Kvalserien 2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Kvalserien 2014

Inlägg av ciirree »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Det som bara blir mer och mer absurt är att de spelade de sena matcherna trots det som hänt?

Hur fel är inte det? Kan förstå att idrotten ska övervinna och inga mörka krafter ska segra och allt det där. Men i detta läge måste man stanna upp och bara låta alla bearbeta sina tankar.

Klumpen i magen finns kvar.
Det fina som endå avslutade omgången var att Malmö snabbt fick upp banderollen "Vila i Frid" till matchen och tillägnade segern till den avlidne!
Användarvisningsbild
18DIF91
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av 18DIF91 »

Tisdagens match borde spelas, om inte annat för att kunna hedra supportern som gick bort.

Dock hoppas jag att vi slipper alla "hora" och "hata" ramsor som dragits till och från, under denna match (Och gärna i fortsättningen med för den delen...)

Vi har ganska många Djurgårdssånger och ramsor som inte har dessa orden i sig alls, så får hoppas på en bred repertoar då jag knappast anser att någon ramsa som använder dessa orden på något sätt hedrar den bortgångne.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Re: Sv: Kvalserien 2014

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

ciirree skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Det som bara blir mer och mer absurt är att de spelade de sena matcherna trots det som hänt?

Hur fel är inte det? Kan förstå att idrotten ska övervinna och inga mörka krafter ska segra och allt det där. Men i detta läge måste man stanna upp och bara låta alla bearbeta sina tankar.

Klumpen i magen finns kvar.
Det fina som endå avslutade omgången var att Malmö snabbt fick upp banderollen "Vila i Frid" till matchen och tillägnade segern till den avlidne!
Ja, det var bra.

Sedan skrev jag mitt inlägg igår med en obegriplig känsla i kroppen. Jag ska inte säga att mitt sätt att tänka då var det rätta. Finns personer som kan hantera sådana här situationer på ett otroligt bra sätt. Personer som vet vad som är bäst även i långa loppet.

Idag är jag mer inne på att de här idioterna som förstört en människas liv och även hans närmaste INTE ska få förstöra mer än de redan gjort.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Det kommer förmodligen kännas annorlunda om ett halvår men just nu känns det totalt oviktigt hur den här kvalserien slutar. All entusiasm kring kvalserien är bortblåst. Det kommer inte att vara med spänning och förväntan jag beger mig till hovet imorgon. Varför gå överhuvud taget? Tja, parollen "alltid, oavsett" rymmer kanske något mer än det vi är vana vid eller tycker då det vanligtvis skanderas.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

mforce skrev:Det kommer förmodligen kännas annorlunda om ett halvår men just nu känns det totalt oviktigt hur den här kvalserien slutar. All entusiasm kring kvalserien är bortblåst. Det kommer inte att vara med spänning och förväntan jag beger mig till hovet imorgon. Varför gå överhuvud taget? Tja, parollen "alltid, oavsett" rymmer kanske något mer än det vi är vana vid eller tycker då det vanligtvis skanderas.
Precis min tanke. Dock. Vad hade han velat? Det är i sorg och motgång man reser sig, knyter nävarna och låter rättvisan och kärleken segra. Tror inte han där uppe i himlen vill att DIF Hockey som han är ständig medlem i lägger sig ned och skiter i sporten de älskar för att de just nu känns helt meningslöst, vilket det är. Men det handlar om hans älskade förenings framtid. Om spelarna på isen och vi på läktarna knyter våra nävar och hedrar resterande delen av kvalserien enbart till honom genom att vinna allt och gå upp, lägger ned hatramsor och allt annat allmänt hat utan bara fokuserar på all kärlek vi har till föreningen och sporten samt till honom så tror jag vi alla får det bästa utfallet.

