Vet inte om MoDos pp med Näsén och Bernhardt var dåligt direkt. Nu kanske båda dessa var en bra bit över medel bland offensiva backar i allsvenskan, men jag tror inte man ska stirra sig blind på om det är en, två eller ingen back i PP.Manijock skrev: ↑2023-11-16 20:19:21Vi är också det enda laget sen typ 2005 som ställer upp med dubbla backar i PP också..... Hoppades att det var något jävla fornminne som Garpen släpat med sig men vi verkar fortsätta med detta dårskap.
Sen till råga på det, kan du tänka dig Capitals peta Ovechkin i PP bara för att han inte är särskilt snabb på rören eller bra i hemjobb? Nej juste det händer bara i DIF....
Säsongen 23/24
Säsongen 23/24
Säsongen 23/24
Förra säsongen gjorde Liss 47 poäng på 52 matcher.SirDIFalot skrev: ↑2023-11-17 13:49:33Så detta gällde alltså Olle Liss? Vartifrån kommer informationen att han petades från PP pga långsam och dåligt hemjobb?Manijock skrev: ↑2023-11-17 09:57:34Tjaa, jodå vi hade ju ett förträffligt PP under starten av säsongen. Konstanta minutrar i anfallszon, bra ingångar och tryck på kassen. Dock dålig utdelning, vilket ju ibland sker.... Men till slut släppte det och den där psykologiska nollan sprack! NU ÄR TIDEN MOGEN sjunger Garpen i samma stund och plockar bort Olle Liss. Den ihop med Klasen som det hela någonstans bygger på. Vem lyfter vi in? Jo det finns bara tre stycken som satt i våran tränares knä. Blomgren, Nilsson eller Hammarlund! Denna gång blev det gnugg nr 62.SirDIFalot skrev: ↑2023-11-16 22:47:17Har vi petat någon med uppenbar spets från PP för att denna spelare är långsam och dålig i hemjobb?Manijock skrev: ↑2023-11-16 20:19:21Vi är också det enda laget sen typ 2005 som ställer upp med dubbla backar i PP också..... Hoppades att det var något jävla fornminne som Garpen släpat med sig men vi verkar fortsätta med detta dårskap.
Sen till råga på det, kan du tänka dig Capitals peta Ovechkin i PP bara för att han inte är särskilt snabb på rören eller bra i hemjobb? Nej juste det händer bara i DIF....
Sen dess har vi inte sett röken av den där första enheten på samma sätt som innan. Olle har fått på sin höjd 20 sek i PP2 någon gång då och då. Och nu har vi ersatt den rollen i första med YtterellOlle har knappast varit sämre i PP än varken Krüger, Brodin eller någon annan. Han dömdes bara hårdast precis som vanligt. Nu hoppas vi att Honken styr upp det här som han redan börjat med i 5 mot 5. Nu måste bästa laget lira PP igen också.
Totalt stod han för 22 mål, varav 9 i PP.
Han avlossade 171 skott på mål, med bara Johan Persson, Scott Pooley och David Bernhardt strax ovanför sig. Samtliga med mer istid..
Man måste vara en jubelidiot till coach om man inte spelar Liss i PP, framförallt när det ser ut som det gör utan honom.
Men ja, han tappade pucken från blå någon gång vilket kostade oss ett mål. Det är väl ingenting mot vad Garpens gullegossar bjudit på senaste tiden..?
https://www.hockeyallsvenskan.se/game-s ... nvert=true
Spela Liss!
Sväva i det blå
Säsongen 23/24
thelinho skrev: ↑2023-11-17 14:21:22Förra säsongen gjorde Liss 47 poäng på 52 matcher.SirDIFalot skrev: ↑2023-11-17 13:49:33Så detta gällde alltså Olle Liss? Vartifrån kommer informationen att han petades från PP pga långsam och dåligt hemjobb?Manijock skrev: ↑2023-11-17 09:57:34Tjaa, jodå vi hade ju ett förträffligt PP under starten av säsongen. Konstanta minutrar i anfallszon, bra ingångar och tryck på kassen. Dock dålig utdelning, vilket ju ibland sker.... Men till slut släppte det och den där psykologiska nollan sprack! NU ÄR TIDEN MOGEN sjunger Garpen i samma stund och plockar bort Olle Liss. Den ihop med Klasen som det hela någonstans bygger på. Vem lyfter vi in? Jo det finns bara tre stycken som satt i våran tränares knä. Blomgren, Nilsson eller Hammarlund! Denna gång blev det gnugg nr 62.SirDIFalot skrev: ↑2023-11-16 22:47:17Har vi petat någon med uppenbar spets från PP för att denna spelare är långsam och dålig i hemjobb?Manijock skrev: ↑2023-11-16 20:19:21
Vi är också det enda laget sen typ 2005 som ställer upp med dubbla backar i PP också..... Hoppades att det var något jävla fornminne som Garpen släpat med sig men vi verkar fortsätta med detta dårskap.
Sen dess har vi inte sett röken av den där första enheten på samma sätt som innan. Olle har fått på sin höjd 20 sek i PP2 någon gång då och då. Och nu har vi ersatt den rollen i första med YtterellOlle har knappast varit sämre i PP än varken Krüger, Brodin eller någon annan. Han dömdes bara hårdast precis som vanligt. Nu hoppas vi att Honken styr upp det här som han redan börjat med i 5 mot 5. Nu måste bästa laget lira PP igen också.
Totalt stod han för 22 mål, varav 9 i PP.
Han avlossade 171 skott på mål, med bara Johan Persson, Scott Pooley och David Bernhardt strax ovanför sig. Samtliga med mer istid..
Man måste vara en jubelidiot till coach om man inte spelar Liss i PP, framförallt när det ser ut som det gör utan honom.
Men ja, han tappade pucken från blå någon gång vilket kostade oss ett mål. Det är väl ingenting mot vad Garpens gullegossar bjudit på senaste tiden..?
https://www.hockeyallsvenskan.se/game-s ... nvert=true
Spela Liss!
Ja näst bäst i DIF efter Krüger. Han gjorde också mest matchvinnande mål i DIF. Och femte bästa plus/minus i hela ligan.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Säsongen 23/24
Ingen aning. Men jag vet inte om jag skulle hitta på två anledningar och göra det till en sanning för att sedan använda det som ammunition.thelinho skrev: ↑2023-11-17 14:16:56Vad skulle det annars bero på?SirDIFalot skrev: ↑2023-11-17 13:49:33Så detta gällde alltså Olle Liss? Vartifrån kommer informationen att han petades från PP pga långsam och dåligt hemjobb?Manijock skrev: ↑2023-11-17 09:57:34Tjaa, jodå vi hade ju ett förträffligt PP under starten av säsongen. Konstanta minutrar i anfallszon, bra ingångar och tryck på kassen. Dock dålig utdelning, vilket ju ibland sker.... Men till slut släppte det och den där psykologiska nollan sprack! NU ÄR TIDEN MOGEN sjunger Garpen i samma stund och plockar bort Olle Liss. Den ihop med Klasen som det hela någonstans bygger på. Vem lyfter vi in? Jo det finns bara tre stycken som satt i våran tränares knä. Blomgren, Nilsson eller Hammarlund! Denna gång blev det gnugg nr 62.SirDIFalot skrev: ↑2023-11-16 22:47:17Har vi petat någon med uppenbar spets från PP för att denna spelare är långsam och dålig i hemjobb?Manijock skrev: ↑2023-11-16 20:19:21
Vi är också det enda laget sen typ 2005 som ställer upp med dubbla backar i PP också..... Hoppades att det var något jävla fornminne som Garpen släpat med sig men vi verkar fortsätta med detta dårskap.
Expert.
