inte bli så. Den mest sevärda forwarden i dagens lag är ju Tim Eriksson - och i tre år har jag nu suckat över dennes magra istid i match efter match.
Äh, lägg av........ Ok, det är Fredag, det är Syrianska mot DIF så nerverna är inte som dom ska. Men jag hittade likförbannat ingen post om Linkan.Caveman skrev:Nä, jag hittade ingen likadan post i denna tråd.... TA´t lite lugnt va, innan jag blir riktigt jävla förbannad.Daniel942 skrev:Redan postat.Caveman skrev:Djurgården nobbar Bremberg
Saxat från Aftonbladet.
F.ö så är jag på J.J sida, har svårt att se Linkan färga i dagens DIF ( Ja, jag har alltid gillat Linkan skarpt, en personlig favorit).
Vi kan ju till börja med att plocka bort Carlsson som är här för att göra poäng och inte haft en siffra rätt hittills.sensei skrev:Håller du med mig om att vi knappast har plats för en till helt ofysisk pucktrollare som inte hjälper till med malandet etc? Om ja, vem utav våra nuvarande spelare skall Linkan ersätta? Tim?Kall-El skrev:Bara att hoppas för Hardy och JJ att spelet blir vädligt mycket bättre väldigt fort annars kan deras beslut att inte plocka in Bremberg bli mycket kostsamt för dem.
Mathias Tjärnqvist har inte heller direkt varit lyckad enligt mig.
Är inte överdrivet nöjd med Almtorp heller som köptes in som en för en av två toppkedjor enligt uppgift, men som känns som ett typexempel på en tredjecenter han oxå.
Dessutom skriker vi efter en person som kan hålla i ett PP och det kan Bremberg.
Senast redigerad av Kall-El den 2011-09-30 19:11:03, redigerad totalt 1 gånger.
Det har inte Linkan haft på två senaste säsongerna.Kall-El skrev:Vi kan ju till börja med att plocka bort Carlsson som är här för att göra poäng och inte haft en siffra rätt hittills.sensei skrev:Håller du med mig om att vi knappast har plats för en till helt ofysisk pucktrollare som inte hjälper till med malandet etc? Om ja, vem utav våra nuvarande spelare skall Linkan ersätta? Tim?Kall-El skrev:Bara att hoppas för Hardy och JJ att spelet blir vädligt mycket bättre väldigt fort annars kan deras beslut att inte plocka in Bremberg bli mycket kostsamt för dem.