Oavsett vad måste vi alla få sörja på vårat eget sätt nu.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Div1Norra

Inlägg av Div1Norra »

Jag har sen JK-dagen gått och varit tacksam för det fortfarande går att uppbåda denna enorma positiva kraft och engagemang i supporterleden - trots den sportsliga misär som vi har gått igenom. Förra veckan, i och med kvalserien, har vi tillsammans verkligen visat vad positiv supporterkultur är för något. Tack alla som varit med på HA-resan så här långt!

Efter vansinnesdåden igår (det var ju tyvärr flera händelser under helgen i Helsingborg) har vi alla blivit varse vad de negativa krafterna kan åstadkomma. Alla positiva känslor försvann som i ett trollslag och innan jag ser en förändring kommer jag själv välja bort många matcher framöver på grund av detta.

Men när jag fick skriva av mig i en annan tråd, läst och tänkt lite mer börjar jag känna att nu jävlar knyter vi näven och visar vad vi i Djurgården står för. Det är omöjligt för oss att veta vad Stefan hade velat, men i morgon kommer jag gå till Hovet och stå upp för den positiva supporterkulturen och Stefans familj. I morgon skulle jag önska ett stort gungande folkhav som riktar all sin energi åt att hedra Stefan och stötta hans familj.

I morgon vill jag se en enad Djurgårdsfamilj som utstrålar kärlek och respekt. Det skulle hjälpa mig i denna tunga stund.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Div1Norra skrev:Jag har sen JK-dagen gått och varit tacksam för det fortfarande går att uppbåda denna enorma positiva kraft och engagemang i supporterleden - trots den sportsliga misär som vi har gått igenom. Förra veckan, i och med kvalserien, har vi tillsammans verkligen visat vad positiv supporterkultur är för något. Tack alla som varit med på HA-resan så här långt!

Efter vansinnesdåden igår (det var ju tyvärr flera händelser under helgen i Helsingborg) har vi alla blivit varse vad de negativa krafterna kan åstadkomma. Alla positiva känslor försvann som i ett trollslag och innan jag ser en förändring kommer jag själv välja bort många matcher framöver på grund av detta.

Men när jag fick skriva av mig i en annan tråd, läst och tänkt lite mer börjar jag känna att nu jävlar knyter vi näven och visar vad vi i Djurgården står för. Det är omöjligt för oss att veta vad Stefan hade velat, men i morgon kommer jag gå till Hovet och stå upp för den positiva supporterkulturen och Stefans familj. I morgon skulle jag önska ett stort gungande folkhav som riktar all sin energi åt att hedra Stefan och stötta hans familj.

I morgon vill jag se en enad Djurgårdsfamilj som utstrålar kärlek och respekt. Det skulle hjälpa mig i denna tunga stund.
Bra skrivet.

Jag känner mer och mer att det vore det enda rätta för mig också.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Jag förväntar mig att vi hyllar/hedrar "Myggan" i morgon som är ständig medlem i DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Inga lätta val att göra, men jag tycker nog som flertalet andra här att Örebromatchen ska spelas ändå.
Däremot skulle aldrig kvällsmatcherna startats igår, det var ett direkt felbeslut.

Aik med förra årets Turina-tragedi valde ju att inte glömma, men blicka framåt och fortsätta spela matcher och i dessa hedra Ivans minne.

Utmärkt tillfälle imorgon för DIF att visa upp sig från sin bästa sida och hedra Stefan, en hel kväll utan hatramsor
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Om det var helt tyst de första fem minuterna på matchen och sedan ett fantastiskt och oöverträffbart stöd för Djurgården och allt det positiva vi står för resten av matchen så är jag säker på att vi gör ett mycket uppskattat hedrande av vår kamrat.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
dif_uk

Inlägg av dif_uk »

För mig har sport aldrig handlat om hat. Visst man kan ogilla ett lag eller flera, men alla dessa hat ramsor osv. börjar ju gå över styr.

