Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Klubertanz - Sämst när det gäller
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Varför gör han då 2 poäng i dagens match?Henkos skrev:Klubertanz - Sämst när det gäller
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- Remy Lebeau
Vad du tjatar om Klubertanz hela tiden. Vi vet att du tycker att han är dålig, det räcker så.Henkos skrev:Klubertanz - Sämst när det gäller
-----
Angående Wesslau's eventuella förlängning är det väl positivt. Även om jag gärna skulle velat haft hem Tellan.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Precis som man bör berömma framgångsrika spelare som Wesslan och Otto måste man ju få påtala om någon är dålig. Sen är du knappast i position att bestämma vad jag eller någon annan på forumet får skriva.
Känns som Ridderwall lämnar och vet inte om Owuya kommer bli backup trots att han har kontrakt. Tror både Hardy och Tellan skulle tycka om att vara i samma klubb igen, och tror det är viktigt för Tellan att komma till en klubb där det finns en till riktigt bra målvakt så han måste höja sig. Blir nog lätt att få känslan att komma hem igen och allt är lugnt och fint och jag får stå varje match, som Johan Holmqvist...
Men Tellan och Wesslau är ju för bra för att ha i samma lag. Litet dilemma.
Wesslau/Owuya/Sandberg känns ju dock som en chansning.
Wesslau/Owuya/Sandberg känns ju dock som en chansning.
Nu har alla förstått att du tycker Kyle är värdelös.Henkos skrev:Klubertanz - Sämst när det gäller
För de allra flesta här inne som kan någorlunda hockey och som har följt matcherna under säsongen och slutspelet så gjorde Klubertanz en strålande grundserie totalt sett.
I slutspelet har han haft det lite tuffare, framförallt defensivt.
Men det är hans andra seniorsäsong i karriären, så det kanske inte är så konstigt att han haft det svårare i ett stentufft slutspel.
Du tycker bevisligen att han suger. Men det blir lite löjligt när du tar fram sågen innan kvällens match. Vänta och se hur han sköter sig ikväll så kan du ge han en avhyvling efteråt om du nu känner för det.
Dessvärre har flera här inne en tendens att helt enkelt bestämma sig för en spelare som dom tycker är kass. Sedan håller dom fast vid den åsikten med näbbar och klor. Oavsett insatser från spelaren ifråga. Känns, sådär, minst sagt.
- Remy Lebeau
Har aldrig sagt att du inte får påtala om någon har varit dålig, dock så har jag rätt att ifrågasätta och reagera över dina kommentarer. Det är det ett forum är till för.Henkos skrev: Precis som man bör berömma framgångsrika spelare som Wesslan och Otto måste man ju få påtala om någon är dålig. Sen är du knappast i position att bestämma vad jag eller någon annan på forumet får skriva.
Henkos skrev: Sen Kyle börjar jag fundera om han är värd en fortsättning i våan vackra dress. Att gå från grym i grundspelet till sämre än korpen i slutspelet är mig en obegriplig historia. Nä, bänka kyle och a.holmqvist. Klubertanz kan dra åt h-e.
Henkos skrev:Usch vad tiltad jag blir på Klubertanz. Tyvärr har vi ju ingen bättre att sätta in..
Henkos skrev:Klubertanz missar först att rensa pucken ur zon och sen markeringen på Eriksson, varför är jag inte förvånad?
Henkos skrev:Ja man är ju överhuvudtaget livrädd varje gång Kyle är i egen zon?
Klart du får tycka det, men du behöver inte bli upprörd för att jag reagerar. Ber man en av våra spelare att dra åt helvete har det gått långt. För långt.Henkos skrev:Har Kyle kontrakt över nästa år? Skulle inte bli besviken om vi ersätter han.
Senast redigerad av Remy Lebeau den 2010-04-07 13:48:26, redigerad totalt 1 gånger.
Norrena / Lundqvist 02/03, dock var Lunkan 21 år men två riktigt bra målvakter. Norrena stack efter säsongen, men det blev guld så ingen omöjlighet. Frågan är dock vilket kontrakt Wesslau får nu när han har klubbar efter sig...
Härligt att du kommer till försvar igen.jensa85 skrev:
Nu har alla förstått att du tycker Kyle är värdelös.
