Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jokester
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Jokester »

Hur stor är chansen/risken att Engqvist återvänder? Drömmen för mig vore att få Engqvist och Nicky D att signa på till nästa år.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Magnutz skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Hem med Linkan!

Magnutz, vad får dig att tro att vi kommer peta den spelare som gjort flest mål i hela Elitserien?
Det är väl självklart om du ser hur laget fungerat hittills. Vi premierar rutin före up-and-coming. kan ju förändras. Vad fan vet jag. ;)

Sen får jag fortfarande inga hållbara förklaringar till varför vi ska ta in Linkan. Det jag läser är "..om vi inte tar hem Linkan och vi inte tar SMguldet ska alla avgå och sen dö.." och ".. låt honom komma hem och avsluta karriären i DIF. Det är han värd.." och ".. han är bra i PP.."

Förklara för mig varför vi ska ha honom i laget. (säg inte att han skulle ersätta Mika Z för då får jag åderbrock)
Om man behöver förklara för dig varför Linkan är bra så tror jag helt enkelt att du sett honom spela för lite. Han är en gudabenådad spelare som har kvaliteter som ingen annan i laget ens är i närheten av. Inte. Ens. Nära.

Han skulle dominera i PP, han sätter frilägen och straffar och framförallt kommer han stå med 40 assist när säsongen är slut. Nu har jag förklarat för dig. :)

För mig är det totalt obegripligt och en skam att vi inte tar hem honom, det gör otroligt ont i mitt djurgårdshjärta. Och sen skiter jag i vem som får kliva åt sidan, det blir den som är kallast för dagen. Och det är definitivt inte Åberg...

EDIT: Förresten, här har du lite god läsning: http://eliteprospects.com/player.php?player=205
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jokester skrev:Hur stor är chansen/risken att Engqvist återvänder? Drömmen för mig vore att få Engqvist och Nicky D att signa på till nästa år.
Just in från Twitter.

UffeBodin Uffe Bodin
"Han har kanske imponerat minst av alla spelare på hela lägret." Hårda ord om Andreas Engqvist från en Montréalbloggare på CTV. #twittpuck

Han känns som den mest givna värvningen till nästa säsong, oavsett vad -daniel- tror :)
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ja, det känns minst sagt oerhört ickeförvånande att man inte kommer ta in Linkan. Men grejen är ju att vi har en sådan förbannad mängd med ytterforwards som man anser att man inte kan peta (...) antar jag. Sen är ju inte Bremberg en Hardy favorit, för att uttrycka sig milt. Det som irriterar mig kopiöst dock hur man kan tycka Linkan är loj och har taskig attityd när vi har tillräckligt med andra spelare med glidar-tendenser i truppen. Det gör mig heligt förbannad faktiskt. Hade Hardy stått och vrålat i båset "ÅK SKRIDSKOR FÖR HELVETE!" och inte accepterat rullator-åkning i vissa lägen så hade jag kanske kunnat accepterat hans syn på Linkan, men det ser ju ändå inte ut som Hardy bryr sig ett jävla skit när vissa glider fram. Dessutom är Fredrik Bremberg en sådan fruktansvärt mycket bättre hockeyspelare än exempelvis Mathias Tjärnqvist att jag blir helt galen när jag tänker på det....

Så klart är det hela något beklämmande eftersom en Linkan (i form, skall tilläggas) skulle lyfta delar av vårt spela en hel del snäpp. Speciellt nu när vi får gå och kräla och vänta på vad som händer med Zibanejad, för att slutligen stå där med skägget i bredvlådan och se honom göra succé i Ottawa och aldrig mer vända hemåt.

Aja det är väl bara att acceptera det hela antar jag. Men känns tråkigt.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Känner mig faktiskt riktigt kluven i det här. Jag älskar Linkan som spelare och han har själv nästan räddat DIF från att vara ett Allsvenskt lag. Men Linkan är en spelare som behöver få fria tyglar, han behöver få spela ett visst antal minuter per match för att få komma till rätta. Får han spela så mycket så kommer han att göra det bra, men frågan är om det finns utrymme för det i vårt lag.
Visst låter det konstigt att man tvekar till detta.

Som sagt jag är sjukt delad i detta, har svårt för att bestämma mig om jag vill se honom i DIF eller inte, just av den enkla anledningen till att jag är osäker på att han kommer att hamna rätt.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
Jokester skrev:Hur stor är chansen/risken att Engqvist återvänder? Drömmen för mig vore att få Engqvist och Nicky D att signa på till nästa år.
Just in från Twitter.

UffeBodin Uffe Bodin
"Han har kanske imponerat minst av alla spelare på hela lägret." Hårda ord om Andreas Engqvist från en Montréalbloggare på CTV. #twittpuck
Frågan är om det finns chans på Engqvist redan den här säsongen så fall? Tror dock inte Andreas ger upp sin dröm ännu.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SkönaDjurgårn skrev:
Magnutz skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Hem med Linkan!

