Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Snazzi »

Magnutz skrev:
Kentta skrev:
Magnutz skrev:Kom igen nu. Anledningen till varför Linkan lösts från kontraktet måste väl först bli känd innan vi "tar tillbaks" Linkan? Är han dåligt tränad? Dras han med dåliga knän, trasiga fötter?

Är han hel så sällar jag mig till "ta hem Linkan nu"-gänget. Annars inte.
Linkan sparkades eftersom han inte passar in i Dahléns spelsätt, tror jag iaf.

Och varför Hardy plötsligt skulle ändra sin syn på Linkan förstår jag inte..

Nä, Linkan lirar nog aldrig mer i Djurgården.
Hade han varit 27 eller så hade det gått att slipa honom men killen är 38, inte träningsnarkoman och har precis blivit löst från sitt kontrakt. Det luktar inte som den vi vill ha som ersättare till Mika Z. Om Linkan kan tänka sig att spela för 2500kr/månad kan vi kanske ha honom med i PP men.. Hur bakar man in killen i 5vs5-spelet utan att förskjuta hela laget. Nån måste ju ryka och det lär väl bli Åberg då.

Ska Linkan hem igen ska han vara fräsch och helt skadefri. Annars är det en skandal. Vi kan väl inte plocka hem honom bara för att det går?!

Läs mig rätt: Jag håller Linkan högt. Det är dock fullkomligt irrelevant här.

Överförtydligande till er som tror jag hatar Linkan: JAG VILL HA HONOM TILLBAKS! men bara om han är hel.
:)
Hur tänker du nu? Det är inget företag vi driver där den senast tillkomna får lämna laget. Nog för att killen är ung, men det är knappast något som märks på isen.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Hugg Djurgårn! Hugg!
Metal Machine

Fyfan alltså...
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Hahaha, nämen så oväntat.

Jag tror på fullt allvar att om Patric Hörnqvist från ingenstans skulle flytta hem rakt av idag och vilja spela i Djurgården så hade det låtit likadant. Envisa jävla tjurgubbar är det som styr DIF.
Metal Machine

jensa85 skrev:
Hahaha, nämen så oväntat.

Jag tror på fullt allvar att om Patric Hörnqvist från ingenstans skulle flytta hem rakt av idag och vilja spela i Djurgården så hade det låtit likadant. Envisa jävla tjurgubbar är det som styr DIF.
Samma sak med Niklas Kronwall. Däremot skulle man nog gärna ta in Anger igen. Han öser ju in mål i Allsvenskan!
Bresse

Inlägg av Bresse »

Nu spydde jag rakt ut... Inte ens en diskussion med Linkan? Tänk om för helvete JJ!!!
cragnotti

Inlägg av cragnotti »

Bresse skrev:Nu spydde jag rakt ut... Inte ens en diskussion med Linkan? Tänk om för helvete JJ!!!
+1
kaminor

Inlägg av kaminor »

Jockmaniac skrev:
kaminor skrev:Haha, nån måste vara reserv. Visst byt ut nån annan. Försöker dock vara realist, så gott man kan. ;) Hardy gillar inte Tim nu - och lär inte gilla honom mer om Linkan kommer. Ut med Tjärnqvist då.

Edit:
Jockmaniac skrev:
DIF_Soldier skrev:Sluta sätt Tim som extraforward. Snart slår jag någon.
Haha, count me in. Folk har verkligen ingen koll alls! Vet att tillåts ha en egen åsikt men det här är bara sjukt :lol:
Ja, för i forumet är det ju uppenbart alla andra tycker att du alltid har mest koll. :roll:
Det vet jag inget om, och när det gäller saker jag inte har koll på, så är mina läppar förseglade. Meen att bänka våran kanske hetaste spelare i nuläget är ju mer än måttligt korkat. Det tror jag de flesta förstår. Undantaget du och som du är inne på, Hardy kanske?
Visst, vi säger så. Att kalla folk korkade för att de inte tror att Tim kommer få massiv speltid känns inte värdigt. Jag har dock ingen lust att bråkas.