Säsongen 23/24
Nejeeeeee det skulle aaaaaaldrig Robin göra
Här har vi en person som ENKOM bygger alla sina uttalanden på vattentät expertis..... Aldrig spekulering nerlusad av sina egna medsläpade åsikter och teorier....
Är han petad för att han är en uttalat dålig PP-spelare tro.... Snälla nån!

- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Säsongen 23/24
Du medger alltså att du hittat på två anledningar till varför Olle Liss är petad från PP1 som du i sin tur väljer att sedan håna DIFs sportsliga ledning för, trots att du vet om att du själv hittat på det? Det är givetvis helt okej att spekulera fritt i varför en spelare inte används i en särskild spelform, men då får du ju vara tydlig med att det är ju spekulation, inte en etablerad sanning. Varför väljer du konstant att ha den här stilen på forumet? Du har hållit på såhär i 10 år.Manijock skrev: ↑2023-11-17 18:18:02 Nejeeeeee det skulle aaaaaaldrig Robin göraHär har vi en person som ENKOM bygger alla sina uttalanden på vattentät expertis..... Aldrig spekulering nerlusad av sina egna medsläpade åsikter och teorier....
Vet inte varför jag har bemödat mig med att fortsätta svara och hålla god ton mot en person som under flera år betett sig raljant och rent av illa mot mig på det här sättet. Så som du beter dig mot folk på internet, pratar till/om människor på det sättet i verkliga livet också? Eller är du bara en mobbare när du gömmer dig bakom en skärm? Eller är du bara elak mot folk dagligen? Kan garantera dig att du egen hand skrämt iväg seriösa skribenter från detta forum med din översittarstil där du konstant förvrängar vad folk har sagt för att sedan raljera och garva åt det trots att du själv är fel ute både hockeymässigt och i dina spekulationer mest hela tiden. Man behöver absolut inte hålla med varandra, det är därför forumet finns till. Men så som du beter dig tycker jag inte är okej. Hoppas någon moderator städar upp det här forumet en gång för alla snart.
Expert.
Säsongen 23/24
Okej. Det hockeymässiga. Det är naturligtvis så, i typ 99,9% av fallen, att utan att skriva ut "TROR JAG", så är det underförstått att man inte har en handskriven lapp från tränarna om varför spelare plockas bort. Du var till exempel inte nådig mot Fagervall när han matchade till nackdel för dina"favoriter". Eller Nyman! Det var direkta; "det är uppenbart att vår ledning saknar kompetens när man gör så här".... Var är skillnaden i ditt sätt att vara menar du? Förstår du inte att det återigen handlar om att du blir upprörd för att det inte ligger i linje med dina åsikter? Exakt som jag blir.SirDIFalot skrev: ↑2023-11-17 18:58:21Du medger alltså att du hittat på två anledningar till varför Olle Liss är petad från PP1 som du i sin tur väljer att sedan håna DIFs sportsliga ledning för, trots att du vet om att du själv hittat på det? Det är givetvis helt okej att spekulera fritt i varför en spelare inte används i en särskild spelform, men då får du ju vara tydlig med att det är ju spekulation, inte en etablerad sanning. Varför väljer du konstant att ha den här stilen på forumet? Du har hållit på såhär i 10 år.Manijock skrev: ↑2023-11-17 18:18:02 Nejeeeeee det skulle aaaaaaldrig Robin göraHär har vi en person som ENKOM bygger alla sina uttalanden på vattentät expertis..... Aldrig spekulering nerlusad av sina egna medsläpade åsikter och teorier....
Vet inte varför jag har bemödat mig med att fortsätta svara och hålla god ton mot en person som under flera år betett sig raljant och rent av illa mot mig på det här sättet. Så som du beter dig mot folk på internet, pratar till/om människor på det sättet i verkliga livet också? Eller är du bara en mobbare när du gömmer dig bakom en skärm? Eller är du bara elak mot folk dagligen? Kan garantera dig att du egen hand skrämt iväg seriösa skribenter från detta forum med din översittarstil där du konstant förvrängar vad folk har sagt för att sedan raljera och garva åt det trots att du själv är fel ute både hockeymässigt och i dina spekulationer mest hela tiden. Man behöver absolut inte hålla med varandra, det är därför forumet finns till. Men så som du beter dig tycker jag inte är okej. Hoppas någon moderator städar upp det här forumet en gång för alla snart.
