Jag tycker att du dels har en väldigt konstig syn på hans resultat i Timrå, som om han kom till ett dukat bord vilket han sen förstörde. Har du missat att de levt över sina tillgångar och att det är anledningen till att truppen nedgraderats varje säsong? Det är inte Challes verk. Han tog ett Timrå under nedrustning till slutspel varje år ändå. Sen tror jag att du överskattar tränarens befogenheter jämfört med sportchefen vad gäller värvningar.SirDIFalot skrev:Lagbygget han lyckades med i början i Timrå låg ju dock inte han bakom, även om förvaltade det bra. Värvningarna som skedde medan han var där och som han förmodligen gav tummen upp till var väl dock mindre lyckade. När han fick gå från Modo var jag rätt övertygad om att han inte skulle få något nytt ES-lag på ett tag. Han hade inte direkt mycket att skylla på i Modo. Där han först fick in Cook, Dimitraikos och dom. Som inte lyckades. Och då fick han in nya stjärnor, i Bartecko, Nagy, A.Eriksson, Pikkarainen. Och överlag jävligt bra spelarmaterial skulle jag säga. Tollefsen och Ritchie är ju inga dussinspelare han fick in heller.
Anyway, är inte ett dugg imponerad av vad han gjort som tränare och blev ej heller förvånad över att inget ES-lag tog honom inför denna säsong.
I Modo gjorde han säkert många misstag. Men att måla upp det som att Cook t.ex är en spelare som borde garantera framgång är rätt underligt. Isf var David Schneider också en succégaranti med en duglig tränare... De startade serien med ett riktigt dåligt lag, och avslutade med ett lag som Challe troligtvis hade undvikit kvalserien med.
Att påstå att det borde gått bättre pga att två spelare var av god kvalitet (Ritchie och Tollefsen, varav den senare är gravt överskattad av dig i min mening) är som att säga att vi borde varit grymma för att vi hade Linkan och Ragnarsson 08/09. Svårt att vinna matcher utan en målvakt som presterar t.ex. Eller med flera backar som inte håller måttet.
Att Challe inte jobbar denna säsong har troligtvis mer att göra med att han får gott betalt av Modo hela denna säsong än att han skulle vara dålig eller sakna anseende i branschen.