Brattström har släppt in åtta mål på två matcher.avskedsfest skrev: ↑2025-04-18 19:16:46 Kanske inte var målvakternas dag
Dif hade 42 skott och 5 mål
AIK hade 32 skott och 4 mål
Final 2 24/25 Djurgårdens IF - AIK 18/4
It's easier to be an asshole to words than to people
Dom hade ju lite att ta igen efter Bergs jobb i bp i andra…DIF_Soldier skrev: ↑2025-04-18 19:47:32 Matchens höjdpunkt för mig är boxplay 9 minuter in i fjärde. Berg och Hammarlund försvarar som besatta. Kolla jobbet, omg <3
Vi ligger statistiskt väldigt bra till men han är nog ändå på plus oavsett för min del.Praetori skrev: ↑2025-04-18 19:27:51So far so good. Vi behöver ta 2 till. Sen är han definitivt på plus.dr111DIF skrev: ↑2025-04-18 19:26:24Jag är väldigt imponerad av Kimby faktiskt. Tycker vi spelar en tydlig hockey på ett vis som vi inte gjort på många år. Sen är han genomproffsig i media och verkar väldigt fokuserad. Är han likadan i omklädningsrummet så förstår man varför vi har sådan förmåga att ändra matchbilder.
Tycker han personifierar "lite finare, lite bättre" i sitt sätt att uppträda. En bra ambassadör för Sveriges finaste förening.
Skönt att inte Melin kritiserade den gamla black army domaren
Inte ens Melin hade kunnat gräva fram kritik den här matchen.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Du har missat hur det låter på X just nu. Massa missade utvisningar.
It's easier to be an asshole to words than to people
Antar att de menar alla regelbrott som gnagardomarna missade att gnagarna stod för i p1+p2? De vill ju ha fair play de med!

Aha. Missat är ett starkt ord. Men har inte twitter.
Är ju ett sätt att copa, skyller på externa faktorer och inte att det en över faktiskt var bättre än det andra.
Glöm och gå vidare är en bra strategi.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Ett klart plus till Kimby att han sällan eller aldrig gnäller på domare eller andra yttre omständigheter. Han har också ändrat hela sin attityd i båset nu i finalen, från att vara högröd i ansiktet och skrika och gorma till att vara lika cool som Melin, det tycker jag visar att han börjar växa in i sin roll.dr111DIF skrev: ↑2025-04-18 20:44:29Vi ligger statistiskt väldigt bra till men han är nog ändå på plus oavsett för min del.Praetori skrev: ↑2025-04-18 19:27:51So far so good. Vi behöver ta 2 till. Sen är han definitivt på plus.dr111DIF skrev: ↑2025-04-18 19:26:24Jag är väldigt imponerad av Kimby faktiskt. Tycker vi spelar en tydlig hockey på ett vis som vi inte gjort på många år. Sen är han genomproffsig i media och verkar väldigt fokuserad. Är han likadan i omklädningsrummet så förstår man varför vi har sådan förmåga att ändra matchbilder.
Tycker han personifierar "lite finare, lite bättre" i sitt sätt att uppträda. En bra ambassadör för Sveriges finaste förening.
Blir dock konfunderad av hur han inte kan få igång laget när det går emot. Hur laget kom ut mot ssk i match 4 och 5 när man skaffat sig momentum eller som idag till period 2 (och även första matchen till period 2). Samtidigt gäller ju det även Melin som tog på sig skulden för deras första match och dagens tredje period.
Våra upphämtningar, tänker inför match 6 mot ssk och idag inför period 3 så är det ju spelarna som snackar ihop sig och går ut som ett pånyttfött lag. Är nog inte helt lätt att vara tränare i ett lag med flera stjärnor som är i samma ålder...
Lagmoralen i årets upplaga osar så jäkla mycket vinnarmentalitet, en mentalitet jag inte känt av på många många år. Jag gillar framförallt hur Kimby för sig i intervjuer, att han fokuserar på det egna spelet och väljer att anpassa före att gnälla och sätter en otrolig hög standard i att oavsett vad som händer så kommer vi alltid ha ett eget ansvar att prestera. Även spelarna i omklädningsrummet som fokuserar framåt och på lösningar, och går även ut och gör grovjobbet.
Vi har fått en mängd horribla utvisningar emot oss, säger sig ju självt att vi är laget med flest utvisningsminuter i hela ligan. Men har trots det inte hört ett enda krav på att byta ut domarna från Djurgårdshåll, jämfört med flertalet motståndare som fokuserar helhjärtat på att ersätta domare och klaga i media, men ändå förlorar i längden.