Sen de personliga attackerna då. Brukar inte lägga mig här och kasta paj det tänker jag inte göra heller. Det är uppenbart att du är uppenbart sårad, och det är naturligtvis inte särskilt tillfredsställande. Sarkasm är en jargong som uppenbart inte landar i god mun hos alla personligheter. Där borde jag kanske ha läst in bättre i dina drag.
Sen märker jag att du skaffar dig sällskap. Elak mot folk?Skrämt i väg seriösa skribenter? Jag är absolut inte Guds bästa barn men någon mobbare det är jag inte och har aldrig varit. Har du på riktigt upplevt dig mobbad av mig? Herregud förlåt, det är ju fruktansvärt om du upplever mig så personligt. Långt ifrån avsiktligt. Då har du en uppriktig näve utsträckt som ursäkt.
Vad gäller översittartonen så är det ju precis det som jag tror många upplever hos dig själv.... Missförstånd? Kanske. Kanske inte! Handlar om tonfall, men försöker vara öppen med att jag är en supporter precis som alla andra härinne. Min röst hörs ju dock inte som din, vilket försvårar naturligtvis. Sen är det roligt att du kallar mig översittare för att sen väva in "fel ute hockeymässigt" osv.... Hmm!
Bra att du meddelar dina känslor iallafall. Hade faktiskt ingen aning. Just "flera år" gjorde mig lite ledsen och orolig. Känner verkligen inte igen att jag skulle stött samman med dig särskilt ofta faktiskt.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 23/24
Som utomstående har ni båda poänger om varandra.Manijock skrev: ↑2023-11-17 19:23:24Okej. Det hockeymässiga. Det är naturligtvis så, i typ 99,9% av fallen, att utan att skriva ut "TROR JAG", så är det underförstått att man inte har en handskriven lapp från tränarna om varför spelare plockas bort. Du var till exempel inte nådig mot Fagervall när han matchade till nackdel för dina"favoriter". Eller Nyman! Det var direkta; "det är uppenbart att vår ledning saknar kompetens när man gör så här".... Var är skillnaden i ditt sätt att vara menar du? Förstår du inte att det återigen handlar om att du blir upprörd för att det inte ligger i linje med dina åsikter? Exakt som jag blir.SirDIFalot skrev: ↑2023-11-17 18:58:21Du medger alltså att du hittat på två anledningar till varför Olle Liss är petad från PP1 som du i sin tur väljer att sedan håna DIFs sportsliga ledning för, trots att du vet om att du själv hittat på det? Det är givetvis helt okej att spekulera fritt i varför en spelare inte används i en särskild spelform, men då får du ju vara tydlig med att det är ju spekulation, inte en etablerad sanning. Varför väljer du konstant att ha den här stilen på forumet? Du har hållit på såhär i 10 år.Manijock skrev: ↑2023-11-17 18:18:02 Nejeeeeee det skulle aaaaaaldrig Robin göraHär har vi en person som ENKOM bygger alla sina uttalanden på vattentät expertis..... Aldrig spekulering nerlusad av sina egna medsläpade åsikter och teorier....
Sen de personliga attackerna då. Brukar inte lägga mig här och kasta paj det tänker jag inte göra heller. Det är uppenbart att du är uppenbart sårad, och det är naturligtvis inte särskilt tillfredsställande. Sarkasm är en jargong som uppenbart inte landar i god mun hos alla personligheter. Där borde jag kanske ha läst in bättre i dina drag.
