Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
DIFwishes
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIFwishes »

Apropå Ryan Lasch och ryktena att det står mellan DIF och MojDo. Kan inte för mitt liv förstå hur man skulle kunna välja MojDo och Örnsköldsvik framför DIF och Stockholm. Övik är nog Sveriges tristaste stad, gnällmentalitet och Twin Peaks-känsla. Sveriges tristaste klack och en förening spm fortfarande tycker att Foppa ÄR världens bästa hockeyspelare (bara han får ordning på foten). Så viktigt kan det inte vara med pengar!?!
Senast redigerad av DIFwishes den 2015-01-19 11:39:50, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIFwishes skrev:Apropå Ryan Lass och ryktena att det står mellan DIF och MojDo. Kan inte för mitt liv förstå hur man skulle kunna välja MojDo och Örnsköldsvik framför DIF och Stockholm. Övik är nog Sveriges tristaste stad, gnällmentalitet och Twin Peaks-känsla. Sveriges tristaste klack och en förening spm fortfarande tycker att Foppa ÄR världens bästa hockeyspelare (bara han får ordning på foten). Så viktigt kan det inte vara med pengar!?!
Ryan Lassgård? Han väljer nog MoDo före DIF, fast helst Brynäs såklart.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Ja, är inte detta en mer "rimlig" topp-sex (med Samme saknad)?

Sörensen-Jocke-Nilson
Fällström-Ljungh-Lauritzen
Saviano-Rundqvist-Heinerö
Hank-Honken-Ahlén
Hage

Visserligen ser tredjelinan liten och vek ut. Kanske Hage får centra istället för Rundqvist.
Senast redigerad av kaminor den 2015-01-19 11:39:01, redigerad totalt 1 gånger.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Tror nog såväl HV som Luleå är med och rycker i Lasch. De jagar ju forwards.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

DIFwishes skrev:Apropå Ryan Lass och ryktena att det står mellan DIF och MojDo. Kan inte för mitt liv förstå hur man skulle kunna välja MojDo och Örnsköldsvik framför DIF och Stockholm. Övik är nog Sveriges tristaste stad, gnällmentalitet och Twin Peaks-känsla. Sveriges tristaste klack och en förening spm fortfarande tycker att Foppa ÄR världens bästa hockeyspelare (bara han får ordning på foten). Så viktigt kan det inte vara med pengar!?!
Nu är det ju inte så enkelt, jag vet inget om Lasch som person men ponera att killen är född och uppväxt på landet med jakt och fiske som hobby, då lockar säkert Ö-vik betydligt mer än betonggettot i Stockholm.
Bengan08

Inlägg av Bengan08 »

SirDIFalot skrev:
Bengan08 skrev:
SirDIFalot skrev:
mb81 skrev:Om nu Fällström är tillbaka men Samme och Alvarez fortfarande är skadadade så har Guter extremt svårt att platsa. Tänk då med Samme och ett nyförvärv.

Utan Samme och nyförvärv som exempel:
Sörensen-Jocke-Nilson
Saviano-Ljungh-Heinerö
Fällström-Rundqvist-Lauritzen
Hank-Honken-Ahlén
Hage

Guter skulle kunna gå in istället för Heinerö fram tills Samme är tillbaka men ser ingen mening med det riktigt.
Fanns tyvärr ingen plats för honom.
Jag önskar att Heinerö var bättre än Guter men det tycker jag verkligen inte att han är.
lägg till Saviano som spelar i andra kedjan som skall vara en producerande lina, där duger det inte att ha varken Heinerö eller Saviano!
Jag gillar Saviano alltså men har man både han och Heinerö i topp 6 är det fan tunt..
det är precis min poäng :D
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:
Bengan08 skrev:
SirDIFalot skrev:
mb81 skrev:Om nu Fällström är tillbaka men Samme och Alvarez fortfarande är skadadade så har Guter extremt svårt att platsa. Tänk då med Samme och ett nyförvärv.

