Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Andy skrev:Det kan ju vara så att Challe har bättre koll skadeläget och olika prognoser än vi här inne på har forumet och att han därför har bättre koll på vilken lagdel som behöver förstärkas.
Tråden är ändå till för att diskutera lagbygget. Annars kan vi lika gärna låsa den om vi bara ska anta att Challe vet bättre och inte uttrycka några egna åsikter så länge dom inte är positiva.
Expert.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mb81 »

Roligt hur vi ska formera laget nu när snart de flesta blir friska också.
Holm är väl den enda att räkna bort helt och hållet.

Backparen:
Timmy-Nils
Arnesson-Högström
Norell-Sam

Englund som extraback.

AOM, Lidström och Falk som reserver.

Kanske man ska ha in Lidström bland de ordinarie backparen. Varit riktigt bra senaste tiden. Ska man peta Sam nu när han kommit igång? Han är ändå det största offensiva hotet när det stämmer. Ska Timmy vara självskriven. Han är trots allt kapten? Kommer Nils kunna samma höga nivå efter skadan.
Så mycket att välja på när juniorerna presterar så bra, värvningen av Högström och att folk börjar komma tillbaks från skador.

Kedjorna
Jakobs-Jocke-Guter
Lundberg-Johner-Sörensen
Saviano-Ljungh-Heinerö
Hank-Honken-Ahlén

Hagelin som extraforward.

Sjukt många kombinationer att välja på. Tycker det här kändes bra. Fjärde kedjan har ju funkat riktigt bra. Sen tycker jag de här kombinationerna känns riktigt farliga!

Nyberg och Kalin som reserver.

Kommer bli jobbigt för Säcken att ta ut laget när de flesta är friska och hela.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Bellissimo gick till VIK.

Gregoire gick till Rögle.
25/4-2025
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

John Norman är inte med i SAIKs laguppställning ikväll!
mb81

Inlägg av mb81 »

Skidlöparn skrev:John Norman är inte med i SAIKs laguppställning ikväll!
Var han inte i förra omgången heller. Skadad eller petad?
ciirree

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av ciirree »

mb81 skrev:
Eller så plockar Challe honom nu! Plocka Plocka...
litto

Inlägg av litto »

ciirree skrev:
mb81 skrev:
Han är nog för dyr. Har väldigt svårt att tro att Norman väljer gå ner en division. Har vi alla glömt bort att DIF befinner sig i en ekonomisk kris? Eller har Nilson gett bort alla pengar till oss därav vi kunde värva Lundberg och Högström?
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
ciirree

Inlägg av ciirree »

litto skrev:
ciirree skrev:
mb81 skrev:
Han är nog för dyr. Har väldigt svårt att tro att Norman väljer gå ner en division. Har vi alla glömt bort att DIF befinner sig i en ekonomisk kris? Eller har Nilson gett bort alla pengar till oss därav vi kunde värva Lundberg och Högström?
Jag hade inte trott på fler värvningar men vi har nu tagit in två stycken. Vet inte riktigt vart det kommer ifrån!
Tuzzen

Inlägg av Tuzzen »

SirDIFalot skrev:Vi har ju enorm bredd på backsidan. Fattar inte direkt snacket om behovet där.
Är ju där vi har långtidsskadade och många ordinarie backar som verkar va dag från om dom kan spela eller inte och vi ska inte förlita oss till 100% att juniorbackarna som vi plockat upp och som har gjort det jävligt bra så här långt klarar det lika galant hela vägen och speciellt när det väl gäller så är det alltid skönt och ha rutinerade att luta sig på och vi inte vet idags läget hur det blir med 2-4 backar som är borta nu. Och sen är forwardssidan i stort sett komplett och Sören är tillbaks imorgon b l a.
Praetori

Inlägg av Praetori »

ciirree skrev:Jag hade inte trott på fler värvningar men vi har nu tagit in två stycken. Vet inte riktigt vart det kommer ifrån!
En förkvalsserie minst och kanske direktplats. Utgående kontrakt och en uppklarad MN rättegång. Det var nog ganska lätt att göra en budget för kvarvarande tid och ser man då att det finns stålar över så är det inte konstigt om man passar på att värva inför slutet på säsongen.

Så länge det är bra lirare som är riktiga Djurgårdare vi får in som har sitt hjärta i klubben så är jag nöjd. Tar hellre någon som kanske är beredd att ta lite stryk för skölden än en något skickligare legoknekt som vi inte får behålla.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

mb81 skrev:Roligt hur vi ska formera laget nu när snart de flesta blir friska också.
Holm är väl den enda att räkna bort helt och hållet.

Backparen:
Timmy-Nils
Arnesson-Högström
Norell-Sam

Englund som extraback.

AOM, Lidström och Falk som reserver.

Kanske man ska ha in Lidström bland de ordinarie backparen. Varit riktigt bra senaste tiden. Ska man peta Sam nu när han kommit igång? Han är ändå det största offensiva hotet när det stämmer. Ska Timmy vara självskriven. Han är trots allt kapten? Kommer Nils kunna samma höga nivå efter skadan.
Så mycket att välja på när juniorerna presterar så bra, värvningen av Högström och att folk börjar komma tillbaks från skador.
Man kan ju tänka sig att man spelar med Lidström i matcher där vi kommer att ha försvarsspelet i första prioritet, ex om vi möter Mif, Örebro borta.
Hemma, eller där vi verkligen behöver satsa mer framåt är ju Sam att föredra.
Sedan går Englund före Norell i mina ögon.

Men vi ska nog vara enbart glada om vi har alla friska samtidigt. Så här sent på säsongen dras nästan alla spelare med mer eller mindre skavanker. Den bredd vi har när/om alla kommer tillbaka kan ju ge möjlighet att spela de som är piggast för dagen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

John Norman spelade inte för Skellefteå mot aik idag.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Nej tack till Norman.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

sensei skrev:Nej tack till Norman.
Menar du på fullaste allvar att du skulle säga nej tack till en center som håller för SHL-spel?

Norman hade gått in och blivit vår gjutna etta som center med en gång samtidigt som Johner kunde få börja spela forward igen.

Vi hade blivit bra mycket bättre med Norman i laget och dessutom förbättrar vår balans på lagbygget avsevärt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Norman hade verkligen varit en förstärkning, en av de mest hårdjobbande centrar vi haft i DIF senaste 10 åren som spelar smart över hela banan. En riktig tvåvägscenter. Att inte sensei vill ha honom förvånar mig inte det minsta.

Jag tror vi landar John ikväll, det är min känsla. Förmodligen på ett 2-års kontrakt. Notera att jag verkligen inte har någon inside info om det utan är en ren gissning.
Låst