Eventuellt? Jag tycker Cehlin varit våran bästa spelare så här långt. Åker skridskor hela tiden och skapar mycket på egen hand.SirDIFalot skrev:Tim E - Fimpen - Kempe är den enda formationen som får godkänt hittills. Inget snack om saken. Mer istid! Sedan eventuellt godkänt till Cehlin, Norman, även Åberg med tanke på att han gjort 3 mål på minimal istid.Jockmaniac skrev:Jag gillar sluggoSirDIFalot skrev:Okej, lugn nu. Sådär skulle inte ens Jockmaniac skriva.sluggo skrev:ajna, Tim som syndabock? Ni på forumet begriper nada! Bäst i hela ES i PP och BP om han får chansen av amöban Hardy och hans fega bodygard Montén. Men de överbetalda gubbsen går som vanligt före de riktiga lirarna
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
"Who needs enemies when we have got friends like you"
Ja, vi har ju inte spets på alla positioner, så varje skada blir kännbar.
Brodin, du fattas oss. Printz, likewise. Ölvestad...
Ikväll, kaffe.
Ja, vi har ju inte spets på alla positioner, så varje skada blir kännbar.
Brodin, du fattas oss. Printz, likewise. Ölvestad...
Ikväll, kaffe.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Om Mika blir kvar "där borta" borde DIF försöka värva Peter Regin, då han kommer få spela AHL.... DIF behöver verkligen en center som kan bidra i offensiven
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4104
Dogge
- Remy Lebeau
Skojar du? Det är tack vare att Regin skadade sig som Mika troligtvis kommer ta en plats i NHL. När Regin väl kommer tillbaka blir det mycket tuffare för Mika att behålla sin plats.jospi skrev:Om Mika blir kvar "där borta" borde DIF försöka värva Peter Regin, då han kommer få spela AHL.... DIF behöver verkligen en center som kan bidra i offensiven
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Angående Mika Z:
Hur fungerar det här med 9 matchers trial som det är prat om överallt? Kan han bli hemskickad efter 9 matcher också, eller har jag missförstått något?
Då känns det tämligen uppenbart att han kommer få spela de 9 första matcherna i serien och således får vi ett negativt besked på lördag.
Hur fungerar det här med 9 matchers trial som det är prat om överallt? Kan han bli hemskickad efter 9 matcher också, eller har jag missförstått något?
Då känns det tämligen uppenbart att han kommer få spela de 9 första matcherna i serien och således får vi ett negativt besked på lördag.
- reservjesus
Så är det iaf för spelarna som lirar i juniorligorna, har ingen aning om det är samma för spelare från Europa.-daniel- skrev:Angående Mika Z:
clowns to the left of me, jokers to the right
- SirDIFalot
Mika är junior, dvs han får inte spela AHL. Så säger reglerna. Så när nio matcher har gått, måste Ottawa bestämma sig om de ska låna ut honom, eller behålla honom i NHL året ut.-daniel- skrev:Angående Mika Z:
(antar att du missat att juniorer inte får spela i AHL)
Expert.
Jacob Josefson spelade i AHL förra säsongen och var junior. Det är bara spelare ifrån CHL (QMJHL, OHL, WHL) som ej får spela AHL som juniorer.SirDIFalot skrev:Mika är junior, dvs han får inte spela AHL. Så säger reglerna. Så när nio matcher har gått, måste Ottawa bestämma sig om de ska låna ut honom, eller behålla honom i NHL året ut.-daniel- skrev:Angående Mika Z:
Senast redigerad av AMMC den 2011-09-29 10:29:34, redigerad totalt 1 gånger.
- -daniel-
Nä hade ingen aning om att juniorer inte får spela i AHL, tack för infon. Men förstår inte riktigt då, har ju låtit som han själv uttryckt sig att "AHL är inget alternativ för mig" dvs "jag hade kunnat valt det om jag vill" inte "jag kan ju inte spela i AHL för att jag är junior"...?
Jag antar skarpt att 9 matcher räknas i riktiga NHL och inte försäsongsmatcher.
Nåväl, tror nog han kommer få chans de första 9 matcherna där borta. Börjar ju åtminstone luta åt det.
Nåväl, tror nog han kommer få chans de första 9 matcherna där borta. Börjar ju åtminstone luta åt det.
- -daniel-
Aha, då tycker jag Mikas uttalande stämmer bättre.AMMC skrev:Jacob Josefson spelade i AHL förra säsongen och var junior. Det är bara spelare ifrån CHL (QMJHL, OHL, WHL) som ej får spela AHL.SirDIFalot skrev:Mika är junior, dvs han får inte spela AHL. Så säger reglerna. Så när nio matcher har gått, måste Ottawa bestämma sig om de ska låna ut honom, eller behålla honom i NHL året ut.-daniel- skrev:Angående Mika Z:
Tack för förtydligandet.