Märks också tydligt när det blir en massa gnäll (t.ex semifinal #4 och #6) att vår lägsta nivå hittar nya låga nivåer. Tacka vet jag ledarna vi har i både båset, på isen och i korridorerna efter såna stunder. Många har skrikit på Kimbys avgång hela säsongen men tycker faktiskt Kimby är en coach som representerar vad jag vill att Djurgården ska stå för, oavsett hur denna säsong slutar hoppas jag han får vara kvar och utvecklas i Djurgården.
Samtidigt som det vore jävligt skönt att ta fyra raka mot sorkarna så vore det tragiskt att gå miste om upplevelsen att fira avancemang på plats. Välkomna att halshugga mig, men rent känslomässigt vill jag se ett avgörande i match #5 snarare än match #4. Hela föreningen, spelare som supportrar, förtjänar att få uppleva euforin om avancemang på plats, i vår borg.
Efter ikväll är allt möjligt, riktig moralhöjare att vända 3 målsunderläge på 20 minuter. God känsla framöver, detta tar vi och i höst är vi tillbaka i SHL och retar gallfeber på varenda bonde i detta avlånga land.
Forza Djurgår'n
Vi har fått en mängd horribla utvisningar emot oss, säger sig ju självt att vi är laget med flest utvisningsminuter i hela ligan. Men har trots det inte hört ett enda krav på att byta ut domarna från Djurgårdshåll, jämfört med flertalet motståndare som fokuserar helhjärtat på att ersätta domare och klaga i media, men ändå förlorar i längden.
Märks också tydligt när det blir en massa gnäll (t.ex semifinal #4 och #6) att vår lägsta nivå hittar nya låga nivåer. Tacka vet jag ledarna vi har i både båset, på isen och i korridorerna efter såna stunder. Många har skrikit på Kimbys avgång hela säsongen men tycker faktiskt Kimby är en coach som representerar vad jag vill att Djurgården ska stå för, oavsett hur denna säsong slutar hoppas jag han får vara kvar och utvecklas i Djurgården.
Samtidigt som det vore jävligt skönt att ta fyra raka mot sorkarna så vore det tragiskt att gå miste om upplevelsen att fira avancemang på plats. Välkomna att halshugga mig, men rent känslomässigt vill jag se ett avgörande i match #5 snarare än match #4. Hela föreningen, spelare som supportrar, förtjänar att få uppleva euforin om avancemang på plats, i vår borg.
Efter ikväll är allt möjligt, riktig moralhöjare att vända 3 målsunderläge på 20 minuter. God känsla framöver, detta tar vi och i höst är vi tillbaka i SHL och retar gallfeber på varenda bonde i detta avlånga land.
Forza Djurgår'n
Om vi har flest BP i ligan och dessutom går upp (ej jinx) så bekräftar det fullt ut min livslånga filosofi när det gäller utvisningar i ishockey.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Remy Lebeau
Tyler Kelleher.
Efter att ha blivit en hackkyckling tillsammans med Hävelid är jag extra glad efter dagens match.
Så jävla tydligt vilken vinnare han är rakt ut i fingerspetsarna. Bäst när det gäller har sällan varit tydligare än med Tyler.
MVP för tredje året i rad i slutspelet?
Kan grinkukarna som vanligtvis gnäller på honom klistra igen munnen tills detta är över.
Efter att ha blivit en hackkyckling tillsammans med Hävelid är jag extra glad efter dagens match.
Så jävla tydligt vilken vinnare han är rakt ut i fingerspetsarna. Bäst när det gäller har sällan varit tydligare än med Tyler.
Kan grinkukarna som vanligtvis gnäller på honom klistra igen munnen tills detta är över.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Så jävla mentalt starkt att vända den här matchen. Nu är Gnaget back to the ropes, och all press är på dem.
Vi ska spela smart på söndag - då kommer vi garanterat ta det här.
2 vinster kvar.
Vi ska spela smart på söndag - då kommer vi garanterat ta det här.
2 vinster kvar.
Exakt så. Här har vi anledningen till varför han aldrig ska petas. Många har velat ha bort honom sen dag 2 typ. Det här är det man betalar för. Tungan på vågen!Remy Lebeau skrev: ↑2025-04-18 23:17:18 Tyler Kelleher.
Visst att du personligen hatar Dick. Det visste vi ju redan! Men du kan väl ändå inte mena allvar gällande August? Eller?Knickedick skrev: ↑2025-04-18 19:24:16Old spool! Du får tycka det! Jag tycker annorlunda.BigJ skrev: ↑2025-04-18 19:22:28Lille vän, Dick var en stor anledning till vändningen i tredje perioden. Ditt Dickhat blir aningen jobbigt att läsa....Knickedick skrev: ↑2025-04-18 17:51:04 Ta bort Dick! Ta bort August Berg så löser sig allt ska ni se
Nog så