Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Minns när han var i DIF senast...det var härligt. Specillelt när han avgjorde mot AIK i globen, eller när han slogs med Micke Renberg.
Ingen seger utan offer
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

OM DU LÄSER DETTA, MATS SUNDIN: KOM HEM NU!!!!!!!!
Ingen seger utan offer
Gäst

Inlägg av Gäst »

Drutten skrev:Minns när han var i DIF senast...det var härligt. Specillelt när han avgjorde mot AIK i globen, eller när han slogs med Micke Renberg.

Sudden gjorde 2-2 målet mot råttorna..
slagsmålet mot renberg kommer man ihåg
Leif

Inlägg av Leif »

Jag tycker det är en skandal att sparka Umicevic!!!

Vad fan håller dem på med?? Ledningen borde skämmas att se oss fans i ögonen efter denna spark i skrevet!!

Nu finns en artist kvar i truppen! Kul att se säckens grishockey nästa år igen!
Är ett stort fan av Dragan sedan tiden i Södertälje.. Han är den största talangen som kommit ur föreningen.. Stämmer allt för den killen blir han omöjlig nästa år..
DIF är laget i mitt hjärta så nu jublar jag!!
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Det vore en skandal att behålla Dragan. Det finns större artister för de pengar han kostar.
Bild
mankan

Inlägg av mankan »

Va ett jävla tjat om Dragan! Hade dragan varit lite snabbare på rören och jobbat mer så hade jag också tyckt att han skulle varit kvar men han är bara bra när han har pucken tycker man ska jobba mer för laget än vad han gör!..
Mankan
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Jovisst att man sparkar medelmåttiga eller rentav dåliga spelare, det låter ju positivt. Men såhär har det varit flera säsonger tillbaka nu. Man ersätter dom med likvärdiga eller, om möjligt, ännu sämre spelare.

Se till att scouta ordentligt så vet man vad man får!
rikkard

Inlägg av rikkard »

Det känns bra att de rensar ut i röran, samtidigt som kärntruppen behålls.

Tycker dock att det är väldigt märkligt ifall de inte förlänger med Thörn. Han kostar väl knappt någonting, är ung och har hjärta för klubben. Tycker att han utvecklades under säsongen och spelade bra när han fick ersätta Dragan i första kedjan.
Att Dragan försvinner är jag inte jätteledsen för. Han har potential, men är långt ifrån komplett. han har Linkans sämre egenskaper, utan att vara i närheten av hans spetskompetens.
Det är dock viktigt att han ersätts med en spelare med spelsinne. Tycker att vi har tillräckligt med "kämpa-in-pucken-spelare".

Ifall de behåller Lindman, Eriksson och Ribbenstrand är jag väldigt överaskad och besviken.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag och många andra ville ha storstädning - nu har den börjat.
Se till nu att ersätta med BRA spelare.

Kan bara hålla med föregående talare, Hovet, till fullo.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Precis.... Lovande spelare har vi, bredd har vi, men spets har vi inte, inte tillräckligt iaf, inte så vi kan nå slutspel..... FIXA.....

Ang. Fernholm så tror jag det är lugnt, tror inte Pittsburgh vill ha tillbaka honom, han var inte i bland dom 50 bästa på deras training CAmp + att han inte heller tog plats i AHL.
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Kickar man Thörn så bevisar man att DIF egentligen inte bryr sig om sina egna produkter. Killen förtjänar minst ett år till. Egentligen kan man säga det samma om Löfberg, Ribbenstrand och From-Björk också, men Thörn är väl den som är bäst och dessutom den av dem som har varit i DIF längst.

Sen kan man ju undra om DIF har någon egentlig strategi för sina juniorer. Ytterst få killar går direkt från j20 till A-lag. Har DIF verkligen någon plan för att ta hand om alla sina juniorlandslagsmän? Det kommer liksom upp 5-6 stycken landslagsforwards födda 88 snart, ska de bara slänga bort dem när de inte får plats i j20-laget längre?

Slutligen så är den allt för vanliga vårstädningen av spelarstallet ett direkt resultat av felvärvningar. Det är alltså inte spelarnas fel att de försvinner, utan det är de som ansvarar för scouting och rekrytering som indirekt ger sig själva underkänt. Samma sak varje år...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Ritterwand skrev:Kickar man Thörn så bevisar man att DIF egentligen inte bryr sig om sina egna produkter. Killen förtjänar minst ett år till. Egentligen kan man säga det samma om Löfberg, Ribbenstrand och From-Björk också, men Thörn är väl den som är bäst och dessutom den av dem som har varit i DIF längst.

Sen kan man ju undra om DIF har någon egentlig strategi för sina juniorer. Ytterst få killar går direkt från j20 till A-lag. Har DIF verkligen någon plan för att ta hand om alla sina juniorlandslagsmän? Det kommer liksom upp 5-6 stycken landslagsforwards födda 88 snart, ska de bara slänga bort dem när de inte får plats i j20-laget längre?

Slutligen så är den allt för vanliga vårstädningen av spelarstallet ett direkt resultat av felvärvningar. Det är alltså inte spelarnas fel att de försvinner, utan det är de som ansvarar för scouting och rekrytering som indirekt ger sig själva underkänt. Samma sak varje år...
Hoppas att det blir en ordentlig satsning för nästa säsong då, och inte en massa snack.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Värvar vi inte minst 1 riktig klasspelare inför den kommande säsongen så blir det inget slutspel denna gång heller. Hellst ska det vara en center i typ Johan Davidsson-klass.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

DIF_Soldier skrev:
Hoppas att det blir en ordentlig satsning för nästa säsong då, och inte en massa snack.
Jag hoppas att det som menas med "satsning" innebär en framgångsrik långsiktig strategi, inte en massa kortsiktiga dyra värvningar av legoknektar som ändå inte gör oss bra nog för att konkurera med Färjestad och HV71.

Inför nästa år så kommer de förmodligen byta ut över hälften av backarna IGEN och det samtidigt som man satsar på två målvakter som är 22 och 20 år gamla.. låter det som en bra kombination?
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Kanske en utopi, men ska vi satsa så ska åtminstone satsa på ett lag som kan ta sig till semifinal till nästa säsong.

Först och främst, minst 20 matcher på Hovet!

Satsa på Daniel Larsson, jag tror att han kan bli hur bra som helst, ungefär som Bengans utveckling i år. Jag är inte förvånad om han lirar i Tre Kronor nästa säsong.

Dragan skall ersättas med Hannula.

Ronnie håller inte längre, även om han har ett stort djurgårdshjärta så är det dags att sluta nu. Ronnie och Fredric Ericsson ska bort.

Lindman har stundom varit helkass, tyckte dock att han spelade upp sig på slutet av säsongen. Eftersom Ronnie är sämre tycker jag att han ska bort först.

Man får väl avvakta och se hur det går för Skellefteå i kvalserien, kanske kan Lintner eller P-A Lundström vara något. Skulle även vilja plocka hem Rudslätt från DHL.

Mitt "drömlag" 07/08, knappast optimalt men sett till budget:

Larsson (förstemålvakt) - Ridderwall - (någon meriterad keeper)

O. Eklund
D. Fernholm
T. Johansson
R. Lintner
M. Lindman
J. Marusak
T. Pettersson

M. Ask
D. Axelsson
F. Bremberg
P. Bäcker
N. Danielsson
C. Eklund
A. Engqvist
N. Falk
M. Hannula
P. Hörnqvist
D. Rudslätt
C. Thörn
K. Ottosson
J. Ölvestad

Fyll gärna på med någon bra center och back(ar)!
Skriv svar