Magnutz, vad får dig att tro att vi kommer peta den spelare som gjort flest mål i hela Elitserien?
Det är väl självklart om du ser hur laget fungerat hittills. Vi premierar rutin före up-and-coming. kan ju förändras. Vad fan vet jag. ;)

Sen får jag fortfarande inga hållbara förklaringar till varför vi ska ta in Linkan. Det jag läser är "..om vi inte tar hem Linkan och vi inte tar SMguldet ska alla avgå och sen dö.." och ".. låt honom komma hem och avsluta karriären i DIF. Det är han värd.." och ".. han är bra i PP.."

Förklara för mig varför vi ska ha honom i laget. (säg inte att han skulle ersätta Mika Z för då får jag åderbrock)
Om man behöver förklara för dig varför Linkan är bra så tror jag helt enkelt att du sett honom spela för lite. Han är en gudabenådad spelare som har kvaliteter som ingen annan i laget ens är i närheten av. Inte. Ens. Nära.

Han skulle dominera i PP, han sätter frilägen och straffar och framförallt kommer han stå med 40 assist när säsongen är slut. Nu har jag förklarat för dig. :)

För mig är det totalt obegripligt och en skam att vi inte tar hem honom, det gör otroligt ont i mitt djurgårdshjärta. Och sen skiter jag i vem som får kliva åt sidan, det blir den som är kallast för dagen. Och det är definitivt inte Åberg...

EDIT: Förresten, här har du lite god läsning: http://eliteprospects.com/player.php?player=205
:) Linkan är ingen Joker i min värld, jag har sett honom mycket och njutit av hans konster på isen. Det är ingen hemlighet vad han kan göra med pucken, vilka passningar mannen i fråga kan leverera. Han kan öppna upp vilket försvar som helst. Det är inte det jga är fundersam över. Jag vill veta varför han får gå från HV och om det är så att han är i kass form, skadad etc. är han det har han ingen plats i ett elitserielag. Är han tränad och hel så är saken annorlunda, men eftersom han fick gå från HV så undrar jag.

;) Jag håller Linkan högt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Torpedo Novgorod

Inlägg av Torpedo Novgorod »

Det har varit helt klart att Linkan inte ingar i Hardys planer, sa forstar inte varfor folk borjar brola om att han ska tillbaka till DIF nar coachen inte vill ha honom. Lat Hardy bygga upp laget, tror han har mer hockeykunskap i huvudet an alla har tillsammans. Just my two cents.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Jepe skrev:Känner mig faktiskt riktigt kluven i det här. Jag älskar Linkan som spelare och han har själv nästan räddat DIF från att vara ett Allsvenskt lag. Men Linkan är en spelare som behöver få fria tyglar, han behöver få spela ett visst antal minuter per match för att få komma till rätta. Får han spela så mycket så kommer han att göra det bra, men frågan är om det finns utrymme för det i vårt lag.

Som sagt jag är sjukt delad i detta, har svårt för att bestämma mig om jag vill se honom i DIF eller inte, just av den enkla anledningen till att jag är osäker på att han kommer att hamna rätt.
Har du inte en liten övertro på vårt lag nu? "Om det finns utrymme för det i vårt lag"? Haha... Har du sett matcherna i år? Det finns gott om utrymme för Linkan. Jag skulle gå så långt som att byta ut Mackan mot Linkan om jag fick.

Det här känns lite som jag ser på landslaget i fotboll där folk ofta undrat om det finns plats för Kim Källström. Finns plats?! Den första spelaren att sätta in i startelvan bör vara Kim, SEN kan man fylla på med resten. Nästan så känns det med Linkan. Man ska inte jämföra honom med bottenskiktet och se vems plats han kan ta. Tvärtom. Han ska in i laget sen får de sämre spelarna bråka om vem som ska spela eller sitta på bänken.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Ja jag är också nyfiken, Magnutz. Det kan ju finnas orsaker som inte kommit ut i media.

Aja, nu ska jag sluta babbla. Men just ämnet Linkan är så otroligt känsligt för mig. Jag vill ha honom i DIF, punkt slut. Allt annat känns jättejobbigt. :(

Nu dags för fotboll. Full fart framtå (haha, snygg felstavning, den får stå kvar!)! :lol:
fillefilander

Inlägg av fillefilander »

Magnutz skrev:
Snazzi skrev:
Magnutz skrev:
Kentta skrev:
Magnutz skrev:Kom igen nu. Anledningen till varför Linkan lösts från kontraktet måste väl först bli känd innan vi "tar tillbaks" Linkan? Är han dåligt tränad? Dras han med dåliga knän, trasiga fötter?

Är han hel så sällar jag mig till "ta hem Linkan nu"-gänget. Annars inte.
Linkan sparkades eftersom han inte passar in i Dahléns spelsätt, tror jag iaf.

Och varför Hardy plötsligt skulle ändra sin syn på Linkan förstår jag inte..

