Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- Ja-ke den andre
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Saxat från Facebook.
"Fredrik Claesson Lugnt! Rullar på...e det fredag eller lördag som gäller med beslutet?
för 19 timmar sedan
Mika Zibanejad skoont! jag vet inte an faktiskt, skulle va de men de kan t om va nasta vecka! dom skulle ta sin tid sa dom haha
för 18 timmar sedan"
"Fredrik Claesson Lugnt! Rullar på...e det fredag eller lördag som gäller med beslutet?
för 19 timmar sedan
Mika Zibanejad skoont! jag vet inte an faktiskt, skulle va de men de kan t om va nasta vecka! dom skulle ta sin tid sa dom haha
för 18 timmar sedan"
Facebook har det mesta. Men ok, nästa vecka då. Bra källa i alla fall.Ja-ke den andre skrev:Saxat från Facebook.
för 19 timmar sedan
för 18 timmar sedan"
Född till sportchef.
Har också en liten känsla av att han kommer få chansen. Nu vet jag inte så mycket om Regins skada men nog är det till Zibbes fördel alltid. Fan hoppas ändå så mycket på att han kommer hem.Jerka skrev:Jag har inte själv sett någonting av Mikas prestationer på försäsongen, men av fourmstugget på senators sida att dömma så spekuleras han redan av vissa som en första-lina lirare med Filatov och Spezza (därmed lira forward). Så av det att dömma så tror jag inte att istiden är något som han behöver oroa sig över, däremot borde vi det.ludde- skrev:Jag har för mig att det är så att eftersom han har kontrakt med oss så får han enbart bryta det kontraktet för spel i NHL men inte spel i AHL.-daniel- skrev:Nä hade ingen aning om att juniorer inte får spela i AHL, tack för infon. Men förstår inte riktigt då, har ju låtit som han själv uttryckt sig att "AHL är inget alternativ för mig" dvs "jag hade kunnat valt det om jag vill" inte "jag kan ju inte spela i AHL för att jag är junior"...?
Jag antar skarpt att 9 matcher räknas i riktiga NHL och inte försäsongsmatcher.
Nåväl, tror nog han kommer få chans de första 9 matcherna där borta. Börjar ju åtminstone luta åt det.
Det där med 9 matcher i NHL har även de något med kontrakt att göra, jag har för mig att det är så att om man spelar färre än 10 matcher så börjar inte kontraktet med klubben gälla förrän året där på.
Jag är för övrigt övertygad om att dom kommer ge Mika chansen i NHL i alla fall i början av säsongen, efter 9 matcher i NHL tror jag att han är tillbaka i Djurgården. Har ett svagt minne av att Ottawa ville skicka honom till SEL om de bara kunde garantera honom minimal istid i NHL, de var rädda för att det skulle hämma hans utveckling om han spelade för lite.
Så ska vi säga att Mika kommer som ett nyförvärv i slutet av oktober?
Jag får känslan av att han är förlorad
Sen är det bullshit att han skulle gå in och centra en 1:a kedja i NHL så pass tidigt. Spezza är f.ö. uttalad (och än så länge) ohotad etta. Det skulle väl va om man ger han chansen på som forward ifall det låser sig för laget i nån match.
Det finns experter på alla forum...
jo precis, att han skulle gå in i en första lina känns ju högst otroligt, men det faktum att vissa har den uppfattiningen tyder ju på att han har visat prov på NHL-färdigheter på fler än en punkt. Jag hoppas dock att deras GM har en annan mer långsiktig framtidsplan uppritad för Zibbe.Struten skrev:Har också en liten känsla av att han kommer få chansen. Nu vet jag inte så mycket om Regins skada men nog är det till Zibbes fördel alltid. Fan hoppas ändå så mycket på att han kommer hem.Jerka skrev:Jag har inte själv sett någonting av Mikas prestationer på försäsongen, men av fourmstugget på senators sida att dömma så spekuleras han redan av vissa som en första-lina lirare med Filatov och Spezza (därmed lira forward). Så av det att dömma så tror jag inte att istiden är något som han behöver oroa sig över, däremot borde vi det.ludde- skrev:Jag har för mig att det är så att eftersom han har kontrakt med oss så får han enbart bryta det kontraktet för spel i NHL men inte spel i AHL.-daniel- skrev:Nä hade ingen aning om att juniorer inte får spela i AHL, tack för infon. Men förstår inte riktigt då, har ju låtit som han själv uttryckt sig att "AHL är inget alternativ för mig" dvs "jag hade kunnat valt det om jag vill" inte "jag kan ju inte spela i AHL för att jag är junior"...?
