Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
YNWA
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av YNWA »

Förutsatt att vi spelar i ES nästa säsong så kommer nog Ante hem. Det är iaf vad jag har hört.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

SirDIFalot skrev:
Bjurre skrev:
SirDIFalot skrev:
Bjurre skrev:Ta in Linus Persson med. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=686

Han kan inte vara speciellt dyr. Kommer göra mer än Carlsson för kanske 50 i månaden.
Han har gjort över 50 poäng i Allsvenskan. Han kostar inte 50k i månaden.
Vad är hans pris då?
Skulle gissa på minst det dubbla.
Nja med tanke på att han har lirat mycket i ligor där det inte är så hög lön. Då finns det chans att få han få en billigt pris.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Bjurre skrev:
SirDIFalot skrev:
Bjurre skrev:
SirDIFalot skrev:
Bjurre skrev:Ta in Linus Persson med. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=686

Han kan inte vara speciellt dyr. Kommer göra mer än Carlsson för kanske 50 i månaden.
Han har gjort över 50 poäng i Allsvenskan. Han kostar inte 50k i månaden.
Vad är hans pris då?
Skulle gissa på minst det dubbla.
Nja med tanke på att han har lirat mycket i ligor där det inte är så hög lön. Då finns det chans att få han få en billigt pris.
Det är inte relevant.

Gör han 50 poäng i Allsvenskan och går till ett elitserielag så får han inte 50k i månaden.
Expert.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

SirDIFalot skrev:
Gör han 50 poäng i Allsvenskan och går till ett elitserielag så får han inte 50k i månaden.
Jaja mr vet allt. Då kanske vi kan få in han för 100k i månaden då? hellre det än 200k till Carlsson
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

YNWA skrev:Förutsatt att vi spelar i ES nästa säsong så kommer nog Ante hem. Det är iaf vad jag har hört.
Hört? Källa med substans eller bara önsketänkande?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:
YNWA skrev:Förutsatt att vi spelar i ES nästa säsong så kommer nog Ante hem. Det är iaf vad jag har hört.
Det ryktas både från ett, två och tre håll att det där stämmer. Sen vet man aldrig men jag väljer att tro på det.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

-daniel- skrev:
DIF_Soldier skrev:
Det ryktas både från ett, två och tre håll att det där stämmer. Sen vet man aldrig men jag väljer att tro på det.
Dags att visa lite hjärta nu Andreas gör en Kenny Jönsson om vi åker ur.
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Andreas Engqvist är min drömvärvning alla kategorier. Han är DIF.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Harold Camping skrev:Andreas Engqvist är min drömvärvning alla kategorier. Han är DIF.
Samma här. Även om folk som tror att han kommer göra 50 poäng kommer bli rätt besvikna.
Född till sportchef.
YNWA

Inlägg av YNWA »

DIF_Soldier skrev:
Jag ska inte säga för mycket, men det kommer från en källa som inte har någon som helst koppling till DIF. Och då menar jag på ett positivt sätt!
Glory1

Inlägg av Glory1 »

SkönaDjurgårn skrev:Jag har rätt bra koll på VIK och gillar verkligen, verkligen, Broc och William. Riktiga klasspelare som gärna får komma till DIF. Synd att William verkar vara på väg till aik dock, tar han med sig sin radarpartner?

Men Broc som förstecenter nja... Han är väldigt liten, mindre än John Norman. Just på den positionen vill jag ha en riktig jävla tank som bär laget på sina axlar. Men Broc på en annan position i laget - ja tack!

Senaste ryktet jag hörde var dock att han ville flytta hem till Nordamerika, men det vet man ju aldrig.
William kommer nog aldrig komma till DIF. Har ni sett vad han skrivit på sin facebook efter AIK vunnit derby förstår ni nog :lol:
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jag vet inte vad dom har för problem på eliteprospect, men texterna som skrivs där är skrämmande inaktuella i många fall. Skrivs av någon pajsare och sen står det kvar i 20 år.

Här är ett exempel: http://eliteprospects.com/player.php?player=3693

Spelare utvecklas givetvis. Vill gärna se Ahlen i laget nästa år. Helt rätt egenskaper för en 3-4 CL i mitt "nya" DIF.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Beast
Kontakt:

Inlägg av Beast »

sensei skrev:Jag vet inte vad dom har för problem på eliteprospect, men texterna som skrivs där är skrämmande inaktuella i många fall. Skrivs av någon pajsare och sen står det kvar i 20 år.

Spelare utvecklas givetvis. Vill gärna se Ahlen i laget nästa år. Helt rätt egenskaper för en 3-4 CL i mitt "nya" DIF.

Mikael Ahlen har kontrakt med Troja/Ljungby nästa säsong, så jag tror inte att det blir aktuellt.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Han har antagligen en ES-klausul.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

sensei skrev:Jag vet inte vad dom har för problem på eliteprospect, men texterna som skrivs där är skrämmande inaktuella i många fall. Skrivs av någon pajsare och sen står det kvar i 20 år.

Tycker det känns överflödigt att värva en spelare till en checking-line när vi redan har har kontrakt med brodin och almtork, och enligt mig en given förlängning på Fimpen, samt Blomstrand på väg upp. I så fall ska han ta någon av Kempes eller Tims platser, och då ser jag hellre förlängningar.
Låst