DIF Fotboll
DIF Fotboll
Nja, kan vi undvika undre halvan denna säsong så blir det nog en bedrift.
DIF Fotboll
Avgå alla.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
DIF Fotboll
4:a eller 5:a? Oj, du har höga förväntningar på detta laget. Kommer vi topp 10 så är jag imponerad.Djurgårn skrev: ↑2025-04-13 14:46:30 Nu har vi precis bytt tränare och med allt vad det innebär och det brukar ta tid för sånt att ge resultat. Dessutom sitter vi kvar med i stort sett samma gamla lag som förra året, så det här laget är som bäst kanske 4:a eller 5:a i Allsvenskan. Ungefär där vi slutade förra året. Brajen är ett klart starkare lag rakt igenom. Vilket också smärtsamt tydligt syns i detta derby. De dominerar ganska kraftigt där ute.
DIF Fotboll
Samma lag - förutom att vi sålde 80% av våra mål för kaffepengar.Djurgårn skrev: ↑2025-04-13 14:46:30 Nu har vi precis bytt tränare och med allt vad det innebär och det brukar ta tid för sånt att ge resultat. Dessutom sitter vi kvar med i stort sett samma gamla lag som förra året, så det här laget är som bäst kanske 4:a eller 5:a i Allsvenskan. Ungefär där vi slutade förra året. Brajen är ett klart starkare lag rakt igenom. Vilket också smärtsamt tydligt syns i detta derby. De dominerar ganska kraftigt där ute.
Det här laget kommer få extremt svårt att klara topp 8.
DIF Fotboll
Plats 4-5 känns absolut rimligtdaaviid skrev: ↑2025-04-13 14:50:174:a eller 5:a? Oj, du har höga förväntningar på detta laget. Kommer vi topp 10 så är jag imponerad.Djurgårn skrev: ↑2025-04-13 14:46:30 Nu har vi precis bytt tränare och med allt vad det innebär och det brukar ta tid för sånt att ge resultat. Dessutom sitter vi kvar med i stort sett samma gamla lag som förra året, så det här laget är som bäst kanske 4:a eller 5:a i Allsvenskan. Ungefär där vi slutade förra året. Brajen är ett klart starkare lag rakt igenom. Vilket också smärtsamt tydligt syns i detta derby. De dominerar ganska kraftigt där ute.
DIF Fotboll
Nej, det skulle jag inte påstå.Djurgårn skrev: ↑2025-04-13 14:51:52Plats 4-5 känns absolut rimligtdaaviid skrev: ↑2025-04-13 14:50:174:a eller 5:a? Oj, du har höga förväntningar på detta laget. Kommer vi topp 10 så är jag imponerad.Djurgårn skrev: ↑2025-04-13 14:46:30 Nu har vi precis bytt tränare och med allt vad det innebär och det brukar ta tid för sånt att ge resultat. Dessutom sitter vi kvar med i stort sett samma gamla lag som förra året, så det här laget är som bäst kanske 4:a eller 5:a i Allsvenskan. Ungefär där vi slutade förra året. Brajen är ett klart starkare lag rakt igenom. Vilket också smärtsamt tydligt syns i detta derby. De dominerar ganska kraftigt där ute.
DIF Fotboll
Härligt att man kan tycka så olika dådaaviid skrev: ↑2025-04-13 14:53:45Nej, det skulle jag inte påstå.Djurgårn skrev: ↑2025-04-13 14:51:52Plats 4-5 känns absolut rimligtdaaviid skrev: ↑2025-04-13 14:50:174:a eller 5:a? Oj, du har höga förväntningar på detta laget. Kommer vi topp 10 så är jag imponerad.Djurgårn skrev: ↑2025-04-13 14:46:30 Nu har vi precis bytt tränare och med allt vad det innebär och det brukar ta tid för sånt att ge resultat. Dessutom sitter vi kvar med i stort sett samma gamla lag som förra året, så det här laget är som bäst kanske 4:a eller 5:a i Allsvenskan. Ungefär där vi slutade förra året. Brajen är ett klart starkare lag rakt igenom. Vilket också smärtsamt tydligt syns i detta derby. De dominerar ganska kraftigt där ute.