Utan Samme och nyförvärv som exempel:
Sörensen-Jocke-Nilson
Saviano-Ljungh-Heinerö
Fällström-Rundqvist-Lauritzen
Hank-Honken-Ahlén
Hage

Guter skulle kunna gå in istället för Heinerö fram tills Samme är tillbaka men ser ingen mening med det riktigt.
Fanns tyvärr ingen plats för honom.
Jag önskar att Heinerö var bättre än Guter men det tycker jag verkligen inte att han är.
lägg till Saviano som spelar i andra kedjan som skall vara en producerande lina, där duger det inte att ha varken Heinerö eller Saviano!
Jag gillar Saviano alltså men har man både han och Heinerö i topp 6 är det fan tunt..
Håller med om det. Men Saviano med Samme och Ljungh tycker jag funkar bra. Vi hade trots allt ett överflöd med forwards. Kunde såklart kastat in Guter på Savianos, Heinerös och tom Basses plats men gör varken till eller från. Sen skulle jag hellre sett att man släppte Alvarez men blev nog lite svårare då han gick och skada sig.
DIFwishes

Inlägg av DIFwishes »

Don66-2 skrev:
Nu är det ju inte så enkelt, jag vet inget om Lasch som person men ponera att killen är född och uppväxt på landet med jakt och fiske som hobby, då lockar säkert Ö-vik betydligt mer än betonggettot i Stockholm.
Nej, jag vet att det inte är så enkelt. Men även för den som verkligen uppskattar "livet på landet" är Övik nåt att undvika
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

kaminor skrev:Ja, är inte detta en mer "rimlig" topp-sex (med Samme saknad)?

Sörensen-Jocke-Nilson
Hank-Honken-Ahlén
Hage

Visserligen ser tredjelinan liten och vek ut. Kanske Hage får centra istället för Rundqvist.
Blir nog typ:

Fällström - Jocke - Sören
Lasch - Ljungh - Samuelsson
Lauritz - Nilson - Steve/Alvarez
Ahlén - Honken - Hank

... om Lasch nu faktiskt blir klar OCH om alla är hela samtidigt. Men det måste han väl vara om man släpper Guter när bredden var så viktig.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Man Laschej nåt nytt varje dag. Idag vill jag se Lasch skriva på.
mb81

Inlägg av mb81 »

kaminor skrev:Ja, är inte detta en mer "rimlig" topp-sex (med Samme saknad)?

Sörensen-Jocke-Nilson
Hank-Honken-Ahlén
Hage

Jag utgick mest från förra matchen. Jag skulle gärna se laget typ såhär med Fällström.

Fällström-Jocke-Sören
Nilson-Ljungh-Saviano
Basse-Hage-Heinerö
Hank-Honken-Ahlén
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Finns dock en stor skillnad mellan en spelare som Heinerö och t ex Guter. Jag menar att Heinerö har finare händer samt ett mycket bättre spelsinne. Det killen behöver är att bli jämnare och bli lite starkare.

Spelare som Guter har vi en hel del av, spelare som Heinerö inte alls lika många...

Skulle det inte ansluta någon mer spelare rimmar det rätt illa med Säckens uttalande om att vi behöver bredd och sedan fimpa bort en forward.
DIFwishes

Inlägg av DIFwishes »

Händer grejer.
Nu blev alla tränarna i Brynjnäs sparkade också...
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Heinerö och Ahlén håller inte i SHL. Även Rundqvist och Micke Holmqvist är på gränsen. Rundqvist och Heinerö har ju i alla fall utvecklingspotential. Mer tveksam till att behålla Honken och Ahlén till nästa säsong.
Praetori

Inlägg av Praetori »

DIFwishes skrev:Händer grejer.
Nu blev alla tränarna i Brynjnäs sparkade också...
Ujuj. Wikegård fick med andra ord fel i sitt påstående.
Starkt att de kickar hela staben inklusive Brynäshjälten Molin. Frågan är om Brynäs kommer falla som en sten nu eller om vi får möta på motstånd i slutet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Låst