Skall vi dra på en gissning..... så skulle jag säga Challe.android skrev:Mycket möjligt. Frågan är bara vem som ska ta över?Heaty skrev:Jag både anser och tror att Hardy borde/kommer gå i pension efter den här säsongen och när hans kontrakt går ut. Har en känsla av att han vill luta sig tillbaks snart, och känns enligt mig som att hockeyn kommit ifatt honom lite. Han är inte lika banbrytande som han brukade vara.
Har inget ont mot honom, men tycker det är dags nu.
Vill inte ha någon orutinerad som när säcken kom in och körde sengångarträningar och säckförsvar.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- swallat
- Medlem: Ja, vanlig medlem
ESPEN KNUTSEN, han har gjort ett jättejob med Vålerenga i Norska ligan och det känns som att han kan ta nästa steg, + att han har DIF historia i sigFrasse skrev:Skall vi dra på en gissning..... så skulle jag säga Challe.android skrev:Mycket möjligt. Frågan är bara vem som ska ta över?Heaty skrev:Jag både anser och tror att Hardy borde/kommer gå i pension efter den här säsongen och när hans kontrakt går ut. Har en känsla av att han vill luta sig tillbaks snart, och känns enligt mig som att hockeyn kommit ifatt honom lite. Han är inte lika banbrytande som han brukade vara.
Vill inte ha någon orutinerad som när säcken kom in och körde sengångarträningar och säckförsvar.
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Det finns bara 1 som SKA ta över efter Hardy! ..... NIKLAS WIKEGÅRD!
Han brinner för ishockey, extremt kuning och Djurgårdare!
Han brinner för ishockey, extremt kuning och Djurgårdare!
Dogge
- SirDIFalot
Den enda f.d tränaren jag skulle vilja ha tillbaka är Wikegård.
Om inte det går skulle jag ABSOLUT inte vilja se Challe, Säcken eller något av de andra 10-tal namnen som florerar runt i elitserien och byter klubb varje år och har snart varit i alla ES-klubbar. Janne Karlsson, Czarnecki, Kenta Johansson, Perra Johnson, fyfan vad tråkigt det skulle vara. Fy!
Om inte Wikegård vill träna DIF så vill jag se ett helt nytt namn utifrån. Någon kanadensare?
Om inte det går skulle jag ABSOLUT inte vilja se Challe, Säcken eller något av de andra 10-tal namnen som florerar runt i elitserien och byter klubb varje år och har snart varit i alla ES-klubbar. Janne Karlsson, Czarnecki, Kenta Johansson, Perra Johnson, fyfan vad tråkigt det skulle vara. Fy!
Om inte Wikegård vill träna DIF så vill jag se ett helt nytt namn utifrån. Någon kanadensare?
Expert.
Håller med.SirDIFalot skrev:Den enda f.d tränaren jag skulle vilja ha tillbaka är Wikegård.
Finns väl kanske en möjlighet att man helt enkelt behåller Micke J och Montén utan Hardy också skulle jag tro. Espen Knutsen är jag spontant intresserad av. Men Wikegård känns mest klockren.
Ett typiskt och ganska tråkigt beslut är väl att låta Micke och Thomas kliva upp som headcoaches igen.
Jag vill dock fortsätta med en ansvarig.
Finns många intressanta namn.
Engagemang.
Våga lyfta upp, och spela, unga spelare.
Spela ett offensivt och fartfyllt spel med tydligt fokus på att vinna.
Jag vill dock fortsätta med en ansvarig.
Finns många intressanta namn.
Engagemang.
Våga lyfta upp, och spela, unga spelare.
Spela ett offensivt och fartfyllt spel med tydligt fokus på att vinna.
Född till sportchef.
Låter lite otacksamt nästan. Säcken gjorde ett sjukt jobb att rädda oss kvar med de undermåliga lagen vi hade under den tiden.android skrev:Mycket möjligt. Frågan är bara vem som ska ta över?Heaty skrev:Jag både anser och tror att Hardy borde/kommer gå i pension efter den här säsongen och när hans kontrakt går ut. Har en känsla av att han vill luta sig tillbaks snart, och känns enligt mig som att hockeyn kommit ifatt honom lite. Han är inte lika banbrytande som han brukade vara.
Jag tror att Challe skulle kunna vara riktigt bra, han har troligtvis lärt sig mycket av det som gjordes rätt i början i Timrå, och sen det som gick snett i Modo. Jag är övertygad om att han har en otrolig vilja att lyckas i Djurgårn också, och hans personlighet och utstrålning passar oss som handen i handsken.
- SirDIFalot
Nu vet jag inte något om hur mycket pengar han hade att röra sig med i Timrå men det kändes som de gick från att vara en guldkandidat till stark kandidat till kvalserien under hans tid där. Och Modo var väl ingen succé direkt med kvalserien.AMMC skrev:Låter lite otacksamt nästan. Säcken gjorde ett sjukt jobb att rädda oss kvar med de undermåliga lagen vi hade under den tiden.android skrev:Mycket möjligt. Frågan är bara vem som ska ta över?Heaty skrev:Jag både anser och tror att Hardy borde/kommer gå i pension efter den här säsongen och när hans kontrakt går ut. Har en känsla av att han vill luta sig tillbaks snart, och känns enligt mig som att hockeyn kommit ifatt honom lite. Han är inte lika banbrytande som han brukade vara.