Bajen är ju inte ett lag vi kan mäta oss med i år heller så jag drar inga större växlar av detta derby. Att vi skulle bli överkörda här var tämligen ganska väntat.
DIF Fotboll
Vem ska göra målen som gör att vi vinner tillräckligt många matcher för att komma så högt?Djurgårn skrev: ↑2025-04-13 14:55:36Härligt att man kan tycka så olika dådaaviid skrev: ↑2025-04-13 14:53:45Nej, det skulle jag inte påstå.Djurgårn skrev: ↑2025-04-13 14:51:52Plats 4-5 känns absolut rimligtdaaviid skrev: ↑2025-04-13 14:50:174:a eller 5:a? Oj, du har höga förväntningar på detta laget. Kommer vi topp 10 så är jag imponerad.Djurgårn skrev: ↑2025-04-13 14:46:30 Nu har vi precis bytt tränare och med allt vad det innebär och det brukar ta tid för sånt att ge resultat. Dessutom sitter vi kvar med i stort sett samma gamla lag som förra året, så det här laget är som bäst kanske 4:a eller 5:a i Allsvenskan. Ungefär där vi slutade förra året. Brajen är ett klart starkare lag rakt igenom. Vilket också smärtsamt tydligt syns i detta derby. De dominerar ganska kraftigt där ute.
Bajen är ju inte ett lag vi kan mäta oss med i år heller så jag drar inga större växlar av detta derby. Att vi skulle bli överkörda här var tämligen ganska väntat.
DIF Fotboll
Det löser sig nog under säsongen. Alternativt att det sprids ut på fler spelare. Jag har svårt att se att vi kommer ha någon likt Hümmet i år.daaviid skrev: ↑2025-04-13 14:59:33Vem ska göra målen som gör att vi vinner tillräckligt många matcher för att komma så högt?
DIF Fotboll
3 matcher in. 1 mål framåt - ett självmål.
Nej, för fotbollen blir det kamp i botten i år. Vi har absolut noll spets framåt.
Nej, för fotbollen blir det kamp i botten i år. Vi har absolut noll spets framåt.
DIF Fotboll
Jag hoppas ju självklart att Du har rätt.Djurgårn skrev: ↑2025-04-13 15:03:39Det löser sig nog under säsongen. Alternativt att det sprids ut på fler spelare. Jag har svårt att se att vi kommer ha någon likt Hümmet i år.daaviid skrev: ↑2025-04-13 14:59:33Vem ska göra målen som gör att vi vinner tillräckligt många matcher för att komma så högt?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
DIF Fotboll
När avgår Bosse binasare och analsnåle Henke?
- Lee Harvey Oswald
DIF Fotboll
Löjligt, pinsamma DIF Fotboll
På de senaste 30 matcherna mot -En gång, ingen gång-Bajen har vi väl 3-4 vinster..?
Undrar om någon på allvar i DIF tror på nåt annat än 0p av de 12 derbypoäng det spelas om i år?
I stora delar nya startelvor varje säsong, men det verkar inte spela någon roll
Det är för mig totalt obegripligt att stora delar av klacken väljer en resa till Wien för att stötta detta korp-lag, istället för att stötta DIF hockey, i århundradets viktigaste hockeyderbyn

På de senaste 30 matcherna mot -En gång, ingen gång-Bajen har vi väl 3-4 vinster..?
Undrar om någon på allvar i DIF tror på nåt annat än 0p av de 12 derbypoäng det spelas om i år?
Det är för mig totalt obegripligt att stora delar av klacken väljer en resa till Wien för att stötta detta korp-lag, istället för att stötta DIF hockey, i århundradets viktigaste hockeyderbyn

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
DIF Fotboll
Man saknar ord nu för tiden. Allt är redan sagt. Ett mål på tre matcher och ett glaspsyke som vanligt. Jag tycker det måste vara dags nu med lite nytt blod i fotbollen. Både Bosse och Henrik måste se sig själva i spegeln och undra om de verkligen ska vara kvar. De har gjort ett otroligt jobb med ekonomin men det sportsliga har inte funkat alls de senaste åren. Visst man har gått långt i europa men det är också lättare nu och man måste kunna bygga ett lag som ska kunna konkurrera både i europa och allsvenskan. Gulliksen och Tocmac är väl de ända som gör något men de blir väldigt ensamma och isolerade.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2025-04-13 16:12:49 Löjligt, pinsamma DIF Fotboll![]()
Det är för mig totalt obegripligt att stora delar av klacken väljer en resa till Wien för att stötta detta korp-lag, istället för att stötta DIF hockey, i århundradets viktigaste hockeyderbyn![]()
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
DIF Fotboll
Halva laget är alltså skadat nu. Och vi är 3 matcher in i säsongen.
Åker vi inte ut i år så får vi vara jävligt nöjda. Alternativt spendera hela bankkontot när sommarfönstret öppnar.
Åker vi inte ut i år så får vi vara jävligt nöjda. Alternativt spendera hela bankkontot när sommarfönstret öppnar.