Grejen är att Mika kan välja att komma hem istället för att spela AHL, oavsett om Ottawa vill ha honom i AHL. Det är dock givetvis en situation som aldrig kommer att uppstå, han kommer att göra som Ottawa ber honom.-daniel- skrev:Aha, då tycker jag Mikas uttalande stämmer bättre.AMMC skrev:Jacob Josefson spelade i AHL förra säsongen och var junior. Det är bara spelare ifrån CHL (QMJHL, OHL, WHL) som ej får spela AHL.SirDIFalot skrev:Mika är junior, dvs han får inte spela AHL. Så säger reglerna. Så när nio matcher har gått, måste Ottawa bestämma sig om de ska låna ut honom, eller behålla honom i NHL året ut.-daniel- skrev:Angående Mika Z:
Tack för förtydligandet.
- -daniel-
Ja, så är det givetvis. Han vill ju (tämligen klokt i mitt tycke) vara 110% lojal mot sin nya arbetsgivare.AMMC skrev:Grejen är att Mika kan välja att komma hem istället för att spela AHL, oavsett om Ottawa vill ha honom i AHL. Det är dock givetvis en situation som aldrig kommer att uppstå, han kommer att göra som Ottawa ber honom.-daniel- skrev:Aha, då tycker jag Mikas uttalande stämmer bättre.AMMC skrev:Jacob Josefson spelade i AHL förra säsongen och var junior. Det är bara spelare ifrån CHL (QMJHL, OHL, WHL) som ej får spela AHL.SirDIFalot skrev:Mika är junior, dvs han får inte spela AHL. Så säger reglerna. Så när nio matcher har gått, måste Ottawa bestämma sig om de ska låna ut honom, eller behålla honom i NHL året ut.-daniel- skrev:Angående Mika Z:
Tack för förtydligandet.
Jag har för mig att det är så att eftersom han har kontrakt med oss så får han enbart bryta det kontraktet för spel i NHL men inte spel i AHL.-daniel- skrev:Nä hade ingen aning om att juniorer inte får spela i AHL, tack för infon. Men förstår inte riktigt då, har ju låtit som han själv uttryckt sig att "AHL är inget alternativ för mig" dvs "jag hade kunnat valt det om jag vill" inte "jag kan ju inte spela i AHL för att jag är junior"...?
Det där med 9 matcher i NHL har även de något med kontrakt att göra, jag har för mig att det är så att om man spelar färre än 10 matcher så börjar inte kontraktet med klubben gälla förrän året där på.
Jag är för övrigt övertygad om att dom kommer ge Mika chansen i NHL i alla fall i början av säsongen, efter 9 matcher i NHL tror jag att han är tillbaka i Djurgården. Har ett svagt minne av att Ottawa ville skicka honom till SEL om de bara kunde garantera honom minimal istid i NHL, de var rädda för att det skulle hämma hans utveckling om han spelade för lite.
Så ska vi säga att Mika kommer som ett nyförvärv i slutet av oktober?
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Jag har inte själv sett någonting av Mikas prestationer på försäsongen, men av fourmstugget på senators sida att dömma så spekuleras han redan av vissa som en första-lina lirare med Filatov och Spezza (därmed lira forward). Så av det att dömma så tror jag inte att istiden är något som han behöver oroa sig över, däremot borde vi det.ludde- skrev:Jag har för mig att det är så att eftersom han har kontrakt med oss så får han enbart bryta det kontraktet för spel i NHL men inte spel i AHL.-daniel- skrev:Nä hade ingen aning om att juniorer inte får spela i AHL, tack för infon. Men förstår inte riktigt då, har ju låtit som han själv uttryckt sig att "AHL är inget alternativ för mig" dvs "jag hade kunnat valt det om jag vill" inte "jag kan ju inte spela i AHL för att jag är junior"...?
Det där med 9 matcher i NHL har även de något med kontrakt att göra, jag har för mig att det är så att om man spelar färre än 10 matcher så börjar inte kontraktet med klubben gälla förrän året där på.
Jag är för övrigt övertygad om att dom kommer ge Mika chansen i NHL i alla fall i början av säsongen, efter 9 matcher i NHL tror jag att han är tillbaka i Djurgården. Har ett svagt minne av att Ottawa ville skicka honom till SEL om de bara kunde garantera honom minimal istid i NHL, de var rädda för att det skulle hämma hans utveckling om han spelade för lite.
Så ska vi säga att Mika kommer som ett nyförvärv i slutet av oktober?
Jag får känslan av att han är förlorad
Född till sportchef.