Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Jim Morrison
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Jag blev initialt, och är väl lite fortfarande, besviken. Men det är bara att inse verkligheten och Fleury gjorde ändå 15 mål utan en vettig center i finska ligans sämsta lag. Plus att det kan komma mer. Det är som det är.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Det är spetsen, men finns lite pengar kvar.
Tror han kan panga in mycket mål om han får spela med Samme eller Jocke.
-
Hur vet vi att detta inte är spetsen då, har någon fått det bekräftat? Besvikelsen är ju stor just nu då man väntade på en spetsvärvning. Men tänker i alla fall ge honom en chans. Som vissa har nämnt tidigare om det bara är ersättare till Guter så kanske det kan gå hem.
Jaja har vi haft en engelsman så ska det väl fungera med en fransmanMattebo skrev:Första fransmannen i DIF:s historia, va?
Killen kommer gå på kassen som en sexmissbrukare återkommen till jungfrukloster från tioårigt celibat på öde ö. Det blir kul att se!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
+1Donkels skrev:Kämpa mot modoismen KG...DIFwishes skrev:Ger inte upp hoppet om Laschcaptcash skrev:Word! Och med det sagt så är dagens byte helt OK! Vi har trejdat upp oss ett par snäpp och spetsen letar vi fortfarande efter...Jim Morrison skrev:Fleury är sämre än Lasch, men Fleury är också bättre än Guter.
Kanske inte var helt lätt för honom att fokusera på hockeyn när man fått reda på att frugan spöat småbarnen hemma. Jag skulle tro att mycket av den bristande kvalitén då var på grund av turbulens privat om jag minns det hela rätt.mb81 skrev: Jo jag kanske tog i men det jag minns av Fleury sist han var i elitserien var inte så värst bra förutom när Linkan spelade med honom. I Luleå var han katastrof. Verkar ha spelat upp sig sen dess och är väl ett uppköp mot Guter. Men man sitter och hoppas på Lasch som skulle vara en av seriens 10-15 bästa forwards och så blir det Fleury. Klart man blir besviken.
Men han verkar kunna göra mål iaf. Så ska verkligen ge det en chans. Högerskytt dessutom.
Jag tror det kan vara en vitamininjektion men sen är jag inte överdrivet förtjust i fransoser så jag är kluven men försiktigt positiv.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Har alla stålar för insamlingen gått till honom? Eller spar vi lite och går plus i budgeten tro?Viktory skrev:Det är spetsen, men finns lite pengar kvar.
Jag tror vi grejar att vara kvar med det laget vi har nu även fast jag hoppades på vassare spets.
Hade hellre behållt Guter.
Inte jag.Enbom skrev:Hade hellre behållt Guter.
- doppelmayr
Bara jag som fick en stor klump i magen när man såg att Hagos utnyttjar sin klausul hos råttorna och lämnar självmant?
Tror inte på det själv, men inget förvånar mig i dagsläget.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Vi vet väl inget om ifall pengarna ifrån DH används för Damien? Det tror inte jag.
Avskaffa tre mot tre.
- SirDIFalot
Han har signat för Krefeld Pinguine tydligen.doppelmayr skrev:Bara jag som fick en stor klump i magen när man såg att Hagos utnyttjar sin klausul hos råttorna och lämnar självmant?
Expert.
De används.Mattias_87 skrev:Vi vet väl inget om ifall pengarna ifrån DH används för Damien? Det tror inte jag.
Minns bara att det var personliga problem eller vad man kallar det. Visste inte vad. Var inte det under Södertälje-tiden? Eller pågick kanske under en längre period? Inte så jävla kul att vara iväg på matcher då.Praetori skrev:Kanske inte var helt lätt för honom att fokusera på hockeyn när man fått reda på att frugan spöat småbarnen hemma. Jag skulle tro att mycket av den bristande kvalitén då var på grund av turbulens privat om jag minns det hela rätt.mb81 skrev: Jo jag kanske tog i men det jag minns av Fleury sist han var i elitserien var inte så värst bra förutom när Linkan spelade med honom. I Luleå var han katastrof. Verkar ha spelat upp sig sen dess och är väl ett uppköp mot Guter. Men man sitter och hoppas på Lasch som skulle vara en av seriens 10-15 bästa forwards och så blir det Fleury. Klart man blir besviken.
Men han verkar kunna göra mål iaf. Så ska verkligen ge det en chans. Högerskytt dessutom.
Jag tror det kan vara en vitamininjektion men sen är jag inte överdrivet förtjust i fransoser så jag är kluven men försiktigt positiv.
Dags för Linkan att köra sina 6 veckor nu. De såg riktigt bra ut tillsammans i Timrå!