Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
isolerad

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av isolerad »

-daniel- skrev:
Mattebo skrev:Mrmadhawk skriver om att det är lägre arbetsgivaravgifter på yngre spelare. Skillnaden är väldigt stor.

http://mrmadhawk.se/2012/june/mer-for-p ... elare.html

Med tanke på vår unga trupp borde laget inte vara så dyrt? Borde finnas utrymme för Otto. Har DIF gett Ante ett bud?
Hade faktiskt ingen som helst aning om att det skiljde något åt mellan yngre och äldre spelare. Överraskande, minst sagt. Rätt stor skillnad dessutom.
Lagen gäller för alla som arbetar. Tacka alliansen för det.

Jäkligt spännande det som händer med mackan. Tror ni det kommer komma en kommentar? Troligtvis inte :D
i
Användarvisningsbild
XantE
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av XantE »

SirDIFalot skrev:
Tessan skrev:Mackan är SÅ pinsam - nu gör han bort sig inför hela hockey-Sverige! Ta inte tillbaka honom - SIGNA OTTO NU!!!! Mackan till gnaget?!? Vore otroligt!
Vart har du fått det ifrån?
Det undrar jag också. Aldrig att han hamnar där. Han må vara dum men inte så korkad.
Användarvisningsbild
Fiskmaesen
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Fiskmaesen »

Nu kommer det inte hända, men herregud vilken besvikelse det skulle vara om Nilson tog sista platsen från Ottosson.
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

Hoppas att vi kan presentera Ottosson nu så att vi kan fokusera på kommande säsong och lägga ner spekulationerna om truppen!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

lol @ Mackan. Jag tror dock inte att han lägger av. Han är för pengakåt för det. Som Tjärna, han kommer väl lira tills han är 45 eller hittar ett annat jobb som betalar lika bra (vilket blir svårt).

EDIT: jävligt less på att läsa om firma ELEFALK/Nilson btw. Dra åt h-te med er.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

Jag tror Mackan gör ett försök på andra sidan pölen.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

John Terry skrev:Jag tror Mackan gör ett försök på andra sidan pölen.
Där han verkligen inte platsar. Hoppas han lägger av.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tror han sitter på arslet till oktober. Sedan ringer någon krisande ES-klubb som fått en dålig start.
Expert.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

SirDIFalot skrev:Jag tror han sitter på arslet till oktober. Sedan ringer någon krisande ES-klubb som fått en dålig start.
Det är helt klart ett alternativ också.

Grejen med andra sidan pölen är ett alternativ är att han kanske åker iväg på en camp eller två och tar "en chansning" han är trots allt ett tämligen aktat namn där borta.
Användarvisningsbild
XantE

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av XantE »

"En rutinerad spelare med ledaregenskaper som känns väldigt passande för oss" sa Näslund när Nilson var klar förra veckan. Haha årets skämt inte fan tycker jag mackan var en bra ledare.. Han hade inte sagt ett skit om läget för ens i Mars.. Inte fan är han en bra ledare
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Finns inte på kartan att DIF skall betala någon lön för Nilson, det kommer vi definitivt inte behöva oroa oss för. (Om han nu inte blir signad av DIF igen.. vilket jag innerligt inte hoppas på. Mest på grund av att säkerligen ligger tonvis efter med träning och dylikt redan nu.)

Som jag ser det måste ju minsta gnutta till anspråk på kontrakt med DIF Hockey ha upphört att gälla i det ögonblick då det blev officiellt att han lämnar DIF Hockey för modo.

PS. Skulle vara kul att se "Ångermanlänningens" kommentar till detta. Han sa ju att vi var elaka mot Nilson på detta forumet. Alltid kul när troll får sätta skiten i halsen. DS.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

SirDIFalot skrev:Jag tror han sitter på arslet till oktober. Sedan ringer någon krisande ES-klubb som fått en dålig start.
Han kliver verkligen över lik för att slippa försäsongen!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Håller med, det är det troligaste alternativet.
Innan jag såg ditt alternativ hade jag Tyskland som första tips, men tar rygg på ditt nu, känns mera Mackan över det.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Håller med, det är det troligaste alternativet.
Innan jag såg ditt alternativ hade jag Tyskland som första tips, men tar rygg på ditt nu, känns mera Mackan över det.
Ja, naturligtvis.

Det är lika uppenbart som att anledningen till det brutna kontraktet var tjafs om försäsongsträning. Så ruskigt pinsamt.
Topdog

M. Nilsson

Inlägg av Topdog »

Om Nilsson så väljer att spela gratis så vill jag aldrig se honom i Dif tröjan igen.
Låst