Nu var det ett tag sen jag var i Sverige, men sist jag var på hockey, mot Almtuna eller vilka det nu var, stod klacken och sjöng om sitt hat mot Aik... hur peppar det vårt lag på isen? Hur peppar hat-ramsor spelarna? Varken jag eller lill-grabben förstod varför.

Jag tycker så många som möjligt ska komma till Hovet och visa sitt stöd för Stefan och hans familj med att ge allt i sångerna som handlar om Djurgårn och Djurgårdsfamiljen och sluta med hat-sångerna.

Tycker jag i alla fall.
Djurgårdens IF finns även i Newcastle
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

dif_uk skrev:För mig har sport aldrig handlat om hat. Visst man kan ogilla ett lag eller flera, men alla dessa hat ramsor osv. börjar ju gå över styr.

Nu var det ett tag sen jag var i Sverige, men sist jag var på hockey, mot Almtuna eller vilka det nu var, stod klacken och sjöng om sitt hat mot Aik... hur peppar det vårt lag på isen? Hur peppar hat-ramsor spelarna? Varken jag eller lill-grabben förstod varför.

Jag tycker så många som möjligt ska komma till Hovet och visa sitt stöd för Stefan och hans familj med att ge allt i sångerna som handlar om Djurgårn och Djurgårdsfamiljen och sluta med hat-sångerna.

Tycker jag i alla fall.
Jag tycker personligen att rivalitet och hets kan förgylla.

Däremot tycker jag det är tragiskt att människor (uppenbarligen) inte kan begränsa sig, och faktiskt tar det från ett ord i en ramsa till handling.

Idag och igår handlar det dock inte om annat än tragedi och sorg. Lagtillhörighet med tillhörande hets och hat försvinner liksom. Det är ändå fint.

Tragiskt bara att vi ska behöva nå absoluta botten innan vi visar hur fint det kan vara.

Hoppas på ett fint hedrande för denne supporter och att vi gemensamt kan ta tre poäng imorgon. Jag har dock inga högre förväntningar på det sistnämnda.
25/4-2025
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

förevigtdjurgården skrev:
dif_uk skrev:För mig har sport aldrig handlat om hat. Visst man kan ogilla ett lag eller flera, men alla dessa hat ramsor osv. börjar ju gå över styr.

Tycker jag i alla fall.

Däremot tycker jag det är tragiskt att människor (uppenbarligen) inte kan begränsa sig, och faktiskt tar det från ett ord i en ramsa till handling.

Idag och igår handlar det dock inte om annat än tragedi och sorg. Lagtillhörighet med tillhörande hets och hat försvinner liksom. Det är ändå fint.

Tragiskt bara att vi ska behöva nå absoluta botten innan vi visar hur fint det kan vara.

Hoppas på ett fint hedrande för denne supporter och att vi gemensamt kan ta tre poäng imorgon. Jag har dock inga högre förväntningar på det sistnämnda.
Det gör det verkligen. Men vissa klarar uppenbarligen inte av att hantera det. Det är något vi måste ta upp i vår självrannsakan.
Expert.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

SirDIFalot skrev:
förevigtdjurgården skrev:

Tycker jag i alla fall.

Det gör det verkligen. Men vissa klarar uppenbarligen inte av att hantera det. Det är något vi måste ta upp i vår självrannsakan.
Precis. Frågan är dock huruvida dessa människor hade varit mindre "farliga" utanför dessa sammanhang. Det betvivlar jag.
25/4-2025
ciirree

Inlägg av ciirree »

Mitt tips hur KS slutar:

Om vi lyckas ta 3p mot Örebro och övertidsvinst i Malmö:
http://www.speculator.se/spec&id=166

Jag gick igenom denna spekulationgenerator 4-5 gånger och det finns en mängd olika scenarior som man inte vill ska hända.
Även fast vi ligger tvåa så känns det endå som att vi måste ha en grym medvind för att detta ska gå igenom. Jag tror vi klarar det, jag hoppas det!
Skriv svar