Kvalserien 11/12

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

minalman skrev:James Cameron och Djurgården har ett gemensamt intresse. http://m.expressen.se/nyheter/james-cam ... ste-punkt/

-Att nå botten har aldrig känts så bra

Det är alltså Cameron som inspirerat JJ
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Rogga
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Rogga »

Lee Harvey Oswald skrev:
minalman skrev:James Cameron och Djurgården har ett gemensamt intresse. http://m.expressen.se/nyheter/james-cam ... ste-punkt/

Det hade ju varit bättre om det hade varit Gagarin eller Neil Armstrong som inspirerat den fan..
Användarvisningsbild
JohanPez

Kvalserien 11/12

Inlägg av JohanPez »

Rogga skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

Det hade ju varit bättre om det hade varit Gagarin eller Neil Armstrong som inspirerat den fan..
Eller varför inte Fuglesang?
Det är fan vi som är överallt. Från rymden till de djupaste av avgrunder. Hör ni det gnaget?!
Användarvisningsbild
minalman

Kvalserien 11/12

Inlägg av minalman »

Följer vi Cameron upp igen? Kämpa Djurgården! Lämna barlasten (JJ m. fl. ) på botten.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

A.C.A.B skrev:Tjena

Håller själv på LHC och är djävligt tacksam att vi slapp detta helvete.

Hoppas att ni fixar detta för jag ser hellre DIF i ES än några av dom andra lagen.
Alltid kul att komma till hovet på match, en djävla skillnad mot Ängelholm.

Lycka Till Nu
Tack!
Ja herregud, var glad att du slipper detta helvete. För detta är inte ett kval, utan ett rent helvete som tär i en varje vaken sekund. Trodde aldrig ishockey kunde få en att må så här dåligt. Men som du säger, hoppas vi ses nästa säsong.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Användarvisningsbild
pulverapa

Re: Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av pulverapa »

JohanPez skrev:
Rogga skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

Eller varför inte Fuglesang?
Det är fan vi som är överallt. Från rymden till de djupaste av avgrunder. Hör ni det gnaget?!
DIF är även på topp!

Bild
Horace

Inlägg av Horace »

Amadeus skrev:
A.C.A.B skrev:Tjena

Håller själv på LHC och är djävligt tacksam att vi slapp detta helvete.

Hoppas att ni fixar detta för jag ser hellre DIF i ES än några av dom andra lagen.
Alltid kul att komma till hovet på match, en djävla skillnad mot Ängelholm.

Lycka Till Nu
Tack!
Ja herregud, var glad att du slipper detta helvete. För detta är inte ett kval, utan ett rent helvete som tär i en varje vaken sekund. Trodde aldrig ishockey kunde få en att må så här dåligt. Men som du säger, hoppas vi ses nästa säsong.
Hoppas ni får känna på hur det är att överleva en kvalserie...tror inte ni förstår vilken lättnade det är att klara kontraktet (har dragit paralleller till SM-guld personligen).
Inget snack om saken, DIF hör hemma i ES och ni behövs...
Användarvisningsbild
Throttle

Inlägg av Throttle »

Horace skrev: Hoppas ni får känna på hur det är att överleva en kvalserie...tror inte ni förstår vilken lättnade det är att klara kontraktet (har dragit paralleller till SM-guld personligen).
Inget snack om saken, DIF hör hemma i ES och ni behövs...
Glädjer mig att det finns folk som (trots rivalitet) även kan visa ödmjukhet.

Vi får bara hoppas............
1891
Användarvisningsbild
Husmusen
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Husmusen »

Även fast allt är nattsvart just nu så finns det lite ljusglimtar till nästa säsong.

1. Vi kommer förmodligen bli av med styrelsen och Bajen-Janne.
2. Vi kommer ha bättre publiksnitt i allsvenskan än vad gnihet har i elitserien.
3. Kaffet kostar 2kr (två för 3kr) hos Börjes i Tingsryd.
4. Vi kommer bli av med vissa överbetalda sopor som inte vill spela i allsvenskan.
5. Vi kommer bli glada den dagen vi kvalar upp oss igen.

