android skrev:Ok ingen supermunter läsning.
"vi har letat efter tre backar"
Fagerudd
Nilsson (inte presenterad)
Pettersson (inte presenterad)
En förstamålvakt
Joe (inte presenterad)
Förstacenter
? (Inte presenterad)
Men letar alltså efter Brodins ersättare. Där tror jag att det blir någon av de Allsvenska/unga spelarna man förknippats med tidigare. John Dahlström, Anton Holm, Patrik Karlkvist etc. Det ger:
Joacim Eriksson
Reideborn
Högström - Nilsson
Fagerudd - Pettersson
Bernhardt - Falk
Bergfors - X - Ridderwall
Possler - LJ - Lundh
Davidsson - Ljungh - Davidsson
HA/UNG - Vejdemo - Ahlen
Lite kommentarer:
Backsidan är riktigt läskig. Tom Nilsson är ingen toppback enligt mig. Var sjätteback i Frölunda och skadebenägen. Pettersson kommer från ECHL och är helt oprövad. Robban lär dock ha bra koll på honom. Fagerudd har inte heller han lyckats på SHL-nivå. Inte en klockren topp-4 back i finland heller. Falk har jag tyvärr tappat hoppet om. Skulle funka som sjätteback i en övrigt stabil backuppsättning. Bernhardt är också relativt oprövad. Enligt mig behövs ytterliggare en back in. Någon bättre än Urbom.
Framåt ser det ändå ganska spännande ut tycker jag. Dock viktigt att pricka rätt med Mr.X. Han måste kunna styra ett PP och vara rätt poängstark. En kombination som är riktigt dyr.
Om detta stämmer som Jocke säger blir jag riktigt skraj.
Ska vi gå in med serien med endast 6 backar? Högström, Fagerudd,Nilsson, Pettersson, Falk och Bernhardt? Minst en till måste verkligen in. Jag har nog aldrig sett ett SHL-lag senaste åren endast spela med 6 backar i truppen. Det känns verkligen som för tidigt att flytta upp Asplund som sjundeback redan. Han kan dock vara med i truppen och spela vid skador.
Vad menar Jocke här?
Forwardssidan är också lite konstigt. Trodde man satsade på att ha 15 forwards i truppen. Så tanken var bara en center in innan Brodin gick sönder? Konstigt att det ryktats om så många ytterforwards till oss ändå.
Sen köper jag att Brodins ersättare inte blir lika etablerad och dyr. Brodin måste det ändå betalas en del lön till. Så om en spelare som Karlkvist kommer in där är jag nöjd.
Men en till forward tycker jag ska in utöver Brodins ersättare.
Det positiva är väl att man verkligen kommer ge Davidssons chansen nu.