Säsongen 16/17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
South_Exil

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av South_Exil »

minalman skrev:Hade Ryno spelat för oss (vilket aldrig får hända) hade det varit alldeles för hårt dömt.
(Igen) ;-)
gaspo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av gaspo »

Tråkigt att Ragge hjälpte Gnaget igår. Ta ut målvakten i det läget??? Ja,ja skitsamma. Kriga ikväll DIF kommer bli oerhört tufft!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

gaspo skrev:Tråkigt att Ragge hjälpte Gnaget igår. Ta ut målvakten i det läget??? Ja,ja skitsamma. Kriga ikväll DIF kommer bli oerhört tufft!
Aik hade gått vidare iallafall även om det inte hade blivit mål i slutet.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

När har Växjö sin första bortamatch i kvartsfinalserien?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

android skrev:När har Växjö sin första bortamatch i kvartsfinalserien?
Söndag 16:00.
Avskaffa tre mot tre.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Mattias_87 skrev:
gaspo skrev:Tråkigt att Ragge hjälpte Gnaget igår. Ta ut målvakten i det läget??? Ja,ja skitsamma. Kriga ikväll DIF kommer bli oerhört tufft!
På inbördes möten då eller? För målskillnaden hade blivit samma!
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

gaspo skrev:
Mattias_87 skrev:
Fler mål gjorda.
Avskaffa tre mot tre.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Mattias_87 skrev:
gaspo skrev:
Mattias_87 skrev:
Fler mål gjorda.
Jo jag såg det precis. Jäkla skit! 19 kontra 17
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

emilin skrev:Huvudtacklingar ett problem ja eller nej, i den frågan så finns det så mycket mer, mottagarens ansvar vad har mottagaren för skyldigheter i en tackling, vad har utövaren för ansvar.
Allt bottnar i utbildning, ska försöka kortfattat leverera mina tankar kring detta och jag kommer inte lägga skulden på förövaren utan jag kommer lägga hela skulden på Svenska hockey förbundet.
För många år sedan mins ej årtalet så togs det ett stort beslut i Svensk hockey som jag tror har påverkat alldeles för stort i en negativ bemärkelse.
Efter att man råkade ut för en några negativa utgångar i och med tacklingar i lägre divisioner bland vuxna spelare, så tog man beslutet att ta bort tacklingar i ungdomshockeyn.
Jag tillsammans med i stort sätt hela Sveriges ungdomstränare ropade högt att detta är helt fel, vi skickade även in en motion där vi levererade våra tankar varför detta skulle vara ett misstag.
Som tränare så utbildade vi våra spelare i tacklingsteknik ta emot och leverera, detta började vi med i en väldigt tidig ålder då risk för skador var minimalt men de lärde sig sakta men säkert att se upp och leverera. Ju äldre de blev så ökade trycket i tacklingarna men även kunskapen om hur man tar emot dessa.
De spelare vi idag ser på isen är helt uppfostrade i denna tacklingsfria uppväxt, där man inte har fått grunderna i hur man tar emot en tackling och förövaren inte har lärt sig att respektera följderna av sitt handlande där brist på kunskap gör att man inte levererar tacklingen på rätt sätt.
Sen kommer det naturligtvis finnas idioter oavsett utbildning som är ute efter att skada.

Som det är nu så ligger min oro att man sakta men säkert kommer ta död på den i mina ögon underbara ingrediens som gör hockey till hockey.
En tacklings uppgift (egen tanke) stoppa motståndare, vända ett momentum, sätta sig i respekt, trötta ut motståndaren, väcka medspelare(publik) finns säker många mer sköna uppgifter en tackling har.
Tror att vi tyvärr kommer att behöva leva med detta och sakta men säkert ta död på den underbara ingrediens tackling i Svensk hockey, om man inte från Svenska hockey förbundet tar ett nytt stort beslut att införa tacklingar på ungdomshockeyn.
Har i år tränat u10 där tacklingar ej är tillåtna.
Nästa år införs tacklingar. Ser inte att problemet är att de inte lär sig tacklas i U10.
De är så unga och har nog problem med skridskotekniken, passningar, mottagningar m.m.
Är nog så tidigt att börja när de är 11 år.
Att sedan öva på att ta emot och utdela tacklingar är ju väldigt viktigt när de blir äldre.

