DIF Fotboll
-
DIF Fotboll
Vilka är ens Oddevold? Första gången jag hör det.
DIF Fotboll
Haha, i sista sekunden
- Lee Harvey Oswald
DIF Fotboll
Dom spelade någon säsong i Allsvenskan på 90-talet.
Från Världsmetropolen Uddevalla
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
DIF Fotboll
Men dra åt hvete..... Snart skall man väl skippa DIFs färger också och ta på sig en flanellskjorta och gummistövlar
Personligen så går jag inte på en match om det är trumma som gäller
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
DIF Fotboll
Alla på sittplats borde köra ramsan: Slå på trumman jävla bönder!
Sådan skit hör inte hemma i våra klackar. Fan bara ett grus-sprätt ifrån att det är vuvuzelor och plastklappor i klacken med. LÄGG NED!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
DIF Fotboll
Det ligger tydligen i tiden. Gäller att hänga med i det nya. Vi ska strax rösta på nytt exotiskt djur på våra tröjor. Emblemet börjar vara uråldrigt. Vi behöver lyssna på ungdomarna.Disciplinnämnden skrev: ↑2025-02-23 16:33:28Alla på sittplats borde köra ramsan: Slå på trumman jävla bönder!
Sådan skit hör inte hemma i våra klackar. Fan bara ett grus-sprätt ifrån att det är vuvuzelor och plastklappor i klacken med. LÄGG NED!

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
DIF Fotboll
Altså är det jag som är trög eller varför fortsätter Farid säga i podden att vi behöver vinna med minst 1 mål mot Göteborg?
Vinner man så vinner man alltid med minst 1 mål, för det första, och för det andra slutar vi på 7 poäng vid vinst och Göteborg kommer således ha 6 poäng, så målskillnad spelar ingen roll.
Eller är det något jag missat?
Edit: "och vi ligger ju ändå under med 1-0 när vi startar matchen" säger Tony senare i podden.
Haha blir fan tokig på mig själv, vad är det jag missar?
Vinner man så vinner man alltid med minst 1 mål, för det första, och för det andra slutar vi på 7 poäng vid vinst och Göteborg kommer således ha 6 poäng, så målskillnad spelar ingen roll.
Eller är det något jag missat?
Edit: "och vi ligger ju ändå under med 1-0 när vi startar matchen" säger Tony senare i podden.
Haha blir fan tokig på mig själv, vad är det jag missar?
DIF Fotboll
Stabilt. Honkavaara blir inte långvarig är min gissning
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
DIF Fotboll
Vi kör ju den finska linjen
DIF Fotboll
Det blir nog en bonus om laget slutar på övre halvan detta året.
Edit: Oj, ett mål.
Edit: Oj, ett mål.
DIF Fotboll
Var enda lagdel sämre? Då har jag missat nåt. Vilka har vi tappat mera än Hummet, Bergvall räknar jag inte
DIF Fotboll
Jämför med laget inför förra säsongen.Eriksson skrev: ↑2025-03-02 13:30:21Var enda lagdel sämre? Då har jag missat nåt. Vilka har vi tappat mera än Hummet, Bergvall räknar jag inte
Målvakt: JWZ är klart bättre än Rinne. Minus.
Backar: Dahl bättre än Kosugi. Danielsson konstant skadad och blivit tydligt sämre när han väl spelar. Nya backen är redan skadad och är ett osäkert kort. Minus.
Mittfält: Bergvall bättre än samtliga nuvarande. Wikheim bättre än Fallenius på kanten. Sabovic var bättre än både Schuller och Finddell. Minus.
Anfall: Priske är enormt mycket sämre än Hummet. Ingen ersättare värvad. Groteskt minus.
Går att göra större analyser men kortfattat så...
-
DIF Fotboll
Nino har sett riktigt fin ut, både i denna matchöppningen och inhoppet mot Oddevold.