''Stå upp, om ni älskar DIF'' är mycket bättre! Förstår inte varför ''sittplats ställ er upp'' har blivit så populär.Caveman skrev:Jag irriterar mig som fan på att det ska sjungas "Sittplats ställer upp" i tid och otid. Det är en riktig skitramsa.
Max en gång per match, och då måste klacken ha koll på att den ramsan passar just då..
Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Det är ju mest för att just kortsidan ska ställa sig upp och vara med i sångerna..Mäklaren skrev:''Stå upp, om ni älskar DIF'' är mycket bättre! Förstår inte varför ''sittplats ställ er upp'' har blivit så populär.
Förstår ni ens innebörden med den? Man kan ju inte precis kalla det för en ramsa, och precis som föregående talare säger så är det för att få sittplats att ställa sig upp och vara med i sången.
Vi eller iaf riktar mig mest emot "aktiv"sittplats ( vilket har varit invalidsittplats hitills i år)
Vi eller iaf riktar mig mest emot "aktiv"sittplats ( vilket har varit invalidsittplats hitills i år)
Nu fyller vi hovet på Lördag.. Vi är 5 pers som ska dit.
Lika mycket invalidsittplats som klacken varit invalidklacken flera gånger. Kasta inte sten i glashus, klackpack. Tycker Aktivsitt har varit godkänd, många som sjunger SFGD, Sjunger med i en del sånger (dock oftast topparna), svarar upp bra på "Järnkaminerna" (fast inte när den körs 3 ggr per period). Sen skulle man kanske önska att fler svarade upp på allt detta. Roligt när klacken hetsar när det procentuellt säkerligen är fler på AS som sjunger än i klacken.easer90 skrev:Förstår ni ens innebörden med den? Man kan ju inte precis kalla det för en ramsa, och precis som föregående talare säger så är det för att få sittplats att ställa sig upp och vara med i sången.
Sen ett tips till klacken. När ni kör Sittplats ställ er upp, eller någon liknande, vänta in två minuter med att börja sjunga nåt sen. Många står och väntar men ni står bara och håller käften, då sätter sig folk. Då drar ni igång nåt mumlande.
Fast jag tycker ändå klacken skötts sig OK iår. Grymt vissa matcher, mindre bra vissa matcher, alltid bättre än gnaget och alltid överlägsna resten av ES.
Född till sportchef.
Den här diskussionen om en ramsa till Zigomanis är väl så där. Det finns väl bara en ramsa om en spelare i dag. Och den är till Jimmie..?
Om man ska hitta på något till Zigomanis skulle det väl vara att ta melodin ur David Bowie's
Ziggy Stardust
Om man ska hitta på något till Zigomanis skulle det väl vara att ta melodin ur David Bowie's
Ziggy Stardust
Senast redigerad av Lugnet den 2009-11-19 14:53:27, redigerad totalt 1 gånger.
Jag sitter på Aktiv Sittplats och vi har INTE varit någon jävla invalid-sittplats. Kan inte du komma bort och säga detta till oss nu på Lördag, så ska du få se vilka jävla invalider vi är.
Men jag & fler med mig ställer oss inte upp bara för att några tonåringar skriker "sittplats ställ er upp" i tid och otid.
Vem fan har rätt att klaga på oss som sitter på aktiv SITTplats, visst den kallas för aktiv men det är fortfarande sittplatser vi betalar för, tidigare kallades dessa platser för F-kortet... Se ni till att koncentrera er på att hålla takten i ramsorna istället...
Men jag & fler med mig ställer oss inte upp bara för att några tonåringar skriker "sittplats ställ er upp" i tid och otid.
Vem fan har rätt att klaga på oss som sitter på aktiv SITTplats, visst den kallas för aktiv men det är fortfarande sittplatser vi betalar för, tidigare kallades dessa platser för F-kortet... Se ni till att koncentrera er på att hålla takten i ramsorna istället...
Caveman skrev:Jag sitter på Aktiv Sittplats och vi har INTE varit någon jävla invalid-sittplats. Kan inte du komma bort och säga detta till oss nu på Lördag, så ska du få se vilka jävla invalider vi är.
Tack Caveman! jag håller med dig absolut märks att yngre har besökt hovet. Och på tal om takten, den är för jävligt dålig, vi på aktiv sittplats hör inte vad ni säger och kom fram om ni tycker vi är invalider och stå upp för det ni säger istället för att ställa er bakom någon och skrika att sittplats suger och inte sjunger.
"här är djurgårn´s tunga grabbar! Nu är de match på gång igen! Vi ska festa hela natten? lång och sjunga denna sång!"
Personlig favorit som inte hörs så ofta. Tror det kunnat bli ett mäktigt tryck om hela klacken köttade denna från tåårna
Personlig favorit som inte hörs så ofta. Tror det kunnat bli ett mäktigt tryck om hela klacken köttade denna från tåårna

Alltid lika kul med människor som tar allting som påhopp och svarar med att vara jättetuffa. Det jag menar är att 90% av aktiv sittplats sitter ner HELA matcherna även under sittplats ställ er upp. Jag kanske drog alla under ett streck och det var inte så jag menade.
Sen att klaga på klacken är nog ju väldigt mycket bättre? vi kan ju sätta oss ner och se hur det låter
Sen att klaga på klacken är nog ju väldigt mycket bättre? vi kan ju sätta oss ner och se hur det låter

Det har ingenting med det hela att göra, om du tror vi försöker vara jättetuffa när vi svarar.easer90 skrev:Alltid lika kul med människor som tar allting som påhopp och svarar med att vara jättetuffa. Det jag menar är att 90% av aktiv sittplats sitter ner HELA matcherna även under sittplats ställ er upp. Jag kanske drog alla under ett streck och det var inte så jag menade.
Det är många på den Aktiva sittplatsen som varit på hockey länge och några av oss är inte bara jättetuffa på nätet utan även i verkligheten. Det jag reagerar på är när tonåringarna i klacken kommer och klagar på oss... Det är många som står upp, men inte varje gång som klacken sjuger "sittplats ställ er upp" (då är det bättre att gå på friskis & svettis).
Se ni till att klacken gör ett bra jobb (rätt ramsor vid rätt tid & håll takten) så ska ni se att vi sköter vårt. (du kanske inte vet vad den aktiva sittplatsen är belägen?) Är vi nu invalider så är det som sagt bara att traska dit och säga det till oss på plats.....
Caveman skrev:Det har ingenting med det hela att göra, om du tror vi försöker vara jättetuffa när vi svarar.easer90 skrev:Alltid lika kul med människor som tar allting som påhopp och svarar med att vara jättetuffa. Det jag menar är att 90% av aktiv sittplats sitter ner HELA matcherna även under sittplats ställ er upp. Jag kanske drog alla under ett streck och det var inte så jag menade.
Det är många på den Aktiva sittplatsen som varit på hockey länge och några av oss är inte bara jättetuffa på nätet utan även i verkligheten. Det jag reagerar på är när tonåringarna i klacken kommer och klagar på oss... Det är många som står upp, men inte varje gång som klacken sjuger "sittplats ställ er upp" (då är det bättre att gå på friskis & svettis).
Se ni till att klacken gör ett bra jobb (rätt ramsor vid rätt tid & håll takten) så ska ni se att vi sköter vårt. (du kanske inte vet vad den aktiva sittplatsen är belägen?) Är vi nu invalider så är det som sagt bara att traska dit och säga det till oss på plats.....
En grej jag vill påpeka är att jag har varit med om samma sak när jag var yngre klacken var för klen inga pipor alls, men sedan så hade vi en klackledare som hette Kenny som flippade ur totalt och bad oss rycka till oss och då blev det en stor förändring vet inte om det var på grund ut av att vi kanske var fler som var 20+ men jag tycker det är patetiskt att börja skylla på sittplats att ställa oss upp för ni inte kan hålla toner ordentligt själva. Tar ni i så borta klacken hör så kommer vi haka på och då blir det bra drag på hovet tro mig. Men att skrika "sittplats ställ er upp" var femte minut är ju patetiskt visar ju bara att ni inte kan ta i själva?
Men ge er nu.
Att vi har en aktiv sittplats som svarar upp ska vi vara glada för. Vi är ensamma om att ha en sittplats som sjunger med. Så även om det är få som sjunger med, varför klaga? Lite är alltid bra mycket bättre än inga alls.