Sen märker jag att du skaffar dig sällskap. Elak mot folk?Skrämt i väg seriösa skribenter? Jag är absolut inte Guds bästa barn men någon mobbare det är jag inte och har aldrig varit. Har du på riktigt upplevt dig mobbad av mig? Herregud förlåt, det är ju fruktansvärt om du upplever mig så personligt. Långt ifrån avsiktligt. Då har du en uppriktig näve utsträckt som ursäkt.
Vad gäller översittartonen så är det ju precis det som jag tror många upplever hos dig själv.... Missförstånd? Kanske. Kanske inte! Handlar om tonfall, men försöker vara öppen med att jag är en supporter precis som alla andra härinne. Min röst hörs ju dock inte som din, vilket försvårar naturligtvis. Sen är det roligt att du kallar mig översittare för att sen väva in "fel ute hockeymässigt" osv.... Hmm!
Bra att du meddelar dina känslor iallafall. Hade faktiskt ingen aning. Just "flera år" gjorde mig lite ledsen och orolig. Känner verkligen inte igen att jag skulle stött samman med dig särskilt ofta faktiskt.
Jocken är ett latent vanvett, av det enkla faktum att han är inne på konto två efter sitt totala psykbryt efter degraderingen för tio är sedan. (No hate Jag är nästan samma skrot och korn men får för mig att jag lyckats balansera linjen)
SirDIF är forumets största mustaschsnurrare. Översittare ska du nog inte slänga dig med.. Av er två är du nämligen översittaren och snarare du som "skrämt bort" andra med din kalkylerande dryghet. Väldigt kalkylerande att också dra offerkoftan när det passar, så vinner du diskussionen på så sätt och du förblir herre på täppan i ditt eget huvud. Obehagligt.
Jocken är snarare en vältalig raljant skribent med anger issues. Med gott hjärta ändå, får jag för mig.
Sorry SirD men ditt inlägg känns som en självreflektion?
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2023-11-17 20:31:09, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Säsongen 23/24
Kan också ge mig in i det här efter ett par glas vin.DIF_Soldier skrev: ↑2023-11-17 20:18:58Som utomstående har ni båda poänger om varandra.Manijock skrev: ↑2023-11-17 19:23:24Okej. Det hockeymässiga. Det är naturligtvis så, i typ 99,9% av fallen, att utan att skriva ut "TROR JAG", så är det underförstått att man inte har en handskriven lapp från tränarna om varför spelare plockas bort. Du var till exempel inte nådig mot Fagervall när han matchade till nackdel för dina"favoriter". Eller Nyman! Det var direkta; "det är uppenbart att vår ledning saknar kompetens när man gör så här".... Var är skillnaden i ditt sätt att vara menar du? Förstår du inte att det återigen handlar om att du blir upprörd för att det inte ligger i linje med dina åsikter? Exakt som jag blir.SirDIFalot skrev: ↑2023-11-17 18:58:21Du medger alltså att du hittat på två anledningar till varför Olle Liss är petad från PP1 som du i sin tur väljer att sedan håna DIFs sportsliga ledning för, trots att du vet om att du själv hittat på det? Det är givetvis helt okej att spekulera fritt i varför en spelare inte används i en särskild spelform, men då får du ju vara tydlig med att det är ju spekulation, inte en etablerad sanning. Varför väljer du konstant att ha den här stilen på forumet? Du har hållit på såhär i 10 år.Manijock skrev: ↑2023-11-17 18:18:02 Nejeeeeee det skulle aaaaaaldrig Robin göraHär har vi en person som ENKOM bygger alla sina uttalanden på vattentät expertis..... Aldrig spekulering nerlusad av sina egna medsläpade åsikter och teorier....
Jocken är ett latent vanvett, av det enkla faktum att han är inne på konto två efter sitt totala psykbryt efter degraderingen för tio är sedan. (No hate Jag är nästan samma skrot och korn men får för mig att jag lyckats balansera linjen)
SirDIF är forumets största mustaschsnurrare. Översittare ska du nog inte slänga dig med.. Av er två är du nämligen översittaren. Jocken är snarare en vältalig raljant skribent med anger issues
Kortfattat: varför ens gå i klinch? Låt folk skriva det dom vill, sen kan man tycka olika och argumentera, dock blir det övertramp när man går till…(nåja) personangrepp.
