Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Eriksson

Säsongen 2024/25

Inlägg av Eriksson »

Jag tycker det luktar rent skärt skitsnack att det är kondisen. Det görs ju löpande fystester och nu efter 10 matcher så märker man helt plötsligt att oj, Din kondis är kass, nä jag köper inte det. Videll-gate 2.0 gissar jag på om jag har foliehatten på
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
DagUggla

Säsongen 2024/25

Inlägg av DagUggla »

Ja detta osar katt.

Nästan helt säker på att något annat har hänt.
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 2024/25

Inlägg av Buford »

Eriksson skrev: 2024-10-24 20:28:01 Jag tycker det luktar rent skärt skitsnack att det är kondisen. Det görs ju löpande fystester och nu efter 10 matcher så märker man helt plötsligt att oj, Din kondis är kass, nä jag köper inte det. Videll-gate 2.0 gissar jag på om jag har foliehatten på
Min foliehatt: Kan det vara så att Klasen börjat gilla whiskey lite för mycket? Med tanke på intervjun och att dricka dagen innan match... Notera, detta är bara min spekulation, ingen anklagelse.
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Disciplinnämnden »

Buford skrev: 2024-10-24 21:57:06
Eriksson skrev: 2024-10-24 20:28:01 Jag tycker det luktar rent skärt skitsnack att det är kondisen. Det görs ju löpande fystester och nu efter 10 matcher så märker man helt plötsligt att oj, Din kondis är kass, nä jag köper inte det. Videll-gate 2.0 gissar jag på om jag har foliehatten på
Min foliehatt: Kan det vara så att Klasen börjat gilla whiskey lite för mycket? Med tanke på intervjun och att dricka dagen innan match... Notera, detta är bara min spekulation, ingen anklagelse.
Kan väl ligga något i det eller liknande som gör att detta är mer disciplinära åtgärder.
Vore det bara kondtion så borde han väl träna med de övriga också + egen extra efteråt.
thelinho
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av thelinho »

I slutet av matchen (tredje perioden) mot Almtuna satt Klasen på fel sida om Hävelid och såg sur ut. Han spelade dock sista PP:t och bidrog med en avgörande pass till Krüger.

Något hände under matchen mot Almtuna. Om det var en petning eller något annat tjafs går endast att spekulera i. Efterspelet talat dock sitt tydliga språk. Han ska inte lira just nu.
Sväva i det blå
Knickedick

Säsongen 2024/25

Inlägg av Knickedick »

Gör man inte jobbet och vill vara med och tävla på lika villkor så är det bänk. Så är det bara.
Precis det här som har varit problemet tidigare säsonger.
Det är inte välgörenhet.

Tack Wikegård för att du kommer in och gör oss till en proffesionell hockeyförening
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Säsongen 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

Ingen hund begraven. Det handlar precis om vad Wikegård säger. Har viskats om det här ett tag.
Expert.
EspenK

Säsongen 2024/25

Inlägg av EspenK »

dr111DIF skrev: 2024-10-24 20:15:04 Blir förvånad om vi ser något mer av Klasen. Finns ju inte en chans att man lyckas stöpa om honom som hockeyspelare på några veckor. Man får ta det onda med det goda eller låta bli.

Stinker värre om det hela tyvärr. Om det nu är konditionen så kan det som sagt knappast vara någon nyhet man upptäckt nu? Varför inte ställa dessa krav på han i maj?
Svårt att veta i maj att han ska gå Kicki Danielsson hela sommarn och dricka whiskey/ lådvin och käka rå falukorv.
Lär ju haft dålig träning i somras och sedan fått ett datum på sig till att rätta till värdena. Och det har han inte gjort. Då var råttet mågat för herr Wikegård.
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

SirDIFalot skrev: 2024-10-25 00:17:59 Ingen hund begraven. Det handlar precis om vad Wikegård säger. Har viskats om det här ett tag.
Imo kan vi tona ner allvaret lite också.
Att han inte får träna med laget utan istället efter den vanliga isträningen är helt rätt.
Får ju ingen effekt av fysträningen om du ska köra slut på dig själv först.
Och sen kör han ju med Ölvestad. Hade det varit något annat problem än just sin fysiska status hade han ju inte haft egentid med fyscoachen på is.

Det här blir bra, om Klasen kan lägga egot åt sidan och ta petningen på rätt sätt.
Manijock

Säsongen 2024/25

Inlägg av Manijock »

Dra inte in Dick i det här. Speciellt inte med sportbladets pajasreportage som enda källa. Den är ju liksom enkom till för att underhålla....

Titta på resultatet istället. Han backcheckar hårt och levererar framåt. Hoppas på en snabb comeback!
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Manijock skrev: 2024-10-25 07:05:48 Dra inte in Dick i det här. Speciellt inte med sportbladets pajasreportage som enda källa. Den är ju liksom enkom till för att underhålla....

Titta på resultatet istället. Han backcheckar hårt och levererar framåt. Hoppas på en snabb comeback!
Plockar man bort poängbiten så har han nog aldrig varit såhär bra hos oss som han varit nu.
Skulle han ha haft samma problem som Klasen så hade man ju sagt det. Det är knappast locket på när det gäller ena stjärnan men inte den andra.

Ne. Dick har inget att skämmas över. Han har varit flera nivåer över förväntan.
Och jag är inte heller förvånad över att han blev skadad. Han har inte lirat hockey på ett år, och med våran skadesituation i början på säsongen så fick han säkert spela mer än väntat. Det är klart det belastar.
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av GULD »

SirDIFalot skrev: 2024-10-25 00:17:59 Ingen hund begraven. Det handlar precis om vad Wikegård säger. Har viskats om det här ett tag.

Jag kan fylla på med detsamma Klasen har absolut inga alkohol eller några andra osv osv.

Det är ren ork jag tror mej även veta att det speculerats i att utreda Vaccin allt Corona påvärkan på sikt

Linus tar slut även på träningar där han inte borde
Sluta speculera
The DIF ONE
dr111DIF

Säsongen 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

GULD skrev: 2024-10-25 08:57:42

Jag kan fylla på med detsamma Klasen har absolut inga alkohol eller några andra osv osv.

Det är ren ork jag tror mej även veta att det speculerats i att utreda Vaccin allt Corona påvärkan på sikt

Sluta speculera
Hoppas det stämmer. Lite konstigt att inte Klasen vill kommentera saken om det typ är han själv som inte orkar det han vill. Inte konstigt att det spekuleras när det är en så ovanlig åtgärd och spelaren lägger locket på.
Daven

Säsongen 2024/25

Inlägg av Daven »

Äntligen hög kravställning, vilket vi saknat länge. Tror många blir fundersamma av just den anledningen, man får en chock att det ställs krav.
Användarvisningsbild
Rojk

Säsongen 2024/25

Inlägg av Rojk »

dr111DIF skrev: 2024-10-25 09:19:55
GULD skrev: 2024-10-25 08:57:42

Sluta speculera
Hoppas det stämmer. Lite konstigt att inte Klasen vill kommentera saken om det typ är han själv som inte orkar det han vill. Inte konstigt att det spekuleras när det är en så ovanlig åtgärd och spelaren lägger locket på.
Ingen spelare vill väl kommentera att man har dålig kondis? Ifall det stämmer att man funderar på att utreda om det är något patologiskt så finns än mindre anledning att säga något vid den här tidpunkten.
It's easier to be an asshole to words than to people
Skriv svar