DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Heaty
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Heaty »

Som sagt, om AIK har kallats för medgångare men inte SAIK så vette jag faaan vad. Skellefteå har varit näst sämst i serien gällande publik, enbart SSK var sämre. Hur man kan kalla detta en trofast publik är ett mysterium.
Only in AB.
degen

Inlägg av degen »

http://www.tv4play.se/sport/hockeyklipp ... id=1459458

Lite intressant nu så här på kvällskvisten!

Eller, vi ska festa hela natten lång och ...
Djurgården
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Heaty skrev:Som sagt, om AIK har kallats för medgångare men inte SAIK så vette jag faaan vad. Skellefteå har varit näst sämst i serien gällande publik, enbart SSK var sämre. Hur man kan kalla detta en trofast publik är ett mysterium.
Only in AB.
Fast om man bortser från derbyna så hade aik sämre publiksnitt än alla utom just SSK.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2754605.ab

Fullt krig har brutit ut mellan kvartsfinallagen Luleå och Djurgården.

Luleå anmäler både Jimmie Ölvestad och Marcus Nilson till disciplinnämnden för tacklingen mot Sebastian Enterfeldt – ett direkt svar för anmälan mot Cam Abbott.
Avskaffa tre mot tre.
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

Pajkastning på hög nivå :?
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Ok, då är det bara för DIF att titta igenom alla matcher och hitta anledningar till att anmäla spelare. Fröken Abbott gjorde en regelvidrig grej och nu greppar de efter halmstrån.
gurra

Inlägg av gurra »

Mattias_87 skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2754605.ab

Luleå anmäler både Jimmie Ölvestad och Marcus Nilson till disciplinnämnden för tacklingen mot Sebastian Enterfeldt – ett direkt svar för anmälan mot Cam Abbott.
haha men han sa ju

"Funderar ni på att försöka få någon djurgårdsspelare anmäld?

– Nej, vi håller inte på med sånt skit. Vi tycker att matcherna ska avgöras på isen, men det verkar inte Djurgården tycka"

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a ... 2753309.ab

Någon måste gå o köpa ett pack pampers och näsdukar åt killarna i norr. Nu börjar de gråta på riktigt!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

gurra skrev:

haha men han sa ju

– Nej, vi håller inte på med sånt skit. Vi tycker att matcherna ska avgöras på isen, men det verkar inte Djurgården tycka"

Någon måste gå o köpa ett pack pampers och näsdukar åt killarna i norr. Nu börjar de gråta på riktigt!
Om, om detta jävla skoteråkande skitgäng går vidare till semi gråter hela hockeyvärlden. De bär sig så jävla dumt åt attd et är sorgligt. Det var väl för i helvete inte DIF som anmälde Goldie Locks Abbott för den spark han måttade mot Zibbe, det var väl förbundet eller liknande?! Nu går de ut och anmäler TVÅ av våra spelare för sånt som de tycker varit fel. Jävla skogstroll - hata lulee.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
andregus

Inlägg av andregus »

Fy fan vad löjligt, det var ju inte ens DIF som anmälde Abbot utan det gjorde tävlingschefen. Visst sa Järlan att han borde få en lång avstängning i media men det är väl inte första gången en tränare eller sportchef uttalar sig på det viset och knappast sista och det är en jävla skillnad mot att anmäla på egen hand. Sen ser jag å andra sidan inget problem med att lagen anmäler varandra. De har full rätt att göra det och istället för att sitta och vänta på att någon annan ska ta tag i saken så kan de väl göra det själva. Men när det sker på det här sättet blir det ju bara fånigt.

Abbot ska självklart ha en avstängning eftersom att en spark är något helt sjukt som verkligen inte ska förekomma i hockey. Ölvestads tackling är ful men det är ändå en tackling så det är bra mycket lindrigare men det skulle inte förvåna mig om han blir avstängd men det känns inte som att han borde bli det. En 10a hade jag kunnat köpa men att komma i efterhand med en sån sak borde inte leda någon vart. Nilsson situation vet jag inte ens vad det var men det ska väl inte kunna bli något av det?
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Magnutz skrev:
gurra skrev:

haha men han sa ju

Om, om detta jävla skoteråkande skitgäng går vidare till semi gråter hela hockeyvärlden. De bär sig så jävla dumt åt attd et är sorgligt. Det var väl för i helvete inte DIF som anmälde Goldie Locks Abbott för den spark han måttade mot Zibbe, det var väl förbundet eller liknande?! Nu går de ut och anmäler TVÅ av våra spelare för sånt som de tycker varit fel. Jävla skogstroll - hata lulee.
Håller med! Så pinsamt att man nästan börjar gråta. Istället för att acceptera att deras spelare bettet sig horribelt genom att ATTACKERA och SPARKA en av våra spelare bara för att vi tog ledningen så börjar de leta efter möjligheter att dra med oss ner i fallet.

Pinsamt Luleå - Vi trodde ni ville avgöra detta på isen, men istället gör ni allt ni kan med att sparka våra spelare och söka alla möjligheter för att få dem avstängda!
Avgå Jocke.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Buford skrev:Ok, då är det bara för DIF att titta igenom alla matcher och hitta anledningar till att anmäla spelare. Fröken Abbott gjorde en regelvidrig grej och nu greppar de efter halmstrån.
Nej.

Helt seriöst, nu får det vara slut på det här anmälandet och det gäller båda jävla sidor.

Jag blir illa berörd när vuxna människor förnedrar sig själva på det här sättet genom att som några jäkla småbarn som inte vet bättre skvallra för egen profit. Jag vill inte vinna matcher på det här sättet.

Nu säger jag det jävligt tydligt: Anmälandet skall genast upphöra. Skulle det visa sig att DIF som förening ligger bakom Abbots anmälning så blir jag fruktansvärt besviken.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

sensei skrev:
Buford skrev:Ok, då är det bara för DIF att titta igenom alla matcher och hitta anledningar till att anmäla spelare. Fröken Abbott gjorde en regelvidrig grej och nu greppar de efter halmstrån.
Nej.

Helt seriöst, nu får det vara slut på det här anmälandet och det gäller båda jävla sidor.

Jag blir illa berörd när vuxna människor förnedrar sig själva på det här sättet genom att som några jäkla småbarn som inte vet bättre skvallra för egen profit. Jag vill inte vinna matcher på det här sättet.

Nu säger jag det jävligt tydligt: Anmälandet skall genast upphöra. Skulle det visa sig att DIF som förening ligger bakom Abbots anmälning så blir jag fruktansvärt besviken.
Det är inget fel med att anmäla en spelare som avsiktligt försöker skada en motståndare. Det som jag skäms över är att Luleå bara anmäler för att en av deras spelare blev anmäld. Innan var det inget problem.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sensei skrev: Helt seriöst, nu får det vara slut på det här anmälandet och det gäller båda jävla sidor.

Nu säger jag det jävligt tydligt: Anmälandet skall genast upphöra.
Skulle det visa sig att DIF som förening ligger bakom Abbots anmälning så blir jag fruktansvärt besviken.

Jepp,
Men jag har svårt att tro det om DIF, känns som det går emot allt de som DIF Hockey står för.
Säkert nån privatperson som "avreagerat sig".
Att luleå agerar som dom gör är mindre förvånande, dom har alltid varit smutsigt primitiva
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Hahahaha, jag kan fan inte sluta garva. Luleå är det största skämtet i hockeysverige, pinsamma fjun. :lol:

Men det finns absolut ingen anledning till att vara orolig. Cam Abbot kommer att stängas av minst en match medan disciplinnämnden kommer att bestämt säga tack, men nej tack till Luleås patetiska förslag att stänga av Nilson och Ölvestad. Hade disciplinnämnden stängt av Nilson och Ölvestad så hade dom varit tvungna att stänga av två-tre spelare/match framöver, och det säger sig självt att det inte håller i längden.
Dessutom så har ju hockeyligan ändrat i regelverket inför säsongen, det är nu den som blir tacklads ansvar att hålla upp huvudet och se upp för tacklingar. Dom enda fallen som tacklingar mot huvudet bestraffas i efterhand är när tacklingar görs ifrån "the blinde side"-vinkeln.

Men jag tror bara att det här är till vår fördel. Medan våra spelare bara skrattar bort detta och taggar inför morgondagen så vet luleåspelarna att Cam Abbot blir avstängd och att Niinimaa saknas. När dom dessutom lägger fokus på fel saker och grinar ut i media så tappar dom än mer fokus på vad dom ska göra, och det är bara till vår fördel.
HATA LULEÅ!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Salas skrev:Hahahaha, jag kan fan inte sluta garva. Luleå är det största skämtet i hockeysverige, pinsamma fjun. :lol:

Men det finns absolut ingen anledning till att vara orolig. Cam Abbot kommer att stängas av minst en match medan disciplinnämnden kommer att bestämt säga tack, men nej tack till Luleås patetiska förslag att stänga av Nilson och Ölvestad. Hade disciplinnämnden stängt av Nilson och Ölvestad så hade dom varit tvungna att stänga av två-tre spelare/match framöver, och det säger sig självt att det inte håller i längden.
Dessutom så har ju hockeyligan ändrat i regelverket inför säsongen, det är nu den som blir tacklads ansvar att hålla upp huvudet och se upp för tacklingar. Dom enda fallen som tacklingar mot huvudet bestraffas i efterhand är när tacklingar görs ifrån "the blinde side"-vinkeln.

Men jag tror bara att det här är till vår fördel. Medan våra spelare bara skrattar bort detta och taggar inför morgondagen så vet luleåspelarna att Cam Abbot blir avstängd och att Niinimaa saknas. När dom dessutom lägger fokus på fel saker och grinar ut i media så tappar dom än mer fokus på vad dom ska göra, och det är bara till vår fördel.
HATA LULEÅ!
Man skulle trycka ner tränarTomten i deras jävla trumma och pummpla honom en stund. Men du har rätt: Vi skrattar, så mycket att det gör ont i sidorna. Vilka clowner. Seriöst...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar