Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
var inte Svensson rätt kass på rören?
Inget jag vill se i DIF i alla fall.
Beträffande Mackan är jag lite kluven. SKall han i lagewt bör Ölvestad försvinna för vi behöver inte ha båda. Skall båda finnas i truppen får de "dela på den lönekakan" enligt mig då det finns spelartyper som vi saknar mycket mera läs snabba defensivt skickliga backar, målgörare samt viktigast av allt målvakt. Att skippa målvakt till förmån för en hög lön till Mackan känns milt uttryckt korkat.
Inget jag vill se i DIF i alla fall.
Beträffande Mackan är jag lite kluven. SKall han i lagewt bör Ölvestad försvinna för vi behöver inte ha båda. Skall båda finnas i truppen får de "dela på den lönekakan" enligt mig då det finns spelartyper som vi saknar mycket mera läs snabba defensivt skickliga backar, målgörare samt viktigast av allt målvakt. Att skippa målvakt till förmån för en hög lön till Mackan känns milt uttryckt korkat.
31 år är Marcus Nilsonandroid skrev:Först och främst vill jag ha hem Mackan och jag tror han kommer göra en bra säsong isåfall. MEN, tycker verkligen inte att DIF ska din inställning på värvningsfronten.Stadion skrev:Vilket underbart resonemang, eftersom han är dålig nu så förutsätter man att det kommer fortsätta så. Vad är det som säger att han inte kan komma i form till nästa säsong och porducera då? Finns mycket som kan tala för det, han är från stockholm och känner sig hemma här, har spelat i klubben tidigare och vet vad som gäller.PatteW skrev:Förstår inte riktigt hur alla kan tycka att Marcus Nilsson är en sån "toppvärvning", han har ju varit kass senaste säsongen och det kan ju lika gärna fortsätta så. Han är ju inte direkt en ung talang under utveckling och dessutom är han troligtvis jävligt dyr. En "toppvärvning" är väl ändå en spelare som är i form och producerar?! Vi behöver målgörare samt en stabil duktig målvakt.
" Fan järlan den här killen har vart en del skadad och varit usel ett tag nu, men liksom vad är det som säger att han inte skulle kunna bli bra hos oss? Visst han är en bit över 30, men vad säger det?"
Nej tack inga sådana resonemang i DIF, det har vi inte råd med. Sedan får man väl utvärdera vad "Kass" innebär. Ryssland är ju inte så jävla kul. Deras liga är bättre än våran.
Hoppas Mackan har tjänat ihop lite stålar och väljer att spela i Djurgården för under marknadsvärdet.
No offense Stadion.
-
Tror fortfarande inte att Djurgården ens blickat åt någon ny målvakt. Tror att man fortsätter på det man kört på, annars borde man nog ha gjort något åt det under säsongen.
Jepp, desvärre tror jag du har helt rätt.. Känns inte bra, alls.Vi_e_Djurgårn skrev:Tror fortfarande inte att Djurgården ens blickat åt någon ny målvakt. Tror att man fortsätter på det man kört på, annars borde man nog ha gjort något åt det under säsongen.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag tror, och hoppas verkligen, att vi kommer göra ett ärligt försök att få Henrik Karlssons signatur efter kvalserien är slutspelad. Södertälje kommer ju självklart försöka ha honom kvar (tar förgivet att de håller sig kvar i hockeyns finrum), men då gäller det att ledningen sett potentialen hos honom och öppnar upp plånboken. Prioriteringen MÅSTE se ut som följer:
1) Ny målvakt (Karlsson, Tellquist i drömmarnas värld)
2) Linkan
3) "Sniper"
4) Stabil defensiv back
5) Marcus Nilsson
Mackan är självklart jäkligt viktig - och jag skulle bli oerhört glad om man signar honom - men det känns som det finns andra poster som måste fyllas först. Hoppas man gör sig av med stora tunga löneposter som kanske inte riktigt prestererar det de får betalt efter.
2) Linkan
3) "Sniper"
4) Stabil defensiv back
5) Marcus Nilsson
Mackan är självklart jäkligt viktig - och jag skulle bli oerhört glad om man signar honom - men det känns som det finns andra poster som måste fyllas först. Hoppas man gör sig av med stora tunga löneposter som kanske inte riktigt prestererar det de får betalt efter.
Håller med där. Jag tror nog att ledningen till skillnad mot de flesta här inne har förtroende för våra målvakter. Jag tycker att både Riddarn och Wesslau har alla möjligheter att bli bättre kommande säsong, sen finns ju som bekant Owuya också som gjort en bra säsong i allsvenskan.Vi_e_Djurgårn skrev:Tror fortfarande inte att Djurgården ens blickat åt någon ny målvakt. Tror att man fortsätter på det man kört på, annars borde man nog ha gjort något åt det under säsongen.
Om det inte skulle dyka upp ett toppnamn som av någon anledning vill spela i DIF (alternativt Tellan/Danne som man väl får hoppas vill spela i DIF) så ser jag ingen anledning att jaga runt efter någon hygglig målvakt. Är verkligen den hypade Karlsson såå mycket bättre än det vi har?
Karlsson är mycket bättre än det vi har och skulle DIF kolla på andra målvakter så tycker jag att dom 3 man borde titta på är
1) Tellan
2) Karlsson
3) Backlund
1) Tellan
2) Karlsson
3) Backlund
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4738586.ab
Vad tror ni, får vi hem han om han vill. Har vi pengarna?
Vad tror ni, får vi hem han om han vill. Har vi pengarna?
Vad gjorde att Djurgården började vinna i mitten på december? Hårt jobb var svaret. Glidare (och målskytt) som Axelsson försvann. Spelarna började att slita stenhårt och vi räddade oss kvar i elitserien.
Marcus Nilson står för stenhårt jobb och är en betydligt bättre spelare än t.ex. Ölvestad i princip alla moment.
En målskytt är inte allt. Vad gjorde Brendl för Brynäs?
Marcus Nilson står för stenhårt jobb och är en betydligt bättre spelare än t.ex. Ölvestad i princip alla moment.
En målskytt är inte allt. Vad gjorde Brendl för Brynäs?
- diftobbe89
-daniel- skrev:Jag tror, och hoppas verkligen, att vi kommer göra ett ärligt försök att få Henrik Karlssons signatur efter kvalserien är slutspelad. Södertälje kommer ju självklart försöka ha honom kvar (tar förgivet att de håller sig kvar i hockeyns finrum), men då gäller det att ledningen sett potentialen hos honom och öppnar upp plånboken. Prioriteringen MÅSTE se ut som följer:
2) Linkan
3) "Sniper"
4) Stabil defensiv back
5) Marcus Nilsson
Ska man värva nån målvakt ska det la vara en tellan typ av målvakt! nån allsvensk behöver vi inte. Men behöver egentligen inte snacka om målvakterna! för är 99% säker på att ledningen sattsar på det vi har ! och med en bra backsida tro jag det kan bli bra även på målvaktssidan till slut med Wesslau i kassen! ge de chansen istället för att gnälla på våra målvakter hela tiden!
Spela fult
-
Precis, tror att det är dags att acceptera att målvakterna vi har kommer att stanna. Tror definitivt att de inte kommer att bli sämre nästa år.
Satsa pengarna på lite backar istället som kan hålla rent. Matchen som Ridderwall motade 50 skott på, vann vi den? Man kan snacka om domaren osv, men har man en målvakt som tar 50 skott, så borde man vinna med 3-4 kassar tycker jag. Såklart varierar matchbilden osv, hoppas ni fattar vad jag menar.
Visst kan en målvakt lyfta ett lag osv, men backarna måste funka också, samt att laget måste göra mål så att skitkassarna bakåt inte blir lika tunga. =)
Satsa pengarna på lite backar istället som kan hålla rent. Matchen som Ridderwall motade 50 skott på, vann vi den? Man kan snacka om domaren osv, men har man en målvakt som tar 50 skott, så borde man vinna med 3-4 kassar tycker jag. Såklart varierar matchbilden osv, hoppas ni fattar vad jag menar.
Visst kan en målvakt lyfta ett lag osv, men backarna måste funka också, samt att laget måste göra mål så att skitkassarna bakåt inte blir lika tunga. =)
Förstår inte riktigt kritiken som riktas mot ridderwall/wesslau. Tycker de gjort en helt okej säsong. Är faktsikt bara positivt överaskad av wesslau! Tycker vi ska behålla samma målvaktspar och satsa på de andra delarna istället. Marcus Nilsson skulle passa utmärkt med sin arbetsvilja.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Plågsamt uppenbart de matcher jag sett Herr Karlsson att han är bra mycket bättre än Wesslau / Riddarn någonsin kommer bli. Riktigt stor målvakt, men ändå jäkligt smidig. Släpper inga onödiga returer. Inte sett han göra ett riktigt misstag på de (skall erkännas relativt få, kanske 7-8) matcher jag sett honom spela.
Jag sa det redan när han gick från Malmö; gör allt för att signa honom. Tråkigt att man inte tog steget redan då och bjöd på honom med lite mer bestämdhet. Då hade vi knipit en slutspelsplats.
Jag sa det redan när han gick från Malmö; gör allt för att signa honom. Tråkigt att man inte tog steget redan då och bjöd på honom med lite mer bestämdhet. Då hade vi knipit en slutspelsplats.
Måste säga att det känns bra att ha dig här på forumet som inte bara är en målvaktsexpert utan även se in i framtiden. Skulle behöva hjälp med v75 nu till helgen, ställer du upp? Självklart får du en viss procent...-daniel- skrev:Plågsamt uppenbart de matcher jag sett Herr Karlsson att han är bra mycket bättre än Wesslau / Riddarn någonsin kommer bli. Riktigt stor målvakt, men ändå jäkligt smidig. Släpper inga onödiga returer. Inte sett han göra ett riktigt misstag på de (skall erkännas relativt få, kanske 7-8) matcher jag sett honom spela.