När jag läser andra lags forum så är jag faktiskt stolt över tonen här. Lite finare, lite bättre. Eller? Kiss and make up.
Säsongen 23/24
Det här är jag det första att skriva under på. Jag tappade förståndet där någonstans 2007 eller så och det eskalerade runt första degraderingen. Nu skulle jag ändå vilja hävda att jag(Som sirDIF säger) är mera raljant och bitter än arg nuförtiden. Jag lärde mig någonting helt klart efter första kontot och min paus härinne. Orkar inte bli vanvettigt arg särskilt ofta längre! Åldern tar ut sin rätt.DIF_Soldier skrev: ↑2023-11-17 20:18:58Som utomstående har ni båda poänger om varandra.Manijock skrev: ↑2023-11-17 19:23:24Okej. Det hockeymässiga. Det är naturligtvis så, i typ 99,9% av fallen, att utan att skriva ut "TROR JAG", så är det underförstått att man inte har en handskriven lapp från tränarna om varför spelare plockas bort. Du var till exempel inte nådig mot Fagervall när han matchade till nackdel för dina"favoriter". Eller Nyman! Det var direkta; "det är uppenbart att vår ledning saknar kompetens när man gör så här".... Var är skillnaden i ditt sätt att vara menar du? Förstår du inte att det återigen handlar om att du blir upprörd för att det inte ligger i linje med dina åsikter? Exakt som jag blir.SirDIFalot skrev: ↑2023-11-17 18:58:21Du medger alltså att du hittat på två anledningar till varför Olle Liss är petad från PP1 som du i sin tur väljer att sedan håna DIFs sportsliga ledning för, trots att du vet om att du själv hittat på det? Det är givetvis helt okej att spekulera fritt i varför en spelare inte används i en särskild spelform, men då får du ju vara tydlig med att det är ju spekulation, inte en etablerad sanning. Varför väljer du konstant att ha den här stilen på forumet? Du har hållit på såhär i 10 år.Manijock skrev: ↑2023-11-17 18:18:02 Nejeeeeee det skulle aaaaaaldrig Robin göraHär har vi en person som ENKOM bygger alla sina uttalanden på vattentät expertis..... Aldrig spekulering nerlusad av sina egna medsläpade åsikter och teorier....
SirDIF är forumets största mustaschsnurrare. Översittare ska du nog inte slänga dig med.. Av er två är du nämligen översittaren. Jocken är snarare en vältalig raljant skribent med anger issues
Ska tilläggas att jag oftast är helt annorlunda när jag följer fotbollen. Där klassas jag som nästan naivt lugn konstigt nog. Det är hockeyn som tar fram det andra

Men ska försöka lägga ner sarkasmen när Robin är i krokarna. Men är oerhört skeptisk till att samma sjävrannsakan och självinsikt sker på andra sidan dock.. Jag tycker det finns charm med olikheter. Sen jaa, så väcks retstickan när ens åsikter(sanningar) plötsligt ska accepteras av forumets något självupphöjda domstol...
Säsongen 23/24
Sprang på en spelare under NHL-matchen i helgen.
Tydligen hade många äldre spelare tappat förtroende för Garpen tidigt under säsongen. Bara Krüger höll emot, men när till slut även Krüger tappade det fanns inget alternativ.
Tydligen ska stämningen i gruppen blivit mycket bättre nu. Holmqvist har fått alla att dra år samma håll. Man ska våga spela ut och fokus är på att alla ska hjälpas åt.
Kort sagt så var det tvunget att göra sig av med Garpen. Fanns ingen glädje eller förtroende kvar.