Jag antar skarpt att 9 matcher räknas i riktiga NHL och inte försäsongsmatcher.
Nåväl, tror nog han kommer få chans de första 9 matcherna där borta. Börjar ju åtminstone luta åt det.
Det där med 9 matcher i NHL har även de något med kontrakt att göra, jag har för mig att det är så att om man spelar färre än 10 matcher så börjar inte kontraktet med klubben gälla förrän året där på.
Jag är för övrigt övertygad om att dom kommer ge Mika chansen i NHL i alla fall i början av säsongen, efter 9 matcher i NHL tror jag att han är tillbaka i Djurgården. Har ett svagt minne av att Ottawa ville skicka honom till SEL om de bara kunde garantera honom minimal istid i NHL, de var rädda för att det skulle hämma hans utveckling om han spelade för lite.
Så ska vi säga att Mika kommer som ett nyförvärv i slutet av oktober?
Jag får känslan av att han är förlorad
Sen är det bullshit att han skulle gå in och centra en 1:a kedja i NHL så pass tidigt. Spezza är f.ö. uttalad (och än så länge) ohotad etta. Det skulle väl va om man ger han chansen på som forward ifall det låser sig för laget i nån match.
Det finns experter på alla forum...
Only time will tell
Joakim Eriksson blir i alla fall inte Zibbes ersättare. Känns bra. Behövs mer spets än så.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3704553.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3704553.ab
- Ja-ke den andre
Usch, usch. Kollade precis tredje perioden mellan Boston - Ottawa.
Missade dom 2 första perioderna. Men läste lite på Ottawas forum att den enda som utmärkt sig positivt i dom första perioderna var ingen mindre än vår Z.
Sen så började period 3 och Zibanejad spelade tillsammans med Alfredsson. Mika spelade dock inte center i denna match utan forward.
Alfie kvitterade till 1-1 och Mika var på isen. Dock inte inblandad i det målet.
Efter kvitteringen så lade Mika en fin flippmacka fram till Alfie som dock missade.
Sedan gjorde Mika mål och jag blev inte speciellt glad. Lite mer lättad blev jag dock när dom dömde bort målet på grund utav att en medspelare stört Thomas i målet. (Någon skrev, på tal om det bortdömda målet, på Ottawas forum något i stil med: När inte ens Thomas hinner reagera på ett skott så är det ett bra avslut).
Varenda jäkel på deras forum är nästan säkra på att Mika kommer ta en plats i NHL redan i år.
Så ja, vi kan nog glömma att Mika kommer tillbaka och spelar med oss i år.
Beslut ska ju komma idag enligt Järlan. (Går att läsa en mini-intervju med honom på Marie Hallmans blogg där han säger detta)
Surt. Men vafan, vi har ju Åberg som är 2 gånger så bra som Mika så vem bryr sig.
Missade dom 2 första perioderna. Men läste lite på Ottawas forum att den enda som utmärkt sig positivt i dom första perioderna var ingen mindre än vår Z.
Sen så började period 3 och Zibanejad spelade tillsammans med Alfredsson. Mika spelade dock inte center i denna match utan forward.
Alfie kvitterade till 1-1 och Mika var på isen. Dock inte inblandad i det målet.
Efter kvitteringen så lade Mika en fin flippmacka fram till Alfie som dock missade.