Sen så ska faktiskt inte vi som står i klacken klaga, då vi är bedrövliga sett till antalet som står i klacken. Det är för många som köper säsongskort i klacken på grund av priset, och det förstör så sjukt mycket. Allt sjungs i otakt, fel ramsor sjungs vid fel tillfällen, och på tok för många verkar vara mer intresserade av att prata med varandra istället för att följa matchen.
Jag hoppas att DIF Hockey och Järnkaminerna tillsammans beslutar till nästa säsong att höja priset på säsongskort i klacken rejält, så att alla småbarn och alla barnfamiljer försvinner från klacken.
2000 är ett rimligt pris. Visst kommer antalet sångvilliga även att minska, men i och med att alla som sjunger centreras blir klacken direkt mycket bättre.
Men hur som helst så ser jag fram emot lördagen. Känns som om att vi kan skapa årets bästa stämning på lördag.
Så ni som har klackbiljett, sjung i 60 minuter. Inga jävla undantag.
Alltid oavsett!
Att vi har en aktiv sittplats som svarar upp ska vi vara glada för. Vi är ensamma om att ha en sittplats som sjunger med. Så även om det är få som sjunger med, varför klaga? Lite är alltid bra mycket bättre än inga alls.
Sen så ska faktiskt inte vi som står i klacken klaga, då vi är bedrövliga sett till antalet som står i klacken. Det är för många som köper säsongskort i klacken på grund av priset, och det förstör så sjukt mycket. Allt sjungs i otakt, fel ramsor sjungs vid fel tillfällen, och på tok för många verkar vara mer intresserade av att prata med varandra istället för att följa matchen.
Jag hoppas att DIF Hockey och Järnkaminerna tillsammans beslutar till nästa säsong att höja priset på säsongskort i klacken rejält, så att alla småbarn och alla barnfamiljer försvinner från klacken.
2000 är ett rimligt pris. Visst kommer antalet sångvilliga även att minska, men i och med att alla som sjunger centreras blir klacken direkt mycket bättre.
Men hur som helst så ser jag fram emot lördagen. Känns som om att vi kan skapa årets bästa stämning på lördag.
Så ni som har klackbiljett, sjung i 60 minuter. Inga jävla undantag.
Alltid oavsett!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Står själv i klacken, och jag förstår inte överhuvudtaget hur i helvete ni kan klaga på aktiv sittplats? De är ju helt otroliga, de hörs säkert mer än vad vi gör iallafall, pga av de många idioterna som köpt enbart för prisets skull.
Aktiv sittplats svarar oss när vi ber dom, under "Hardy Nilssons/Johanssons Järnkaminer" skapar de ett mäktigt drag tillsammans med oss. Sen, att vi kan köra sittplats ställ er upp någon enstaka gång per match bara för att jävlas hör ju till, tjocka feta sittplats.
De drar även igång ramsor som Oh when the saints och Vad tycker vi om...?
Om någon ska klaga så ska det i helvete vara aktiva sittplatsen som klagar på oss, även fast vi har ryckt upp oss de senaste matcherna. Behövs det vinster för att folk ska sjunga?
Aktiv sittplats svarar oss när vi ber dom, under "Hardy Nilssons/Johanssons Järnkaminer" skapar de ett mäktigt drag tillsammans med oss. Sen, att vi kan köra sittplats ställ er upp någon enstaka gång per match bara för att jävlas hör ju till, tjocka feta sittplats.

De drar även igång ramsor som Oh when the saints och Vad tycker vi om...?
Om någon ska klaga så ska det i helvete vara aktiva sittplatsen som klagar på oss, även fast vi har ryckt upp oss de senaste matcherna. Behövs det vinster för att folk ska sjunga?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
För er som fortfarande inte förstår vad jag egentligen klagar på: Jag tycker det är konstigt att aktivsittplats sitter ner under "sittplats ställ er upp" medans resterande i arenan ställer sig upp.
Sen att komma och säga att jag är någon liten tonåring orkar jag inte ens kommentera, bara för att man är äldre och funnits längre inom DIF så är man inte överlägsen andra.
Så om någon trodde jag klaga på er sång kan jag be om ursäkt !
Sen att komma och säga att jag är någon liten tonåring orkar jag inte ens kommentera, bara för att man är äldre och funnits längre inom DIF så är man inte överlägsen andra.
Så om någon trodde jag klaga på er sång kan jag be om ursäkt !