Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Fricke

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av Fricke »

Jag tycker du har helt rätt i sak - DIF släpper till åt helvete för mycket skott. Men det beror väl snarare på dåligt försvarsspel snarare än dåliga backar?

Därmed inte sagt att du inte har helt rätt i Lassens oduglighet och i att det kanske saknas en back.
Användarvisningsbild
AMMC
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av AMMC »

Stavhoppet skrev: Random namn är väl en fråga om definition. Vad innebär Random för dig? Alla som inte spelat för oss tidigare? Calla Söderberg var väl mera inför nästa säsong som jag tänkte kunde vara aktuell.
.

//Henke
Calle Söderberg spelar i Malmö enbart pga att han är extremt hemmakär, Boston har försökt kontraktera honom ett bra tag utan lycka. Han får dock riktigt bra betalt i Malmö, även med elitseriemått. Om han skulle vilja flytta på sig till en annan svensk klubb kommer han kräva ruskigt mycket stålar, då bör vi inte vara klubben för honom.

Toskala hoppas (naivt nog) på en förstaspade i NHL, den kommer han inte få. Däremot lär han definitivt inte sakna anbud från KHL när han väl ger upp på den idén. Han bänkar i gnaget i väntan på något annat, kan snudd på garantera att han inte är beredd att skriva på ett längre kontrakt för någon ES-klubb. Sen ska vi inte kontraktera nån råttjävel heller för den delen...
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

AMMC skrev:
Stavhoppet skrev: Random namn är väl en fråga om definition. Vad innebär Random för dig? Alla som inte spelat för oss tidigare? Calla Söderberg var väl mera inför nästa säsong som jag tänkte kunde vara aktuell.
.

//Henke
Calle Söderberg spelar i Malmö enbart pga att han är extremt hemmakär, Boston har försökt kontraktera honom ett bra tag utan lycka. Han får dock riktigt bra betalt i Malmö, även med elitseriemått. Om han skulle vilja flytta på sig till en annan svensk klubb kommer han kräva ruskigt mycket stålar, då bör vi inte vara klubben för honom.

Toskala hoppas (naivt nog) på en förstaspade i NHL, den kommer han inte få. Däremot lär han definitivt inte sakna anbud från KHL när han väl ger upp på den idén. Han bänkar i gnaget i väntan på något annat, kan snudd på garantera att han inte är beredd att skriva på ett längre kontrakt för någon ES-klubb. Sen ska vi inte kontraktera nån råttjävel heller för den delen...
Måste bara fläska in här för att helst ta död på tanken att få hit Söderberg. Jag har själv emigrerat till Malmö och för att rå bot på abstinensen från live-hockey har jag vid enstaka tillfällen valt att besöka Malmö Arena. Jag kan säga att om det är någon som någon gång tyckt att Linkan har kunnat vara loj på planen så har ni inte sett och kunnat göra en jämförelse med Söderberg. Killen är fan latare än två chipspundare som fastnat i sina lazyboyz. Okej han gör en del poäng men det är för att han har en sjuk talang och har valt att vara en stor fisk i en liten damm.
Som sagt han är otroligt hemmakär, får bra betalt (innan kk-hotet fick han 200' vet ej om detta har förändrats, troligen inte) och har således inga skäl att byta till en mer anonym roll i ett lag där han inte får mer betalt och säkerligen mindre speltid.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jag tror att Falken bör spela center.

Vio behöver hans lugn och vana på denna position och då inte minst vid tekningar.
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Kall-El skrev:Jag tror att Falken bör spela center.

Vio behöver hans lugn och vana på denna position och då inte minst vid tekningar.
Håller med.

Blir lite knivigt nu på backsidan, det såg ju inte alls bra ut innan Kronwall anlände. Nu har det blivit lite bättre.

I och med Ragges tillbakadragna så vill jag nu se Holmqvist släppa sargen och komma in i passningsspelet och spelförståelsen. Nu kan han inte längre hålla i Ragge. Snabbare beslut tack!