Jag gillar Tim starkt, det har jag skrivit överallt. Har tyckt att det är (nästintill) lika skandalöst som du att han får minst istid i laget. Hardy tycker ju uppenbarligen annorlunda. Hade det visat sig att Linkan kom tillbaks hade Tim fått ännu mindre speltid eftersom han, med sin kreativitet, är den som Linkan liknar mest. Nu var det ju dock dumt att ens börja hoppas på Linkans återkomst. Det borde man ju förstått.
Zioun

Inlägg av Zioun »

Nu när ledningen har valt att inte ta in Linkan i laget så anser jag att vi måste vinna guld, eller i alla fall göra en jävligt bra säsong för att ledningen skall kunna sitta kvar.
Man lever bara en gång...
Hortgahr
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hortgahr »

Tar dom inte hem Linkan pissar dom på alla supportrar.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hortgahr skrev:Tar dom inte hem Linkan pissar dom på alla supportrar.
Pfft. Patetiskt.
Expert.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Jag förväntar mig att klubben jobbar för fullt med att lösa situationen med vårt usla spel hittills. Personligen tror jag att Linkan skulle passa in, men vill inte DIF ha honom så har jag full förståelse.
Avgå Jocke.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Snazzi skrev:
Magnutz skrev:
Kentta skrev:
Magnutz skrev:Kom igen nu. Anledningen till varför Linkan lösts från kontraktet måste väl först bli känd innan vi "tar tillbaks" Linkan? Är han dåligt tränad? Dras han med dåliga knän, trasiga fötter?

Är han hel så sällar jag mig till "ta hem Linkan nu"-gänget. Annars inte.
Linkan sparkades eftersom han inte passar in i Dahléns spelsätt, tror jag iaf.

Och varför Hardy plötsligt skulle ändra sin syn på Linkan förstår jag inte..

Nä, Linkan lirar nog aldrig mer i Djurgården.
Hade han varit 27 eller så hade det gått att slipa honom men killen är 38, inte träningsnarkoman och har precis blivit löst från sitt kontrakt. Det luktar inte som den vi vill ha som ersättare till Mika Z. Om Linkan kan tänka sig att spela för 2500kr/månad kan vi kanske ha honom med i PP men.. Hur bakar man in killen i 5vs5-spelet utan att förskjuta hela laget. Nån måste ju ryka och det lär väl bli Åberg då.

Ska Linkan hem igen ska han vara fräsch och helt skadefri. Annars är det en skandal. Vi kan väl inte plocka hem honom bara för att det går?!

Läs mig rätt: Jag håller Linkan högt. Det är dock fullkomligt irrelevant här.

Överförtydligande till er som tror jag hatar Linkan: JAG VILL HA HONOM TILLBAKS! men bara om han är hel.
:)
Hur tänker du nu? Det är inget företag vi driver där den senast tillkomna får lämna laget. Nog för att killen är ung, men det är knappast något som märks på isen.
Jag tänker så som det brukar se ut får de icke-etablerade spelarna stryka på foten först. = Åberg & Co. Nu blir det ingen Linkan och - ärligt - är det ännu en långsam spelare vi vill ha i laget när vi så uppenbart behöver fart?!

Alltså, förklara hur ni tänker.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Dags för lite kalla fakta här känner jag.

Det sägs ofta att tiden har sprungit ifrån rena rollspelare. Ofta används "enforcers" i NHL som exempel, de har helt enkelt inte plats längre i lag där varje position är dyrbar. Well, guess what. Detta gäller även rena lirare.

Idag måste samtliga spelare i ett lag hjälpa till med samtliga funktioner ute på isen. Detta innefattar att alla måste åka skridskor som ducarellkaminer, checka, backchecka, tacklas, grina, täcka skott, gneta och rent allmänt trötta ut motståndaren.

Vi har idag redan 1-2 spelare som inte bidrar nämnvärt (eller tillräckligt bra enligt mig) till detta lagarbete. Fine. Men det räcker. Vill vi ha in Linkan så får vi tradea bort någon av våra nuvarande pucktrollare. Vem?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Låst