Du tycker bevisligen att han suger. Men det blir lite löjligt när du tar fram sågen innan kvällens match. Vänta och se hur han sköter sig ikväll så kan du ge han en avhyvling efteråt om du nu känner för det.
Kommentaren sämst när det gäller hade en humoristisk ton då någon innan skrev "bäst när det gäller" men det framgick inte tydligen. Sen kan jag hålla med om att den kanske var onödig.
Det har ju du ingen aning om, alla har knappast uttryckt sig i denna frågan. Sen överdrev jag lite i min kritik till att börja med för att skapa en debatt. Men de som har uttryckt sig i denna tråden kör delvis med skygglappar.jensa85 skrev: För de allra flesta här inne som kan någorlunda hockey och som har följt matcherna under säsongen och slutspelet så gjorde Klubertanz en strålande grundserie totalt sett.
I slutspelet har han haft det lite tuffare, framförallt defensivt.
Men det är hans andra seniorsäsong i karriären, så det kanske inte är så konstigt att han haft det svårare i ett stentufft slutspel.
Efter sina förutsättningar har han gjort en bra säsong totalt. Absolut. Det var just att någon sa att han skulle ha varit en av våra bästa spelare under säsongen som jag reagerade på. De defensiva brister han visat i slutspelet är inget nytt. Han har haft det tufft hela säsongen till och från. Nu har vi lyckats vinna många matcher ändå och därför har hans defensiv inte hamnat i så stor fokus. Många är bara imponerade av hur otroligt många poäng han skrapat ihop. Men som sagt, om vi nu ska gå efter statistik (jag går hellre efter känslan man får när man ser i stort sett alla matcher) kolla hans +/-. Den är inte vacker med tanke på vilka han spelat med.
Jo det finns exempel på detta men hur det skulle stämma in på mig kan jag inte riktigt se. Jag är den förste som jublar om Kyle börjar spela rejält defensivt. För att ta ett exemepel har jag varit väldigt kritisk till O Eklund men den avtog för bra länge sen.jensa85 skrev: Dessvärre har flera här inne en tendens att helt enkelt bestämma sig för en spelare som dom tycker är kass. Sedan håller dom fast vid den åsikten med näbbar och klor. Oavsett insatser från spelaren ifråga. Känns, sådär, minst sagt.
Vet inte varför du påstår att jag var upprörd. Var lugn som en filbunke förut.Remy Lebeau skrev:Henkos skrev: Sen Kyle börjar jag fundera om han är värd en fortsättning i våan vackra dress. Att gå från grym i grundspelet till sämre än korpen i slutspelet är mig en obegriplig historia. Nä, bänka kyle och a.holmqvist. Klubertanz kan dra åt h-e.
Klart du får tycka det, men du behöver inte bli upprörd för att jag reagerar. Ber man en av våra spelare att dra åt helvete har det gått långt. För långt.
Nu blir jag dock smått upprörd när du citerar något jag inte har skrivit! Citatet ovan kommer inte från mig och jag skulle aldrig be någon spelare i DIF dra åt helvete. Inte beroende på spelet iaf, då skulle det ha varit något mycket grövre.
- Remy Lebeau
Hade du sagt det från början istället för att predika om vad du får säga hade jag varit nöjd.Henkos skrev:Kommentaren sämst när det gäller hade en humoristisk ton då någon innan skrev "bäst när det gäller" men det framgick inte tydligen. Sen kan jag hålla med om att den kanske var onödig.
Såg faktiskt nu när jag kollade igenom dina inlägg att det var ett citat från Frasse som du hade citerat och hållit med. Så det ber jag om ursäkt för. Rätt ska vara rätt.Henkos skrev:Nu blir jag dock smått upprörd när du citerar något jag inte har skrivit! Citatet ovan kommer inte från mig och jag skulle aldrig be någon spelare i DIF dra åt helvete. Inte beroende på spelet iaf, då skulle det ha varit något mycket grövre
Henkos: Sluta låtsas. Vi vet att du inte är Djurgårdare. Ta bort ditt konto från forumet och surfa in på Frölundas hemsida.
De får skynda sig att få in Wesslaus signatur på kontraktet nu.
Den som inte vill att Wesslau ska stanna nästa år, den personen kan dra åt helvete PUNKT