Printz tycker jag har ryckt upp sig sedan inledning av säsongen likt hela laget. Tycker att han spelar enklare, bara han lägger av med sina indianare så blir man glad. Slå mer sarg ut om du är osäker, eller slå en pling till Rågsveds Ronnie, han vet hur man gör.

Vidare är ju Oscar och Deilert lite ojämna måste man säga. Jag hoppas verkligen de kommer upp ett snäpp.

Bombom är ännu så länge lite av en ny Litner (?) Helt ok tycker jag.

Lassen är ju svårbedömd. Tycker att han har spelat för lite. Tycker att han var bra första matchen efter skadan sedan har han gått ner lite grand, kanske för att han satt på bänken ett par matcher.

Staffan är inte mycket att snacka om.

Jag hoppas och tror att Claesson får chansen igen, tycker att han skötte sig bra. Blir nog tufft om 6 och 7:e backen mellan Claesson, Deilert och Lassen..
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

For en som foljt Toronto en del kan jag bara saga: ge fan i att varva Vesa Toskala. I mina ogon NHLs samsta forstemalvakt under flera ar. Da har jag hellre Riddarn i kassen, han ar Djurgardare och Toskala spelar i AIK. Bra sa.
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Tyvärr så får jag nog hålla med om att Toskala kanske inte är någon 100% värvning. Men det känns som att vi behöver ha en stabil sista utpost vilket ingen av våra tre målvakter givit intryck av hittils iår. Det varvas fantastiska insatser med mindre lyckade. Frågan kvarstår om man ska leta runt efter en ny målvakt? och i så fall vem kan passa?

Vad det gäller söderberg har jag svårare att bedömma då jag inte sett honom live, utan endast fått hans namn från en vän som följer allsvenskan ganska väl. han sa inget om arbetsprestation och om det stämmer som ni säger så kan jag bara hålla med att han inte är så realistisk inte heller särskilt intressant.

Om vi kollar på backsidan då? räcker de backarna vi har nu eller bör vi stärka upp? Jag läste att man inte tänker stärka upp trots att Ragge lägger skridskorna på hyllan?

//Henke
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Ska DIF annonsera vem som blir ny lagkapten av Krüger och Falk nu? Samt vilken ny spelare som får ett A på sin tröja(Nilson givetvis).
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Krüger kan inte vara lagkapten. Jag röstar för att Mackan tar över C:et. Det vore också det mest naturliga valet.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Håller med Mäklaren.

Kan man få ett längre kontrakt med Kronwall nästa säsong kan han vara en kandidat också.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Mäklaren skrev:Krüger kan inte vara lagkapten. Jag röstar för att Mackan tar över C:et. Det vore också det mest naturliga valet.
Längst kontrakt av alla och bäst ledaregenskaper. Inget snack att Mackan ska vara kapten.
Jag hoppas ju på att man plockar hem Timmy till nästa säsong och gör honom till assisterande med Staffan, men det är ju en senare fråga.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Krüger skall verkligen inte vara kapten, vore totalt fel. Falk tycker jag kanske är den mest givna kandidaten men rent generellt kan jag tycka att en kapten skall vara lite mer ledande för sitt lag och där har tyvärr den gode Falken, helt naturligt, tappat senaste åren.

Nä håller nog med att Mackan borde få ett C på bröstet.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Svårt för utomstående att veta vilka ledaregenskaper som respektive spelare har, och hur de är utanför isen, mot funktionärer m.m.

Viktigt att det finns en tyngd i det kaptenen säger, det skall alltså vara en hyfsat lugn och rationell person i de flesta lägen. Ragge var så självklar, nu är det svårare. Säger spontant Tjärna el. Kronwall.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

Mäklaren skrev:Krüger kan inte vara lagkapten. Jag röstar för att Mackan tar över C:et. Det vore också det mest naturliga valet.

Håller med , Mackan borde få C:et
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Måste bara säga att jag inte alls uppfattar Mackan som en ledare. En sjukt bra hockeyspelare, absolut, men knappast kaptensämne. Han har ju inte varit hundra på att sommarträna direkt t.ex och vad jag vet är det ingen personlighet som direkt inspirerar och imponerar på våra unga spelare.
Skriv svar