Tydligen hade många äldre spelare tappat förtroende för Garpen tidigt under säsongen. Bara Krüger höll emot, men när till slut även Krüger tappade det fanns inget alternativ.
Tydligen ska stämningen i gruppen blivit mycket bättre nu. Holmqvist har fått alla att dra år samma håll. Man ska våga spela ut och fokus är på att alla ska hjälpas åt.
Kort sagt så var det tvunget att göra sig av med Garpen. Fanns ingen glädje eller förtroende kvar.
Säsongen 23/24
Det syns ju verkligen. Vi är helt spetslösa nu med alla skadorna, men hela grundinställningen är ju en total motsats till under Garpen. Det är som att luften är totalt rensad runt truppen. Vi är inget topplag, men nu hänger vi åtminstone ihop som lag. Aldrig varit med om en sån här uppenbar förändring av en sparkad tränare tidigare. Inte ens ifjol!Cyber skrev: ↑2023-11-19 18:20:37 Sprang på en spelare under NHL-matchen i helgen.
-
Säsongen 23/24
Återstår att se hur länge "dom äldre" ställer upp på det, samt är positiva!?Manijock skrev: ↑2023-11-19 18:55:48Det syns ju verkligen. Vi är helt spetslösa nu med alla skadorna, men hela grundinställningen är ju en total motsats till under Garpen. Det är som att luften är totalt rensad runt truppen. Vi är inget topplag, men nu hänger vi åtminstone ihop som lag. Aldrig varit med om en sån här uppenbar förändring av en sparkad tränare tidigare. Inte ens ifjol!Cyber skrev: ↑2023-11-19 18:20:37 Sprang på en spelare under NHL-matchen i helgen.
I podden Rinkside var dom inne på det. Honken har ju vari ass tidigare. Lättare att vara omtyckt.
Men nu ska han "bänka folk " och ta/ge speltid!
Säsongen 23/24
Bara hoppas att han är lite mera rättvis än Garpen i fördelningen så ska det nog gå bra.Osten östlund skrev: ↑2023-11-19 19:07:30Återstår att se hur länge "dom äldre" ställer upp på det, samt är positiva!?Manijock skrev: ↑2023-11-19 18:55:48Det syns ju verkligen. Vi är helt spetslösa nu med alla skadorna, men hela grundinställningen är ju en total motsats till under Garpen. Det är som att luften är totalt rensad runt truppen. Vi är inget topplag, men nu hänger vi åtminstone ihop som lag. Aldrig varit med om en sån här uppenbar förändring av en sparkad tränare tidigare. Inte ens ifjol!Cyber skrev: ↑2023-11-19 18:20:37 Sprang på en spelare under NHL-matchen i helgen.
I podden Rinkside var dom inne på det. Honken har ju vari ass tidigare. Lättare att vara omtyckt.
Säsongen 23/24
Ja, det är verkligen inte bra att fördela istiden orättvist. Det blir snabbt dålig stämning om uppenbart sämre spelare får speltid, medans bättre får sitta på sidan. Spelarna är såklart inte dumma, utan genomskådar sådant.Manijock skrev: ↑2023-11-19 20:07:34Bara hoppas att han är lite mera rättvis än Garpen i fördelningen så ska det nog gå bra.Osten östlund skrev: ↑2023-11-19 19:07:30Återstår att se hur länge "dom äldre" ställer upp på det, samt är positiva!?Manijock skrev: ↑2023-11-19 18:55:48Det syns ju verkligen. Vi är helt spetslösa nu med alla skadorna, men hela grundinställningen är ju en total motsats till under Garpen. Det är som att luften är totalt rensad runt truppen. Vi är inget topplag, men nu hänger vi åtminstone ihop som lag. Aldrig varit med om en sån här uppenbar förändring av en sparkad tränare tidigare. Inte ens ifjol!Cyber skrev: ↑2023-11-19 18:20:37 Sprang på en spelare under NHL-matchen i helgen.
Lätt för sådana som Liss och Gradin att göra mål när man har minst speltid i laget...