Jag tror att Challe skulle kunna vara riktigt bra, han har troligtvis lärt sig mycket av det som gjordes rätt i början i Timrå, och sen det som gick snett i Modo. Jag är övertygad om att han har en otrolig vilja att lyckas i Djurgårn också, och hans personlighet och utstrålning passar oss som handen i handsken.
Expert.
Förmodligen så får vi väl se Montén som head coach igen, varmare i kläderna den här gången samtidigt som han själv funderar på att lämna DIF för att kunna ta mer ansvar, vill minnas att han pratade om det i 08 Hockey när han gästade.
Men personligen ser jag hellre Challe än Wikegård om det ska bli någon coach med DIF-anknytning. Challe gjorde ett bra jobb i Timrå där han lyckades ta dom till slutspel tre år i rad trots en ganska medioker trupp, första året undantaget, då hade dom ett bra lag men slutade också femma. Sedan fick han ju det grymt otacksamma jobbet att ta över Modo i fjol, inte ens Herb Brooks hade väl kunnat klämma ur något bättre ur det laget.
SirDIFAlot: Man kan ju knappast lasta Challe för att det gick sämre, det är ju bara att jämföra vilket lag han hade till förfogande 07/08 och 09/10.
http://www.eliteprospects.com/team.php?team=11
Men personligen ser jag hellre Challe än Wikegård om det ska bli någon coach med DIF-anknytning. Challe gjorde ett bra jobb i Timrå där han lyckades ta dom till slutspel tre år i rad trots en ganska medioker trupp, första året undantaget, då hade dom ett bra lag men slutade också femma. Sedan fick han ju det grymt otacksamma jobbet att ta över Modo i fjol, inte ens Herb Brooks hade väl kunnat klämma ur något bättre ur det laget.
SirDIFAlot: Man kan ju knappast lasta Challe för att det gick sämre, det är ju bara att jämföra vilket lag han hade till förfogande 07/08 och 09/10.
http://www.eliteprospects.com/team.php?team=11
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- SirDIFalot
Lagbygget han lyckades med i början i Timrå låg ju dock inte han bakom, även om förvaltade det bra. Värvningarna som skedde medan han var där och som han förmodligen gav tummen upp till var väl dock mindre lyckade. När han fick gå från Modo var jag rätt övertygad om att han inte skulle få något nytt ES-lag på ett tag. Han hade inte direkt mycket att skylla på i Modo. Där han först fick in Cook, Dimitraikos och dom. Som inte lyckades. Och då fick han in nya stjärnor, i Bartecko, Nagy, A.Eriksson, Pikkarainen. Och överlag jävligt bra spelarmaterial skulle jag säga. Tollefsen och Ritchie är ju inga dussinspelare han fick in heller.
Anyway, är inte ett dugg imponerad av vad han gjort som tränare och blev ej heller förvånad över att inget ES-lag tog honom inför denna säsong.
Anyway, är inte ett dugg imponerad av vad han gjort som tränare och blev ej heller förvånad över att inget ES-lag tog honom inför denna säsong.
Expert.
Jag skulle gärna se säcken igen, jag tycker att han gjorde ett fantastiskt jobb med det materialet som fanns, däremot vill jag inte gärna se challe/Montén/Johansson som headcoach...
Enligt mig så kom vi långt på Larsson och firma Bengan/Linkan.AMMC skrev:Låter lite otacksamt nästan. Säcken gjorde ett sjukt jobb att rädda oss kvar med de undermåliga lagen vi hade under den tiden.android skrev:Mycket möjligt. Frågan är bara vem som ska ta över?Heaty skrev:Jag både anser och tror att Hardy borde/kommer gå i pension efter den här säsongen och när hans kontrakt går ut. Har en känsla av att han vill luta sig tillbaks snart, och känns enligt mig som att hockeyn kommit ifatt honom lite. Han är inte lika banbrytande som han brukade vara.
Samtidigt använde han resurserna på ett bra sätt, men jag tror att om han hade bra träningar hade vi varit bättre.
Sen kan han ju ha utvecklats också.
Tacksam för alla som hjälpte oss under den tiden.
Född till sportchef.
Personligen vill jag inte ha "Skrikegård" eller någon tränare som vandrat runt som en samlingspokal mellan olika elitföreningar de senaste 7-8 åren.
Ser gärna en kanadensare som tränare så man får in något helt nytt rent coachmässigt.
Dock, för att inte ungdomssatsningen och andra viktiga saker skall riskera att gå förlorade ser jag gärna en stark sportchef med tydlig DIF-koppling och där skulle namn som Knutsen och även Wikegård kunna falla väl på plats eventuellt.
Skulle gärna helt enkelt se ett starkare namn på den posten än JJ.
Ser gärna en kanadensare som tränare så man får in något helt nytt rent coachmässigt.
Dock, för att inte ungdomssatsningen och andra viktiga saker skall riskera att gå förlorade ser jag gärna en stark sportchef med tydlig DIF-koppling och där skulle namn som Knutsen och även Wikegård kunna falla väl på plats eventuellt.
Skulle gärna helt enkelt se ett starkare namn på den posten än JJ.
Det gamla smeknamnet är nog dags att glömma. Jag är ganska övertygad om att Wikegård har utvecklats enormt kompetensmässigt men även när det gäller smartness i sitt ledarskap istället för skrikande.Kall-El skrev:Personligen vill jag inte ha "Skrikegård" <....>
Dessutom har han fått ytterligare pondus med åren..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Vladimir Jurzinov? Såg honom på derbyt häromdagen.