Att flytta ned tacklingarna till u10 tror jag inte löser någonting.

Jag tror orsaken till de ökande (?, diskuteras mycket mer också) antalet skador är att tempot i hockeyn har gått upp dramatiskt senaste 10 åren.
Färre fasthållningar tillåts och fler lag som förordar skridskoåkning framåt före styrspel har gjort att allt går snabbare.
Spelarna blir allt bättre tränade vilket också ökat tempot.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Sommarlunk välkommen! Sida efter sida med silly-snack. Match på Tele2 varannan vecka. Bengaler. Derbyångest...

Ny säsongstråd!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Tråkigt att säsongen är över men jag är ändå nöjd efter hur säsongen blev för det såg väldigt tungt ut ett tag. Bergfors har varit en klockren värvning. Helt klart den bästa spelaren i DIF sen han kom och DIF:s bästa spelare i de tre slutspelsmatcherna. Anderson som ska va våran ledande forward lyckades inte alls i slutspelet men annars under säsongen har han varit väldigt viktig och har varit bra.
Reideborn spelade upp sig en del på slutet av säsongen men sjönk igen under slutspelet. Så frågan är om han ska få fortsatt förtroende nästa år och då menar jag inte som första målvakt utan andra. Det blir intressant nu och se vad som händer. Hoppas bara att man kan behålla lite fler stomme spelare i år jämfört med förra.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
gaspo

Inlägg av gaspo »

Fan vad jag gillar Luleå hockeys tränare! Blir så äcklad av att fbk vinner på felaktiga domslut. Blir även så jävla äcklad av kvällspressen som skriver att fbk var det bättre laget. I helvete att dom va. DIF var det bättre laget o förtjänade vinst! Nyström,Wennerholm etc far åt ********

Inlägg av #10 »

gaspo skrev:Fan vad jag gillar Luleå hockeys tränare! Blir så äcklad av att fbk vinner på felaktiga domslut. Blir även så jävla äcklad av kvällspressen som skriver att fbk var det bättre laget. I helvete att dom va. DIF var det bättre laget o förtjänade vinst! Nyström,Wennerholm etc far åt ********
Nix, vi spelade bättre men dom har bättre spets.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

minalman skrev:Sommarlunk välkommen! Sida efter sida med silly-snack. Match på Tele2 varannan vecka. Bengaler. Derbyångest...

Ny säsongstråd!
Glömde nämna F1. Varv efter varv efter varv...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Usch sådan dag o vakna upp till. Blytungt.. Kändes som detta skulle bli vårat slutspel med puckar som studsar rätt, äntligen. Men det är nån jävla magi kring DIF att vi ska utsättas för prövningar o inte få uppleva den känslomässiga glädjen att äntligen finna rätt spår för framgång. Vet inte om jag är dålig förlorare men nånting måste till för att väcka glädjen kring SHL och få tillbaka tjoandet o tjimandet på läktaren. Förstår att det inte kan se ut som i måndags varje match men ändå ta tillbaka den genuina klackkulturen. Fortsätter vi med ett mediokert lag och är nöjda med att slåss om plats 12 - 10 så väljer folk att glo hemma med Cmore abbonemang. Nu behövs en satsning för framtidshopp o kvartsfinal. Samla alla jäkla sponsorer tillsammans med ledningen för jätnkaminerna o ta fram ett koncept som gör DIF attraktivt både i Sverige o utomlands. Att genomlida ytterligare en säsong med kniven på strupen tar död på intresset o säsongskorten lär inte gå åt som smör. Känns tråkigt då DIF verkligen har förutsättnongar att utmana de bästa om rätt personer tar tag i bollen o visar vägen. Har väntat o väntat men vi står ff o stampar på samma fläck :cry:
Senast redigerad av Doyle den 2017-03-16 08:14:15, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar