NHL

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Rix

Re: NHL

Inlägg av Rix »

sensei skrev:...dessutom en klockren ribbträff med ca 1 min kvar av matchen.

Impad av islanders faktiskt, jäklar vad de kämpar för kung och fosterland med Okposo i täten. Ska bli ett nöje att se resten av den serien.

Ser även ottawa-montreal, lite småkul.
Tycker Islanders gör det förjävla bra, många trodde (jag själv inkluderat) att Pittsburgh skulle vinna 4 raka matcher men dem står upp jävligt bra. Pittsburgh är dock det bättre laget och tror dem tar sig vidare, men Islanders kommer kriga ända in i slutet.

Ottawa - Montreal matchen var klockren, ishockeykrig i Kanada, precis som det ska vara när det är playoffs!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Rix skrev:
sensei skrev:...dessutom en klockren ribbträff med ca 1 min kvar av matchen.

Impad av islanders faktiskt, jäklar vad de kämpar för kung och fosterland med Okposo i täten. Ska bli ett nöje att se resten av den serien.

Ser även ottawa-montreal, lite småkul.
Tycker Islanders gör det förjävla bra, många trodde (jag själv inkluderat) att Pittsburgh skulle vinna 4 raka matcher men dem står upp jävligt bra. Pittsburgh är dock det bättre laget och tror dem tar sig vidare, men Islanders kommer kriga ända in i slutet.

Ottawa - Montreal matchen var klockren, ishockeykrig i Kanada, precis som det ska vara när det är playoffs!
Ja vad säger man nu?

Motivation slår klass. Helt otrolig serie, pens går in lite halvdant och islanders vinner fullt rättvist. Malkin vevandes utan handskar i slutet talar rätt tydligt språk över frustrationen.

För övrigt tycker jag Murray är klockren senaste matcherna, men islanders kompromisslösa lagmaskin är den stora behållningen givetvis. Fan, sånt lag vill jag se någon gång..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Finns ju inget coolare att se en underdog slå storfavoriten. Sjukt kul att vi har 2-2 i matcher.
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

Skulle vara en enorm skräll om Islanders slår ut Pittsburgg. Där kan vi snacka ren odlad lagmaskin. Kanske kan bli årets överraskning och gå riktigt långt.

Men 3 matcher kvar, varav 2 kommer gå i Consol Energy Center. Det är riktigt svårt att slå Pittsburgh borta, men större mirakel har skett.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Sv: NHL

Inlägg av Sjöwall »

Murray hade ännu ett NHL-skott i krysset inatt. Crankshaft är enormt omtyckt i Penguins nu.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Tyvärr en seg femte-match, den stora behållningen var målen av Crosby och Murray. Orkar Islanders lyfta sig igen och få tillbaks energin från tidigare matcher så blir jag jäkligt imponerad..
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Lite småkul klipp från slutet av Penguins-Islanders Game 5 där Murray får hoppa in o spela center i Power Play.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Skönt. Islanders var egentligen aldrig nära.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Sjöwall skrev:Skönt. Islanders var egentligen aldrig nära.
Haha

Nej, förjävligt att serien slutade en match kort.

Tror att vi redan har sett höjdpunkten i årets SC, tvivlar på att resten blir lika fantastisk hockey. Fyfan vilka bra matcher alltså mellan två väldigt olika lag.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Bästa sekvensen hittills är ändå TJ Oshie's backcheck vid offensiv blå vid 10-strecket i tredje.

Poäng i all ära, men har du det i dig Måns Krüger?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Challen

NHL

Inlägg av Challen »

sensei skrev:
Haha

Tror att vi redan har sett höjdpunkten i årets SC, tvivlar på att resten blir lika fantastisk hockey. Fyfan vilka bra matcher alltså mellan två väldigt olika lag.
Du har inte kollat mycket matcher mellan capitals - rangers va?
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Challen skrev:
sensei skrev:
Haha

Du har inte kollat mycket matcher mellan capitals - rangers va?
Nja, ett par. Kommer självklart se 7:e nu. Det är bra det också givetvis men islanders episka slit med ungt lag vs. storstjärnor ser jag som något speciellt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Toronto Maple Leafs....

Bild
Expert.
Användarvisningsbild
Lakrisal
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Lakrisal »

Bild

What time is it in DC?
5 past Holtby
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Ja, man lider lite med Toronto just nu. Det måste man säga. Skönt för Henke att ta sig vidare dock. De låg väl under med 3-1?
Skriv svar