Nä, Linkan lirar nog aldrig mer i Djurgården.
Hade han varit 27 eller så hade det gått att slipa honom men killen är 38, inte träningsnarkoman och har precis blivit löst från sitt kontrakt. Det luktar inte som den vi vill ha som ersättare till Mika Z. Om Linkan kan tänka sig att spela för 2500kr/månad kan vi kanske ha honom med i PP men.. Hur bakar man in killen i 5vs5-spelet utan att förskjuta hela laget. Nån måste ju ryka och det lär väl bli Åberg då.

Ska Linkan hem igen ska han vara fräsch och helt skadefri. Annars är det en skandal. Vi kan väl inte plocka hem honom bara för att det går?!

Läs mig rätt: Jag håller Linkan högt. Det är dock fullkomligt irrelevant här.

Överförtydligande till er som tror jag hatar Linkan: JAG VILL HA HONOM TILLBAKS! men bara om han är hel.
:)
Hur tänker du nu? Det är inget företag vi driver där den senast tillkomna får lämna laget. Nog för att killen är ung, men det är knappast något som märks på isen.
Jag tänker så som det brukar se ut får de icke-etablerade spelarna stryka på foten först. = Åberg & Co. Nu blir det ingen Linkan och - ärligt - är det ännu en långsam spelare vi vill ha i laget när vi så uppenbart behöver fart?!

Alltså, förklara hur ni tänker.
Ehh...?! Linkan långsam. Vilken Linkan pratar du om? ssk's gamla slips eller?
fillefilander

Inlägg av fillefilander »

AMMC skrev:
Crashmash skrev:Trevligt att myten om att Linkan är seg (möjligtvis lite långsammare än senaste sejouren) på grillorna lever kvar fortfarande.
Han är snabb när han vill vara det, och långsam i de moment han inte tycker är lika viktiga. Precis som Mackan Nilson.

När det luktar målchans, snabb. Jaga hemåt eller åka och byta, snigelfart.
Och det är precis så han fått vara hos oss, och det har alltid funkat bra. Hos andra lag vill dom göra om honom till nåt han inte är. Ge honom två riviga junisar att servera mackor till som han gjorde till Bengan så blir denna säsong trevlig! :D
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

SkönaDjurgårn skrev:
Jepe skrev:Känner mig faktiskt riktigt kluven i det här. Jag älskar Linkan som spelare och han har själv nästan räddat DIF från att vara ett Allsvenskt lag. Men Linkan är en spelare som behöver få fria tyglar, han behöver få spela ett visst antal minuter per match för att få komma till rätta. Får han spela så mycket så kommer han att göra det bra, men frågan är om det finns utrymme för det i vårt lag.

Har du inte en liten övertro på vårt lag nu? "Om det finns utrymme för det i vårt lag"? Haha... Har du sett matcherna i år? Det finns gott om utrymme för Linkan. Jag skulle gå så långt som att byta ut Mackan mot Linkan om jag fick.

Det här känns lite som jag ser på landslaget i fotboll där folk ofta undrat om det finns plats för Kim Källström. Finns plats?! Den första spelaren att sätta in i startelvan bör vara Kim, SEN kan man fylla på med resten. Nästan så känns det med Linkan. Man ska inte jämföra honom med bottenskiktet och se vems plats han kan ta. Tvärtom. Han ska in i laget sen får de sämre spelarna bråka om vem som ska spela eller sitta på bänken.
Ähhh men va fan missförstå mig rätt nu. Det jag menar med det där är att jag är tudelad till om det finns istid att ge Linkan det utrymme som behövs. För att vara ett topp lag så behöver man mer än en kedja som producerar, och så som det sett ut senaste tiden så behöver killarna komma in i matchen mer... Att då ha en spelare som Linkan som behöver spela mycket vet jag inte om det är det bästa...

Men helt seriöst så försöker jag nog bara bevisa för mig själv varför vi inte ska ha in Linkan. För jag VILL verkligen ha honom i laget. Linkan är DIF!

Men som jag skrev i ett tidigare inlägg så hade Linkan - Åberg känts som ett klockrent alternativ tillsammans med Almtorp som center.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Haha Jepe, ja man får väl försöka finna nackdelar med att ta in Linkan - för att bearbeta sorgen. :)

Sorry, var inte meningen att låta dum! Jag flippar bara jag hör Linkans namn.

Ja, en sån kedja vore helt grym.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Djurgården nobbar Bremberg

”Kommer inte ta in honom”
Fredrik Bremberg är utan klubb.

Men laget där han tidigare gjort succé är inte intresserat av honom.

– Vi kommer inte ta in honom, slår sportchefen Jan Järlefelt fast.

Fredrik Bremberg, 38, har spelat 14 säsonger i Djurgården. Under nästan alla de säsongerna öste han in poäng. Så sent som 2008-09 gjorde han 57 poäng på 53 matcher för Stockholms-laget.

När HV71 i dag meddelade att de sparkar honom började det direkt att spekuleras. Ska "Linkan" återvända till Djurgården?

Så kommer det dock inte bli.

– Vi kommer inte att ta in honom i vårt lag, meddelar Djurgårdens sportchef Janne Järlefelt.

Saxat från Aftonbladet.
Låst