Det kommer säkert fram fler bra saker under sommaren. Nu när jag har ställt in mig på allsvenskt spel och har låtit det sjunka in så mår jag lite bättre. Att hoppas och hoppas inför varje match för att bli ruggigt besviken efteråt har tärt på både kropp och själ.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Husmusen skrev:Även fast allt är nattsvart just nu så finns det lite ljusglimtar till nästa säsong.

1. Vi kommer förmodligen bli av med styrelsen och Bajen-Janne.
2. Vi kommer ha bättre publiksnitt i allsvenskan än vad gnihet har i elitserien.
3. Kaffet kostar 2kr (två för 3kr) hos Börjes i Tingsryd.
4. Vi kommer bli av med vissa överbetalda sopor som inte vill spela i allsvenskan.
5. Vi kommer bli glada den dagen vi kvalar upp oss igen.

Det kommer säkert fram fler bra saker under sommaren. Nu när jag har ställt in mig på allsvenskt spel och har låtit det sjunka in så mår jag lite bättre. Att hoppas och hoppas inför varje match för att bli ruggigt besviken efteråt har tärt på både kropp och själ.
Eller om allt fortsätter att vara nattsvart så kan ju även det här hända:
1. Vi kommer förmodligen inte bli av med styrelsen eller Bajen-Janne.
2. Vi kommer tappa hela sittplats som hellre lägger pengar på middag med familjen än på ett allsvenskt lag.
3. Colan kostar fortfarande 30:- på hovet.
4. Mackan och andra trötta f.d proffs kommer stanna kvar med feta löner.
5. Vi kommer bli glada när vi efter 18 år få gå upp i högsta serien igen.

Så förbannat overkligt, men som man säger; "Gud straffar oss för det vi inte kan föreställa oss".
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tycker det är rätt märkligt hur folk verkar tro att vi kommer ösa på med riktigt bra publiksiffror i Hockeyallsvenskan. Jag är VÄLDIGT skeptisk till det...här har folk suttit och garvat åt Solnas urusla publiksiffror, men snart är vi själva där. :|

Kan man annat än vara uppgiven?
Rogga

Inlägg av Rogga »

-daniel- skrev:Tycker det är rätt märkligt hur folk verkar tro att vi kommer ösa på med riktigt bra publiksiffror i Hockeyallsvenskan. Jag är VÄLDIGT skeptisk till det...här har folk suttit och garvat åt Solnas urusla publiksiffror, men snart är vi själva där. :|

Faktiskt, många är förbannade, och blir det inte stora förändringar så tror jag att många skiter i att gå på hockey...
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

-daniel- skrev:Tycker det är rätt märkligt hur folk verkar tro att vi kommer ösa på med riktigt bra publiksiffror i Hockeyallsvenskan. Jag är VÄLDIGT skeptisk till det...här har folk suttit och garvat åt Solnas urusla publiksiffror, men snart är vi själva där. :|

Det blir den publik laget förtjänar. Om ledningen sätter ett spännande och krigande lag på isen och resultaten går vår väg kommer även publiken komma, sen blir det nog väldigt många kampanjer typ gå två,betala för en och köp biljetter till tre matcher och se nån match gratis. En stor kampanj typ "återtåget" lär köras igång redan i sommar.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
android

Kvalserien 11/12

Inlägg av android »

BaronVonDif skrev:

Det blir den publik laget förtjänar. Om ledningen sätter ett spännande och krigande lag på isen och resultaten går vår väg kommer även publiken komma, sen blir det nog väldigt många kampanjer typ gå två,betala för en och köp biljetter till tre matcher och se nån match gratis. En stor kampanj typ "återtåget" lär köras igång redan i sommar.
DIF måste fundera på den sloganen. Återtåget och liknande känns krystat, men det är just den känslan man måste ingjuta i spelare och fans.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

BaronVonDif skrev:

Man vet ju att Järlan väljer Sj som återtåg. Då kommer det aldrig fram.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Skriv svar