Sedan gjorde Mika mål och jag blev inte speciellt glad. Lite mer lättad blev jag dock när dom dömde bort målet på grund utav att en medspelare stört Thomas i målet. (Någon skrev, på tal om det bortdömda målet, på Ottawas forum något i stil med: När inte ens Thomas hinner reagera på ett skott så är det ett bra avslut).
Varenda jäkel på deras forum är nästan säkra på att Mika kommer ta en plats i NHL redan i år.
Så ja, vi kan nog glömma att Mika kommer tillbaka och spelar med oss i år.
Beslut ska ju komma idag enligt Järlan. (Går att läsa en mini-intervju med honom på Marie Hallmans blogg där han säger detta)
Surt. Men vafan, vi har ju Åberg som är 2 gånger så bra som Mika så vem bryr sig.
HIV71 sparkar Linkan. AGERA! Perfekt timing. Ifall Mika stannar i NHL så måste det in kvalité. Linkan är så jävla mycket kvalité det finns, bara bibelbönderna som förstört honom med sin dagliga morgonbön och div. bibeluppgifter.
Känns lite som nu eller aldrig med linkan, skulle ge vårat urusla powerplay 10 dimensioner till.
Instämmer, för guds skull, låt killen göra comeback i DIF.. snacka om att vårt PP skulle gå från ligans sämsta till livsfarlig med Linkan som styr spelet där!
"one can only raise a certain amount of barns before it's too much", former Amish-Linkan, 2011-09-30
EDIT: Hmm, bara inte snusk-Modo kommer och plockar upp honom nu...
"one can only raise a certain amount of barns before it's too much", former Amish-Linkan, 2011-09-30
EDIT: Hmm, bara inte snusk-Modo kommer och plockar upp honom nu...
Håller verkligen med. Visst, det har snackats om att Hardy har varit emot Linkan pga slapphet vid byten eller annat. Men Mackan och några andra ger inte allt i varje skär heller. Det är en klasspelare och nu kanske man kan få han "gratis".
Nackdelen är ju den om Mika kommer tillbaka så kommer vi ha massvis med för många forwards, och en sådan som Åberg kommer ju få stryka, om inte någon annan också. Och det vore synd.
Nackdelen är ju den om Mika kommer tillbaka så kommer vi ha massvis med för många forwards, och en sådan som Åberg kommer ju få stryka, om inte någon annan också. Och det vore synd.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Intressant tajming är det i vilket fall att Linkan blir ledig nu samtidigt som Zibanejad verkar stanna där borta... men...tror fortfarande det skall oerhört mycket till för att vi skall plocka in Bremberg. Sen är det ju en center i första hand vi skulle behöva.
Men får man drömma lite (om nu inte Zibbe kommer) hade det ju varit ganska intressant med Linkan i truppen...
Linkan - Almtorp - Nilson
Men får man drömma lite (om nu inte Zibbe kommer) hade det ju varit ganska intressant med Linkan i truppen...
Linkan - Almtorp - Nilson
Kommer Zibbe = ingen Linkan
Ingen Zibbe = Linkan
Så tror jag, är ju perfekt tajming på detta då besked förhoppningsvis kommer under fredagen/tidig lördag. En Bremberg bredvid en het Åberg skulle nog smaka mumma!
Ingen Zibbe = Linkan
Så tror jag, är ju perfekt tajming på detta då besked förhoppningsvis kommer under fredagen/tidig lördag. En Bremberg bredvid en het Åberg skulle nog smaka mumma!
2014-04-07, vad hände?
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det tror jag inte alls....seppuko skrev: och nu kanske man kan få han "gratis".
Undrar om Linkan gick med på att bryta kontraktet och bara få en del betalt eller om han kommer sitta på hela lönen kontraktet ut? Lite tveksam till hur man brukar resonera.
Linkan lär ju kunna lira för en lite mindre peng. Ta in honom! Men inte på bekostnad av Åberg.
Zibbe känns som att han ej kommer tillbaka. Hem med linkan!
Zibbe känns som att han ej kommer tillbaka. Hem med linkan!